اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جواد لاریجانی: احمدی‌نژاد در سال‌های آخر مسوولیتش، کفران نعمت کرد/هاشمی توصیه‌هایش را تلفنی به روحانی بگوید



 شعار مرگ بر آمریکا,محمد جواد لاریجانی

محمدجواد لاریجانی تبیین کرد؛
جایگاه شعار مرگ بر آمریکا، نقش هاشمی‌، گفت‌وگوی روحانی و اوباما، دلیل نقد اصلاح‌طلبان و...

عضو هیات مدیره انجمن کاردان‌های فنی معتقد است: وضعیت بازار مسکن تا دو - سه ماه آینده مشخص می‌شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آمریکایی‌ها ما را متهم به گسترش اسلام با شمشیر می‌کنند، در حالی‌که خودشان برای به حق نشان دادن تفکر لیبرالی، از هیچ ابزاری دریغ نمی‌ورزند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد لاریجانی در جلسه‌ای با عنوان «رابطه با آمریکا» در سالن ابن‌سینا مشهد اظهار کرد: مهم‌ترین مساله در اعلام برائت از مشرکان، برائت از فکر و روش آن‌هاست.

وی ادامه داد: باید دید مثبت به این دیپلماسی داشته باشیم. درباره مذاکره زیاد حرف زده‌ایم. اگر جای دکتر ظریف بودم، اعلام می‌کردم که اصلا هیچ تمایلی برای مذاکره ندارم. آمریکا ما را تحریم کرده، تحت فشار قرار داده و انواع دشمنی‌ها را در حق ملت ما روا داشته است. آن‌ها در هر دوره‌ای به شیوه‌ای زندگی کرده‌اند؛ امروز صورت فراگیر آن دموکراسی لیبرال و سکولار است و نظام مدنی در تلقی آن‌ها باید عرفی باشد.

وی درباره شعار «مرگ بر آمریکا»، گفت: با آمریکا و غرب صهیونیستی دشمنی نکردیم. بلکه از صد دشمنی آن‌ها با ما، یکی را پاسخ داده‌ایم. میزان فحاشی که در رسانه‌های اروپا و آمریکا هر روز علیه اسلام، نظام و مسوولان ما می‌شود، قابل مقایسه با شعار «مرگ بر آمریکا» نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان علت اصلی دشمنی غرب با جمهوری اسلامی، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دو روند در منطقه آغاز شد؛ مبنای نظام مدنی جامعه براساس فکر اسلامی در داخل ایران و نهضت بیداری اسلامی در بیرون از کشور.

وی در توضیح علت انحراف نهضت مردم مصر خاطرنشان کرد: مفهوم نهضت، انقلاب و تاسیس حکومت با هم متفاوت است و با ترازوهای متفاوتی سنجیده می‌شوند. در مصر نهضت اسلامی وجود دارد اما تجربه انقلاب با مشکل مواجه شده است.

وی با نفی تلقی دوران اصلاحات، مبنی بر ضرورت حل مشکل با آمریکا، اظهار کرد: مشکلات ما، چالش‌های این راه است، راهی که جمهوری اسلامی را به قدرتمندترین نیروی منطقه تبدیل کرده ‌است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، راهکار مقابله با آمریکا را مدیریت دشمنی دانست و افزود: در آغاز انقلاب رابطه ما با چین بد بود، اما نظام تصمیم گرفت که رابطه را در یک فرآیند 4-3 ساله تنظیم کند و این اتفاق هم افتاد. بعد از فروپاشی شوروی، غرب پروژه جهان‌گشایی خودش را آغاز کرد، هر چند که ناموفق بود اما ظهور ایران قدرتمند را برای پروژه بزرگ خود، خطر می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظام اسلامی را دارای سه پایه دانست و تصریح کرد: اسلامی که پایه نظام ماست، سرزنده است و مندرس نیست. احکام آن تا روز قیامت پابرجاست. در دوره اصلاحات عده‌ای در روزنامه‌ها و کتب نوشتند که اسلام یک دین عصری است و دوره آن سپری شده است. قلم به دستان جریان اصلاحات این تفکر را در کشور داشته و دارند. ممکن است کسانی در جریان اصلاحات متدین و متشرع باشند، اما نظریه‌پردازان آن‌ها، این تلقی را قبول ندارند.

وی پایه دوم نظام را «جامعیت دین اسلام» معرفی کرد و یادآور شد: اسلام همه احکام را در برمی‌گیرد. در دین ما احکام عمومی و خصوصی وجود دارد. نماز و روزه در اسلام، عمومی است و خصوصی نیست. دیگر پایه نظام اسلامی ما، جهانی بودن است. در اوایل انقلاب مرحوم مهندس بازرگان معتقد بود که ما باید به کار خودمان برسیم و به جهان کاری نداشته باشیم، اما امام خمینی (ره) این دیدگاه را نفی کرد و اسلام را جهان‌شمول دانست.

