اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگ با داعش، برای نیروهای ائتلاف چقدر هزینه مالی و جانی داشت؟



اخبار,اخباربین الملل,اعضای داعش

 

 اخبار بین  الملل -  جنگ با داعش، برای نیروهای ائتلاف چقدر هزینه مالی و جانی داشت؟

 از زمان آغاز حملات آمریکا و ائتلاف علیه داعش در ماه سپتامبر، حدود 1200 تن از جمله غیرنظامیان سوری کشته و دست‌کم 800 تن دیگر زخمی شدند و این حملات تاکنون یک میلیارد دلار هزینه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، حملات هوایی در سوریه در سه ماه گذشته 1046 شبه‌نظامی داعش را کشته است و اغلب آنها غیر سوری بوده‌اند. 52 غیرنظامی نیز در جریان حملات کشته شده‌اند و 72 شبه‌نظامی دیگر متعلق به گروه تروریستی جبهه النصره نیز در میان تلفات بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه با محکوم کردن مرگ غیرنظامیان سوری اعلام کرد: ما معتقدیم که شمار تلفات میان نیروهای داعش نیز بسیار بیشتر از آمار مذکور است چراکه نمی‌توان به راحتی به بسیاری از مناطق و روستاها دسترسی داشت.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: بمباران‌های عراق از هشتم اوت و بمباران‌ها در سوریه از 23 سپتامبر آغاز شده و این عملیات‌ها تاکنون یک میلیارد و 20 میلیون دلار هزینه داشته که روزانه هشت میلیون و 100 هزار دلار می‌شود. این آمار تا 11 دسامبر است.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود که کمپین حملات هوایی حدود 424 میلیون دلار هزینه داشته است. آدمیرال جان کربی، سخنگوی پنتاگون در آن زمان هزینه روزانه حملات را 7.6 میلیون دلار اعلام کرده بود. در مجموع آمریکا 488 حمله از تاریخ 15 دسامبر در سوریه انجام داده است.

 

 اخبار  بین الملل  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
عملیات نیروهای ائتلاف بر ضد داعش در استان حسکه سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هزینه جنگ با داعش برای آمریکا چقدر است؟



اخبار,اخباربین الملل,حمله  آمریکا به داعش


 اخبار بین الملل - هزینه 1.1 میلیارد دلاری جنگ با داعش برای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه تاکنون حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از آغار عملیات نظامی در عراق و سوریه، تاکنون حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه کرده است. تنها حملات نیروی دریایی و موشک‌های کروز «تام‌هاوک» هزینه‌ای 62 میلیون دلاری داشته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرده است که نیروی دریایی این کشور در جریان عملیاتی که از نیمه ماه ژوئن آغاز شده، حدود 185 موشک و راکت شلیک کرده که 47 فروند آن موشک‌های کروزی بوده‌اند که از ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه شلیک شده‌اند. نیروی هوایی آمریکا نیز در این مدت حدود 1000 موشک، بمب و راکت استفاده کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که پنتاگون تاکنون نتوانسته آمار دقیق و با جزئیات کافی از هزینه‌های عملیات جدید ارائه دهد. مقامات آمریکایی می‌گویند عملیات نظامی در عراق و سوریه، روزانه بین 7 تا 10 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.

در حال حاضر بیش از 1300 نیروی نظامی آمریکایی از جمله پرسنل امنیتی، اعضای دو اتاق مشترک عملیات در بغداد و اربیل و تیم‌های مشاوره که با ارتش عراق همکاری می‌کنند، در این کشور حضور دارند.


  اخبار بین الملل - فارس