اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت خاموش برای فرار از شکنجه‌های 20 ساله



جنایت خاموش برای فرار از شکنجه‌های 20 ساله
زن جوان برای پایان‌دادن به 20سال زندگی مشترک با شوهر معتادش، وی را با استفاده از آبمیوه آغشته به سیانور به قتل رساند. 
به گزارش همشهری اواسط تیرماه امسال مأموران پلیس در جریان مرگ مشکوک مردی 41ساله در یکی از محله‌های اصفهان قرار گرفتند. بررسی‌ها نشان می‌داد که همسر این مرد ساعتی قبل از رگ همسرش با اورژانس تماس گرفته و از بد حال شدن شوهرش خبر داده اما وقتی امدادگران اورژانس راهی خانه آنها شده‌اند، دریافته‌اند که مرد 41ساله به طرز مرموزی جانش را از دست داده است. با این حال به اصرار زن جوان، پیکر بی‌جان همسر او به بیمارستان انتقال یافت و در بررسی‌های اولیه احتمال داده‌شد که وی بر اثر سکته جانش را از دست داده باشد. 
از آنجا که هیچ نشانه‌ای از بیماری، درگیری و جراحت روی بدن قربانی به چشم نمی‌خورد به دستور بازپرس جنایی اصفهان، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت تا در بررسی‌های تخصصی راز مرگ او فاش شود. چند روز بعد وقتی نتیجه آزمایش‌های علمی پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت، آنها با یک جنایت پیچیده روبه‌رو شدند. در گزارش پزشکی قانونی آمده بود که علت مرگ مرد جوان خوردن آبمیوه مسموم به سیانور بوده و این یعنی وی قربانی جنایتی خاموش شده است. 
نخستین فرضیه‌ای که در این مرحله از تحقیقات مدنظر قرار گرفت، جنایت با انگیزه انتقام‌جویی بود. پلیس مطمئن بود که قاتل فردی آشنا با قربانی بوده که توانسته آبمیوه مسموم را به او بخوراند و به همین دلیل همسر مقتول به نام نازنین نخستین کسی بود که در فهرست مظنونان قرار گرفت. از آنجا که مقتول در خانه‌اش جان باخته بود، احتمال داشت که وی در داخل خانه اقدام به خوردن آبمیوه مسموم کرده باشد. بنابراین نازنین بازداشت شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد که در جنایت نقشی ندارد و نمی‌داند که شوهرش را چه‌کسی به قتل رسانده است. 
اظهارات زن جوان در حالی بیان می‌شد که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد قربانی به‌دلیل اعتیاد به مواد‌مخدر و مشروبات الکلی، از مدت‌ها قبل با همسرش اختلاف داشته است. با این اطلاعات، مأموران تمامی رفت‌وآمدهای نازنین را زیرنظر گرفتند و متوجه شدند که وی در محل کارش با یکی از همکارانش به نام امید، تماس‌های مشکوکی دارد. پلیس که حدس می‌زد نازنین و امید در این جنایت نقش داشته‌اند هر دوی آنها را بازداشت کرد و زن جوان وقتی همکار خود را دستبند به‌دست دید به جنایت اقرار کرد و گفت: 20سال پیش در یکی از پارک‌ها با شوهرم به نام جمشید آشنا شدم. 
در همان ملاقات اول عاشق او شدم و به‌رغم مخالفت شدید خانواده‌ام، به پیشنهاد ازدواجش جواب مثبت دادم. مدتی بعد من و جمشید سر سفره عقد نشستیم و زندگی مشترکمان شروع شد. گرچه روزهای اول زندگی خوبی داشتیم اما چند‌ماه بعد متوجه شدم که شوهرم به مواد‌مخدر اعتیاد دارد. از آن زمان تلاش کردم تا او را ترک دهم اما موفق نشدم و وی به مصرف مشروبات الکلی هم روی آورد. 
چون روی بازگشتن نزد پدر و مادرم را نداشتم، جرأت نکردم اعتراض کنم و مجبور شدم به زندگی با شوهرم ادامه دهم. 20سال این زندگی ادامه یافت و در همه این سال‌ها مرتب با رفتار و اعمال شوهرم شکنجه می‌شدم. او رفتار بدی با من و دو فرزندمان داشت و وقتی مشروبات الکلی مصرف می‌کرد کنترلش را از دست می‌داد. یک‌بار برای اینکه مرا شکنجه دهد، فرزند خردسالمان را داخل یخچال گذاشت و تهدید کرد که اگر به حرفش گوش ندهم، کاری می‌کند که او همان‌جا جانش را از دست بدهد. 
نقشه جنایت متهم افزود: یک روز که از زندگی‌ام خسته شده بودم، در محل کارم سفره دلم را باز کردم و به یکی از همکارانم به نام امید از رفتار بد شوهرم گفتم. او هم تحت‌تأثیر قرار گرفت و گفت که کمکم می‌کند تا از این زندگی راحت شوم. وقتی نقشه کشیدم که با سیانور شوهرم را مسموم کنیم، او قبول کرد و با کمک هم مقداری سیانور تهیه کردیم. 
یک روز این سم را در آبمیوه شوهرم ریختم و او وقتی به خانه آمد و لیوان آبمیوه را سر کشید حالش بد شد و جانش را از دست داد.با اعترافات زن جوان، همدست او نیز به شرکت در جنایت اعتراف کرد و مدعی شد که به‌خاطر حرف‌های نازنین تصمیم گرفته بود که در اجرای این نقشه به او کمک کند.سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات هر دو متهم، برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد./همشهری

 

 


ویدیو مرتبط :
شکنجه خاموش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان فرار 6 ساله عامل جنایت عشقی



پایان فرار 6 ساله عامل جنایت عشقی

عامل جنایت رقیب عشقی كه 6 سال زندگی مخفیانه داشت در تجسس‌های قضایی و پلیسی به دام افتاد.