لاریجانی خاطرنشان کرد: انتقاد من به جریان اصلاحات، مربوط به باندبازی‌های سیاسی نیست؛ بلکه حساسیت درباره این سه اصل است.

وی با انتقاد از وعده‌های انتخاباتی روسای جمهور پیشین، اظهار کرد: رییس‌جمهور در دوره تبلیغات مطالبی را بیان می‌کند اما بعد از انتخاب شدن، تعهد شرعی و قانونی او انجام تعهدات است. این‌که رییس جمهوری در «درقوزآباد»، در جمع مردم سخنرانی کرده و وعده‌ای داده، وظیفه اصلی او که همان عمل بر مبنای قانون باشد را، سلب نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره «نرمش قهرمانانه» گفت: دولت منتخب بازوی رهبری است. رهبر انقلاب انتظار دارند در سیاست خارجی جلوتر از گذشته عمل کنیم. شان انقلاب و وضعیت امروز اقتضا دارد که تحرک جدیدی در سطح منطقه داشته باشیم.

لاریجانی با انتقاد از دولت دهم، ابراز عقیده کرد: آقای احمدی‌نژاد در سال‌های آخر مسوولیتش، کفران نعمت کرد و این ظلمی بود در حق خودش، ملت و ولی امر ما. امیدواریم دولت آقای روحانی از نعمت بزرگ نصایح و مشورت‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری، استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری، ارزیابی خود را از سفر رییس‌جمهور دولت یازدهم به نیویورک، این‌گونه ارائه کرد: دولت زحمت‌های زیادی کشیده و همه از آن‌ها حمایت می‌کنیم. البته جای نقد روشن هم باز است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها(آمریکایی‌ها) مایل به مذاکره هستند، باید بگویند که چه چیز جدیدی دارند. ما تمام حقوق خود از NPT را بدون کم‌وکاست، می‌خواهیم. آنان فقط می‌توانند از ما بخواهند که فعالیت‌های خود را در چهارچوبNPT، شفاف‌تر کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را توطئه صهیونیست‌ها برای این سفر دانست و گفت: آن‌ها می‌خواستند با استفاده از این تلفن، ادعا کنند که در داخل کشور همکاری و همراهی با رییس‌جمهور وجود ندارد و شان دولت را پایین بیاورند. اگر این مکالمه تلفنی انجام نمی‌شد، در داخل از دولت حمایت می‌شد، اما صهیونیست‌ها با توطئه این نقشه خود را اجرا کردند. زحمات دولت را کاهش نمی‌دهیم و نادیده نمی‌گیریم اما اگر تلفن انجام نمی‌شد، بهتر بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری، ادبیات فاخر دیپلماتیک را ضروری دانست و تصریح کرد: ادبیات آقای روحانی را بطور عام، بر احمدی‌نژاد ترجیح می‌دهم. در ماجرای هولوکاست، احمدی‌نژاد حرف بدی نزده بود اما این حرف خوب باید با ادبیات دقیق‌تری بیان می‌شد تا دشمن نتواند از آن سواستفاده کند.

وی هفتاد درصد مشکلات اقتصادی بوجود آمده در یک‌ سال و نیم آخر دولت دهم را ناشی از سوءمدیریت دانست و اظهار کرد: در این دوره همه فکر احمدی‌نژاد این شده بود که چطور مشایی را بعد از خودش سر کار بیاورد و به مملکت بچسباند.

لاریجانی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: معیار و میزان در کشور ولی امر است. افراد می‌توانند سلیقه‌های مختلف داشته باشند ولی مشی نظام بر مقام معظم رهبری منطبق است. آقای هاشمی را به عنوان یک شخصیت برجسته تاریخ خومان دوست داریم و به گفته‌های او اعتماد داریم، اما مردان بزرگ اشتباهات بزرگ هم می‌کنند. متاسفیم که در فتنه 88، حیثیت ایشان خدشه‌دار شد.

وی افزود: مسیر کشور روشن است. امام خمینی (ره) حادثه گذشته نیست که با خاطره بیان شود. نسل فعلی باید به مفاهیم امام (ره) برگردند و مسائل متشابه را به محکمات رجوع دهند. آقای هاشمی نباید نگرانی شما باشد و لازم نیست به او توهین کنیم. ولی بین احترام و تبعیت باید تمایز قائل شویم.

