اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنگنده های ترکیه یک بالگرد سوریه را ساقط کردند



حمله ترکیه به سوریه,ساقط شدن بالگرد سوریه توسط ارتش ترکیه

معاون اردوغان:
جنگنده های ترکیه یک بالگرد سوریه را ساقط کردند

بولنت آرینچ از ساقط شدن یک بالگرد سوریه در حمله جنگنده های ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زمان، "بولنت آرینچ" معاون "رجب طیب اردوغان" گفت بالگردی که تمامیت ارضی ترکیه را نقض کرده بود توسط جنگنده هایی که از مالاتیا برخاسته بودند، ساقط شد.

معاون نخست وزیر ترکیه در رابطه با تحت نظارت بین المللی قرار گرفتن سلاح های شیمیایی در سوریه از احتمال عملی شدن این موضوع در اواسط سال 2014 سخن گفت. وی توافق سوریه برای حل موضوع سلاح های شیمیایی را فاز جدیدی در بحران سوریه دانست.

آرینچ همچنین با بیان این که هنوز مشخص نیست چه کسی در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، تاخیر در انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل را موجب ادامه تنش ها در این خصوص عنوان کرد.

ترکیه: جزئیات سرنگونی بالگرد سوری را در اختیار ناتو قرار دادیم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا جزئیات سرنگونی بالگرد سوری را در اختیار ناتو قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش مقامات ناتو را از جزئیات سرنگونی یک بالگرد سوری که وارد خاک ترکیه شده بود، مطلع کرده است.

ساعتی قبل بولنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه نیز خبر داده بود که ترکیه بالگرد سوری را در حریم هوایی این کشور هدف قرار داده است.

عصر امروز منابع خبری از سرنگونی یک بالگرد ارتش سوریه در شمال این کشور خبر دادند، هرچند در ابتدا مخالفان مدعی شدند که این بالگرد را سرنگون کرده‌اند ولی پس از ساعتی آنکارا مسئولیت این اقدام را پذیرفت.


ویدیو مرتبط :
ترکیه جنگنده روسی را ساقط کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوریه ، جنگنده ترکیه ای را منهدم کرده است




"رجب طیب اردوغان"نخست وزیر ترکیه پس از نشست اضطراری مقامات این کشور در پی سرنگونی یکی از جنگنده‌های ترکیه‌ای مدعی شد : دمشق اعلام کرده است که اشتباهی این جنگنده را سرنگون کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه ؛ " اردوغان" نخست وزیر ترکیه در نشست مطبوعاتی پس از نشست اضطراری مقامات این کشور در پی سقوط یک جنگنده ترکیه‌ای، گفت که دولت سوریه اعلام کرده است که یک جنگنده ترکیه‌ای را سرنگون کرده و به دلیل این حادثه نیز عذرخواهی کرده است.

پیشتر فرماندهی ارتش ترکیه طی بیانیه کوتاهی اعلام کرد که ارتباط رادیویی و راداری را با یکی از جنگنده‌های خود بر فراز دریای مدیترانه در جنوب غرب استان "هاتای" و در نزدیکی مرز سوریه از دست داده است.

این جنگنده از پایگاه هوایی "مالاتیا" در جنوب شرق ترکیه و در ساعت 7:30 به وقت گرینویچ به پرواز در آمده بود و در ساعت 8:58 دقیقه به وقت گرینویچ ارتباط با این جنگنده قطع شده است.

نشست اضطراری ترکیه با حضور "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه برگزار شد . در این نشست سران ارتش و مقامات اطلاعاتی ترکیه، وزیران دفاع، خارجه و داخلی نیز حضور داشتند.

"اولوی ساران" فرماندار مالاتیا به خبرگزاری ترکیه‌ای "آناتولی" گفت که این جنگنده از نوع اف-4 بوده که دو خلبان آن را هدایت می‌کردند.

وی افزود: هنوز اطلاعات بیشتری درباره سرنوشت این جنگنده وجود ندارد.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در ادامه کنفرانس خبری خود گفت که دو خلبان این جنگنده زنده هستند . وی افزود که اطلاعات کافی درباره سرنگون شدن این جنگنده نداریم و این موضوع را در نشست بحران بررسی خواهیم کرد.

نخست وزیر ترکیه گفت که پس از نشست بحران، نتایج را درباره سرنگون شدن این جنگنده اعلام خواهیم کرد..../تابناک