اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جنایت، سکانس پایانی فیلم غیراخلاقی



جنایت، سکانس پایانی فیلم غیراخلاقی

مردی که متهم است فردی را با انگیزه انتقام‌جویی به قتل رسانده با تایید حکم قصاص در دیوانعالی کشور به یک قدمی مرگ رسید.

به گزارش شرق، کارآگاهان جنایی استان فارس شامگاه 14 آبان سال 88 از وقوع جنایت در باغی که محل برگزاری جشن عروسی بود، مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند، فهمیدند مردی به نام محسن هدف گلوله قرار گرفته و جان باخته است. هیچ‌یک از شهود چهره تیرانداز را ندیده بودند. یکی از آنها گفت:«محسن تازه از باغ بیرون رفته بود که صدای گلوله را شنیدم و وقتی خودم را دوان‌دوان به محل حادثه رساندم، دیدم محسن غرق در خون به زمین افتاده و نفس نمی‌کشد اما به دلیل تاریکی هوا ندیدم چه کسی شلیک کرد.»

دیگر شاهدان نیز همین اظهارات را به زبان آوردند و جنازه محسن در حالی به پزشکی قانونی منتقل شد که هیچ سرنخی از این جنایت وجود نداشت. کارآگاهان که تردیدی در وجود انگیزه انتقام‌جویانه در این قتل نداشتند به تحقیق درباره زندگی خصوصی محسن پرداختند و با پرس‌وجو از دوستان و اطرافیان وی مطلع شدند این مرد با جوانی به نام هادی اختلاف داشت.

هادی چندروز بعد از جنایت بازداشت شد اما در بازجویی‌های اولیه زیر بار اتهام قتل نرفت. حرف‌های ضدونقیض این مظنون عرصه را بر وی تنگ‌تر کرد تا اینکه بالاخره به بن‌بست رسید و چاره‌ای جز بیان حقیقت برایش باقی نماند. او در اعترافاتش گفت با محسن از مدت‌ها قبل اختلاف داشت تا اینکه تصمیم گرفت وی را بکشد و برای این کار از یکی از دوستانش نیز کمک گرفت.

بعد از دستگیری متهم ردیف دوم و اتمام تحقیقات مقدماتی، پرونده به دادگاه کیفری استان فارس ارجاع داده شد. اولیای دم مقتول در این جلسه اعلام کردند، خواستار قصاص قاتل هستند، سپس هادی به دفاع از خودش پرداخت و در پذیرش اتهام قتل گفت:«محسن به چندنفر گفته بود با یکی از بستگان من رابطه داشته و از این ماجرا فیلمبرداری کرده است. حرف‌های او باعث آبروریزی شده بود و اگر فیلم را منتشر می‌کرد، دیگر حیثیتی برای من وخانواده‌ام باقی نمی‌ماند به همین دلیل چندبار با محسن درگیر شدم تا اینکه بالاخره شب حادثه او را با شلیک گلوله به قتل رساندم.»

متهم ردیف دوم نیز گفت: «من با محسن اختلافی نداشتم اما وقتی هادی ماجرا را برایم تعریف کرد قبول کردم به او کمک کنم. وقتی باخبر شدیم محسن در جشن عروسی حضور دارد به آنجا رفتیم و کمین کردیم و به محض خروج وی، هادی او را مورد هدف قرار داد و بعد به سرعت از محل فرار کردیم.»

هیات قضات بعد از شنیدن اعترافات این جوان و هم‌دستش وارد شور شدند و هادی را به قصاص و متهم ردیف دوم را به زندان محکوم کردند که این حکم سرانجام به تایید دیوانعالی کشور رسید و متهم به قتل در یک قدمی مرگ قرار گرفت./شرق

 


ویدیو مرتبط :
سکانس پایانی فیلم شوکران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای سکانس پایانی فیلم حاتمی‌کیا و توضیح فریبرز عرب‌نیا



ماجرای سکانس پایانی فیلم حاتمی‌کیا و توضیح فریبرز عرب‌نیا / برخی از دوستان به سیستم برده‌داری اعتقاد دارند

فریبرز عرب‌نیا بازیگر فیلم «چ» جمعه شب 24 آذر روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد حاشیه‌های حضورش در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا سخن گفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، هفته گذشته اعلام شد که فریبرز عرب‌نیا - به دلیل آنچه که از آن به عنوان پایان یافتن زمان قرارداش با فیلم «چ» نام برده شد- سر صحنه فیلمبرداری سکانس پایانی این فیلم حاضر نمی‌شود. 

