اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت عبدالله صالح علیه مردم، استفاده از گاز عصبی



 

جنایت عبدالله صالح علیه مردم، استفاده از گاز عصبی

 

 

یک پایگاه اینترنتی-تحلیلی در گزارشی با اشاره به استفاده رژیم دیکتاتوری یمن از "گازهای عصبی" علیه معترضین نوشت: در جنگ داخلی یمن در دهه 1960 نیز شاهد تاثیر سلاح های شیمیایی بر دستگاه عصبی مردم بودیم.

 

به گزارش مهر، آنتی وار در گزارشی نوشت: پزشکان هم اکنون بر این باورند که رژیم "علی عبدالله صالح" رئیس جمهوری یمن استفاده از گلوله های مشقی علیه معترضین را رها کرده و برای سرکوب تظاهرات ضد دولتی از "گازهای عصبی" استفاده می کند.

پزشکان تایید کردند که رژیم دیکتاتوری یمن از گازهای اشک آور برای سرکوب تظاهرات مردم استفاده نمی کند بلکه با استفاده از گازهای عصبی دستگاه عصبی مرکزی معترضین را فلج می کند که استفاده از این گازها مطابق با قوانین بین المللی نیست.

در همین حال "محمد الشیخ" یکی از پزشکان یمنی اعلام کرد که برخی از قربانیان جنایات رژیم علی عبدالله صالح هم اکنون از پوشک بچه استفاده می کنند زیرا سیستم عصبی آنها دچار اختلال شده و کنترل خود را از دست داده اند.

وی افزود: پیش از این هرگز ندیده ام که گاز اشک آور چنین علایمی را داشته باشد. در جنگ داخلی یمن در دهه 1960 در پی استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم شاهد چنین نشانه هایی نیز بودیم اما بعد این حملات هم اکنون بسیار محدودتر است.

آنتی وار در ادامه این گزارش نوشت: دقیقا آنچه را که رژیم علی عبدالله صالح علیه مردم استفاده می کند، مشخص نیست اما به نظر می رسد که نتایج مخربی را بر دستگاه عصبی معترضین دارد، این درحالیست که هر روز بر شمار معترضین افزوده می شود و درخواست ها برای برکناری علی عبدالله صالح از قدرت بیشتر می شود.

تظاهرات ضد دولتی در حالی برگزار می شود که رئیس جمهور یمن در تلاش برای جلوگیری از سقوط رژیم خود از تدوین قانون اساسی جدید مبتنی بر اصل تفکیک قوا و تشکیل نظام پارلمانی خبر داده است.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: نیروهای امنیتی یمن باید امنیت تظاهرات کنندگان را تامین کنند. اظهارات علی عبدالله صالح در حالی مطرح می شود که در آخرین تظاهرات شهروندان یمنی دستکم 102 نفر کشته و زخمی شدند..../ مهر


ویدیو مرتبط :
استفاده گاز کلر بر علیه اهل سنت توسط وهابیت !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تحریم شورای امنیت علیه رهبر حوثی‌ها و پسر علی‌ عبدالله‌ صالح



شورای امنیت سازمان ملل متحد قبل از این در قطعنامه ای رسمی علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و دو نفر از اعضای ارشد حوثی ها (عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم) را وارد فهرست سیاه کرده و تحت تحریم قرار داده بود.

کشورهای عربی پیش نویس طرحی را آماده ارائه به شورای امنیت سازمان ملل متحد کرده اند که در صورت تصویب، رهبر گروه حوثی ها در یمن (گروه انصارالله) و پسر علی عبدالله صالح وارد فهرست سیاه سازمان ملل متحد و تحت تحریم این سازمان قرار می گیرند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، اردن و کشورهای جنوب خلیج فارس حامیان این پیش نویس قطعنامه ای هستند.
اردن  عضو غیردائم شورای امنیت و ارائه کننده این پیش نویس قطعنامه است.

به گفته برخی منابع به احتمال زیاد، این پیش نویس قطعنامه امروز چهارشنبه در شورای امنیت به رای گذاشته می شود.

8 کشور عربی شامل اردن، قطر، کویت، بحرین، امارات، مراکش و مصر به رهبری عربستان سعودی عملیات نظامی گسترده ای را علیه حوثی ها  و نظامیان حامی علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن اجرا می کنند.

در این پیش نویس خواسته شده حوثی ها تحت تحریم تسلیحاتی نیز قرار بگیرند.
رویترز نوشت: بخش اعظم یمن هم اکنون در کنترل حوثی هاست.

"احمد صالح" پسر "علی عبدالله صالح" (رئیس جمهوری سابق یمن) - احمد صالح فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری هم اکنون رهبری نظامیان حامیان پدرش را برعهده دارد

اخبار,اخباربین الملل, تحریم شورای امنیت علیه رهبر حوثی‌ه


تحریم های تقاضا شده برای عبدالملک حوثی رهبر حوثی ها و احمد صالح پسر علی عبدالله صالح شامل توقیف پول ها و منابع مالی و ممنوعیت سفر است.

احمد صالح فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری یمن است. وی هم اکنون رهبری نظامیان حامی پدرش یعنی علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن را برعهده دارد. آنها در کنار حوثی ها در حال جنگ با حامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن هستند.


علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن
اخبار,اخباربین الملل, تحریم شورای امنیت علیه رهبر حوثی‌ه


علی عبدالله صالح پس از 30 سال ریاست جمهوری یمن در انقلاب 2011 مجبور به کناره گری از قدرت شد. او هم اکنون در صنعا زندگی می کند.

حوثی ها و حامیان نظامی صالح ابتدا توانستند صنعا را در کنترل خود بگیرند و هم اکنون در آستانه تصرف بندر عدن هستند.


شورای امنیت سازمان ملل متحد قبل از این در قطعنامه ای رسمی علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن و دو نفر از اعضای ارشد حوثی ها (عبدالخالق الحوثی و عبدالله یحیی الحکیم) را وارد فهرست سیاه کرده و تحت تحریم قرار داده بود.


عبدالملک حوثی رهبر گروه حوثی ها (انصار الله) - یمن

اخبار,اخباربین الملل, تحریم شورای امنیت علیه رهبر حوثی‌ه


عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن و مورد حمایت ائتلاف نظامی سعودی ابتدا از صنعا به بندر عدن در جنوب یمن فرار کرد و هم اکنون در عربستان سعودی مستقر شده است.

در صورت تایید این پیش نویس تحریم تسلیحاتی علیه  5 نفر نام برده شده در قطعنامه های جدید و قدیمی یعنی علی عبدالله صالح و پسرش احمد و رهبر حوثی ها و دو تن از اعضای ارشد این گروه اعمال خواهد شد.

 

 اخبار  بین الملل  -   عصر  ایران