حوادث -  به گزارش ایران «محمد صادق 21 ساله» رابطه دوستی خود را با الهام در سال 86 آغاز می‌كند و محل قرارشان نیمكت‌های پارك كنار خانه الهام می‌شود. آنها می‌خواستند رابطه پنهانی‌شان را سر سفره عقد جشن بگیرند.

مهدی دوست صمیمی محمد صادق بود كه چند باری الهام را به همراه دوستش دیده و گویا به وی دل داده بود. همین مزاحمت‌های تلفنی را در پی داشت و سناریوی یك رقابت عشقی كلید می‌خورد.

روز جنایت

27 آبان‌ماه 86 بود كه «مهدی» در تماس تلفنی با الهام، تهدید می‌كند كه محمد صادق را از سرراهش برخواهد داشت. الهام كه ترسیده بود محمدصادق را خبر كرد و عصر همان روز وی به همراه دوستانش در خیابان استقلال سر كوچه 14، به انتظار نشستند. غافل از این كه مهدی با گام‌های تند و چاقویی در درست تصمیم خطرناكی دارد. مهدی دست رقیب عشقی‌اش را گرفت و به بهانه یك صحبت خصوصی وی را به انتهای كوچه برد. همه صدای داد و فریاد دو دوست قدیمی را شنیدند تا اینكه محمد صادق ناله‌ای كرد و روی زمین افتاد و همه دیدند مهدی فراری شد.

بعد از این جنایت وقتی پلیس به تحقیقات ویژه‌ای پرداخت به بازجویی از دوستان دو رقیب عشقی دست زد، یكی از آنان گفت: ساعت پنج عصر بود كه «مهدی» قربانی جنایت را به داخل كوچه برد و پس از چند دقیقه محمدصادق به طرف من دوید. از او سؤال كردم كه چی شده؟ وی جواب داد مهدی به من چاقو زد. با هم به دنبال وی رفتیم كه در همین هنگام محمدصادق به زمین افتاد و من سریع وی را به بیمارستان سیدالشهدا بردم كه متأسفانه ساعت 8شب تمام كرد.

تجسس‌ها نشان داد كه مهدی پس از جنایت با الهام تماس می‌گیرد و ماجرای كشتن محمدصادق را به وی می‌دهد. الهام به پلیس گفت: در كمال ناباوری به مهدی گفتم تو هیچ وقت دستت به محمدصادق نمی‌رسد، اما مهدی گفت كه علاقه‌ای به من ندارد و اگر محمدصادق را كشت به خاطر تو نبوده و سر كینه قدیمی و ناسزاگویی‌های قربانی جنایت بود.

مهدی فراری شد. وی چند ماهی را در كهنوج و بعد شهركرد، اصفهان، بندرعباس و كرج پنهانی زندگی كرد تا اینكه پس از 6 سال مهدی وقتی در كرج بود دستگیر شد.

مهدی خیلی زود اعتراف كرد و گفت: نمی‌دانم چی شد، یك لحظه عصبانی شدم. با چاقویی كه از پیش در دست داشتم به سینه‌اش زدم و فرار كردم.

بازپرس اسحاقی، از شعبه سوم دادسرای كرمان در این باره گفت: عصبانیت‌های آنی به همراه داشتن چاقو، بیشترین عامل به وجود آمدن این قتل بوده است. وی ادامه داد: جوانان باید بدانند كه روابط پنهانی به جایی نمی‌رسد و باید حتماً خانواده‌های خود را در جریان این‌گونه موضوعات بگذارند.

بازپرس اسحاقی خاطرنشان كرد: اگر مهدی خود را معرفی كرده بود و خانواده محمدصادق رضایت می‌دانند از 3 تا 10 سال زندان محكوم می‌شد ولی الان با اینكه 6 سال از آن جنایت گذشته است، باز داغ آن خانواده تازه شده و اگر رضایت ندهند قطعاً قصاص خواهد شد.

بازپرس شعبه سوم بازپرسی كرمان گفت: فرار «مهدی» حكم وی را بدتر می‌كند، جوانان باید بدانند كه در این مواقع فرار بهترین راه نیست زیرا دستگاه قضایی و پلیس آرام ننشسته و بالاخره قاتل را دستگیر كرده و به سزای عملش می‌رسانند.

وی تصریح كرد: توصیه‌ای كه به جوانان می‌كنم این است كه هیچ وقت سلاح سرد را به همراه نداشته باشند و در اوج عصبانیت خشم خود را كنترل كنند، زیرا كنترل یك لحظه خشم بهتر از یك عمر پشیمانی است./ایران