به گزارش ایسنا وی در جمع خبرنگاران نیز با بیان این‌که «علاقه‌ای به رابطه با آمریکا نداریم؛ چراکه آمریکا تنها با ما دشمنی کرده» تاکید کرد: استراتژی معقول، مدیریت دشمنی است. اگر آمریکا دوست دارد روابطش با ایران خوب شود، باید دست از دشمنی‌هایش به صورت عملی بردارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره جایزه نوبل گفت: این‌که رییس‌جمهور ما توسط گروه‌هایی در دنیا مورد توجه قرار بگیرد، چیز بدی نیست و ما خوشحال خواهیم شد که آن‌ها از ما تمجید کنند. البته بعید است که به شخصیت فرهیخته‌ای مثل آقای روحانی جایزه صلح نوبل بدهند؛ چراکه شان این جایزه پایین است و اگر بالا بود جا داشت که آن را به رییس‌جمهور ایران بدهند. جایزه صلح نوبل تا به حال به کسانی داده شده که بر علیه اسلام، ملل مختلف و فلسطین اقدام کرده‌اند. این جایزه، مثل فیزیک نوبل نیست، بلکه کاملا سیاسی است و در دست صهیونیست‌هاست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در پاسخ به سوالی درباره سفر رییس‌جمهور به نیویورک نیز گفت: تحرک جدید دیپلماتیک ایران را خوب می‌دانم، سفر ایشان دستاوردهای خوبی برای نظام داشت و اجازه نمی‌دهیم تا اسرائیلی‌ها و رژیم صهیونیستی، با حاشیه‌سازی برای این سفر دستاوردهای آن را از بین ببرند.

وی دستاورد بزرگ این سفر را آغاز روش جدید در دیپلماسی دانست و تصریح کرد: این روند ادامه پیدا می‌کند و موفق خواهد شد. رییس‌جمهور را حمایت می‌کنیم، طبیعتا هر کار جدیدی در ابتدا اشکالاتی دارد که به تدریج اصلاح خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد دولتمردان آمریکایی نیز تاکید کرد: فیگورهای آن‌ها مقابل دوربین تلویزیون و حرف‌های دوپهلوی‌شان، نمی‌تواند موجب افزایش اعتماد ما شود.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری درباره آن‌چه مبنی بر پدرخوانده بودن هاشمی رفسنجانی مطرح می‌شود، گفت: آقای روحانی رییس‌جمهوری دانا و مدیر است. افراد می‌توانند نظرات خودشان را راجع به رفتار دولت بیان کنند. این توهین به دولت آقای روحانی است که بگوییم ایشان پدرخوانده دارند و یا دولت در سایه است. خواهش من این است که آقای هاشمی توصیه‌های‌شان را تلفنی به آقای روحانی بگویند و در سطح عموم القای شبهه نکنند که ما رییس‌جمهور درجه دو داریم.

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات خاتمی مبنی بر افراطی‌گری عدهای و ایجاد ترور گفت: این‌که در کشور ما رابطه با آمریکا مخالف داشته باشد، عجیب نیست. آن طوری که من از مقامات امنیتی تحقیق کردم، عملی به اسم پرتاب لنگه کفش، در دوربین‌ها و عکس‌ها وجود ندارد. تصاویری که منتشر شده، مربوط به این صحنه نبوده و ما نباید به گزارش سایت‌ها و تلویزیون‌های خارجی اعتماد کنیم. باید ظرفیت خود را در تحمل انتقادات بالا ببریم، جوانان ما نسبت به رابطه با آمریکا حساس هستند و جیغ هم می‌زنند، این چیز بدی نیست و برای دولت ما نقطه مثبتی است.

وی ابراز عقیده کرد: آقای خاتمی کافی است به دوستان اطراف خودش نگاه کند و ببیند چند نفر از باند «مهدی هاشمی» کنارش هستند، اگر به دنبال ترور می‌گردد، آن‌ها هستند و با کشف آن‌ها متوجه خواهد شد که تروریست‌ها کجا لانه کرده‌اند.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات فائزه هاشمی مبنی بر نبود پرونده‌ای برای مهدی هاشمی در قوه قضائیه، گفت: آقای مهدی هاشمی دارای پرونده قضایی هستند و در حال طی مسیر طبیعی است اما هنوز حکم دادگاه علیه ایشان صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اخوان‌المسلمین اظهار کرد: جریان اخوان‌المسلمین منحل نشده و سال‌ها در زندان بوده‌اند، این بار اول نیست که دستگیر می‌شوند. البته نهضت اسلامی مصر بخش قابل توجهی را شامل می‌شود و اخوان‌المسلمین یک گروه آن هستند، بیداری اسلامی با زور از بین نخواهد رفت. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
به روحانی توصیه می کنم خطای احمدی نژاد را تکرار نکند !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند فریم از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام/ هم‌نشینی هاشمی،روحانی، صادق لاریجانی و احمدی‌نژاد



چند فریم از جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام/ هم‌نشینی هاشمی،روحانی، صادق لاریجانی و احمدی‌نژاد

جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز(شنبه 12 دی) به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. حسن روحانی-رئیس جمهوری و آملی لاریجانی-رئیس قوه قضائیه نیز در این جلسه حضور داشتند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - خبرآنلاین