اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنجال جدید در مصر بر سر ریش داشتن افسران پلیس



 

 

درخواست شماری از اعضای پلیس مصر برای ریش گذاشتن، مصر را با جنجال جدیدی روبه رو کرده است.

به نقل از خبرگزاری ها، وزارت کشور مصر هم در واکنش به این موضوع، به شدت با ریش گذاشتن افسران و اعضای پلیس مخالفت کرده و آن را برخلاف قوانین و مقررات می داند.

در بسیاری از کشورهای عربی و از جمله مصر، نیروی پلیس زیرمجموعه وزارت کشور به شمار می رود.

براساس این خبر، شماری از افسران پلیس مصر درخواست کرده اند به آنها اجازه داده شود ریش خود را نتراشند و ریش داشته باشند.

این مسئله باعث بحث و جدل هایی میان مقامات وزارت کشور و برخی از اعضای پلیس مصر شده است.

همچنین برخی از اعضای پلیس مصر که خواهان ریش گذاشتن خود هستند با ایجاد صفحه ای در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک، این موضوع را به فضای مجازی کشیده اند. این صفحه با عنوان "من یک پلیس  ریش دار  هستم" صحنه نوشتن نظرات موافق و مخالف شده است.

 

پلیس , مصر , ریش ,وزارت کشور , نیروی پلیس

 

صفحه من یک افسر پلیس ریش دار هستم حدود 38 هزار عضو دارد. در این صفحه تصاویری از افسران پلیس منتشر شده که تصمیم گرفته اند ریش داشته باشند و از تراشیدن ریش خود خودداری کنند.

همچنین فیلم هایی از سخنان برخی روحانیون مسلمان منتشر شده که درباره واجب بودن گذاشتن ریش از ناحیه شرعی و فتواهای درباره واجب بودن ریش گذاشتن اعضای پلیس سخنرانی می کنند.

احتمال می رود با افزایش تنش بین اعضای پلیس و وزارت کشور ، کار به پارلمان مصر بکشد که در آن اسلامگرایان اکثریت دارند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
زایمان در مترو؛ افسران پلیس ماما شدند‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تظاهرات افسران پلیس مصر مقابل مقر وزارت كشور



 

 

 

صدها تن از افسران پلیس مصر در برابر وزارت كشور مصر دست به تظاهرات زدند.

به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، صدها تن از نیروها وافسران پلیس مصر روز یكشنبه در برابر ساختمان وزارت كشور مصر دست به تظاهرات زدند و خواستار رسیدگی به وضعیت دستمزد، اجرای عدالت در پرداخت حقوق ماهیانه‌شان و محاكمه مسئولان ناامنی‌های روز 28 ژانویه شدند.

یكی از افسران پلیس مصر به الخلیج گفت: ما خواستار محاكمه عاملان تیراندازی به تظاهركنندگان هستیم چرا كه نیروهای گارد وزارت كشور در روز 28 ژانویه به سوی افسران نیروهای پلیس تیراندازی كردند.

این تظاهركنندگان محاكمه حبیب العادلی، وزیر كشور سابق مصر را نیز خواستار شدند.

از سوی دیگر روزنامه اماراتی الاتحاد نیز نوشت:‌ بانك مركزی مصر امروز (دوشنبه) و فردا تعطیل است.

این بانك در بیانیه‌ای اعلام كرد:‌ به علت اعتصاب كارمندان برخی سازمان‌ها از جمله برخی بانك‌های مصر و به منظور تامین امنیت بانك‌ها و محافظت از آنها بانك مركزی تصمیم گرفته است كه امروز و فردا به مناسبت میلاد پیامبر اكرم (ص) تعطیل باشد....../تحلیل:عصرایران