ابراهیم حاتمی‌کیا هم به عنوان کارگردان تصمیم گرفت تا این سکانس را در یکی از پادگان‌های نظامی تهران و بدون حضور بازیگر نقش اصلی، فیلمبرداری کند.

موضوع فیلم «چ» در مورد دو روز از زندگی شهید چمران است که به غیر از عرب‌نیا بازیگرانی چون سعید راد، مریلا زارعی و بابک حمیدیان در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در برنامه «هفت» این هفته، ابتدا پژمان لشگری‌پور به نمایندگی از فارابی که سرمایه‌گذار فیلم است، روی خط برنامه تلویزیونی «هفت» آمد تا درباره نبود فریبرز عرب‌نیا در سکانس پایانی فلیم «چ» صحبت کند. او گفت: «فیلمبرداری این فیلم 20 آذر بعد از 5 ماه تمام شد. بحث رسیدن فیلم به جشنواره ربطی به حضور فریبرز عرب نیا ندارد. همه عوامل مایل هستند این فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، اما طبیعی است، با احترامی که همه عوامل برای این جشنواره قائل هستند، می‌خواهند فیلم با کیفیت مطلوبی نمایش داده شود و باید تمامی مراحل فنی به اتمام برسد و این موضوع ربطی به حوادث اخیر ندارد.»

او از فیلم سینمایی «چ» به عنوان یکی ساخته‌های ویژه ابراهیم حاتمی‌کیا نام برد که جزو فیلم‌های بر‌تر سال است.

در ادامه برنامه علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم «چ» روی خط برنامه آمد و گفت: «روز شنبه قرار بود سکانس آخر فیلم را بگیریم که آقای عرب‌نیا تشریف نیاوردند. ایشان مشکلاتی داشتند، اما از طرف ما خلف وعده‌ای نشده بود.»

قائم مقامی با بیان این مطلب که  آقای عرب‌نیا تا 19/9/91 با پروژه قرارداد داشته و دستمزدشان را هم کامل گرفته‌اند، افزود: «به ناچار روز آخر فیلمبرداری به دلیل حضور نداشتن فریبرز عرب نیا آقای حاتمی‌کیا باتغییری در دکوپاژ، سکانس آخر فیلم را با یک نابازیگر فیلمبرداری کرد. ما نمی‌توانستیم پروژه را تعطیل کنیم، چون دو فروند هلی‌کوپتر آماده در آنجا مستقر و همه چیز برای فیلمبرداری آماده بود و طبیعتا نمی‌شد همه چیز را لغو کرد.»

لشکری پورنیز در ادامه گفت: «با شرایطی که برای آقای عرب‌نیا به‌وجود آمد ما هم اعمال مدیریت کردیم. کاش آقای عرب‌نیا توفیق داشتند و فیلم را تمام می‌کردند.»

در ادامه فریبرز عرب‌نیا که در هفته گذشته سکوت کرده بود، روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد اتفاقات اخیر و اظهارات قائم‌مقامی و لشگری‌پور سخن گفت.

او با اشاره به حضورش در برنامه «هفت» سال گذشته گفت که هنوز هم با پیامد‌های صحبت‌هایش در «هفت» مواجه است.

بازیگر نقش مختار در سریال «مختارنامه» داوود میرباقری، در زمان فریدون جیرانی سه شب مهمان این برنامه بود و با صراحت در مورد فضای بازیگری و سینمای ایران صحبت کرد.

او در برنامه جمعه شب «هفت» گفت که بنا نداشته به این جنجال‌ها وارد شود و حالا اگر صحبتی می‌کند، نه به خاطر خودش بلکه بخاطر اشاره به ضعف‌هایی حرف می‌زند که دامنگیر سینما ایران شده‌است.»

او به صحبت های مدیر تولید فیلم «چ» اشاره کرد و ادامه داد: «آقای قائم مقامی امشب در دو مورد دروغ گفتند و بحران جدی را خود ایشان سبب ساز شدند.»

بازیگر نقش شهید چمران ادامه داد: «من قرار دادی داشتم و به مفادش پایبند بودم، اما دوستانی یودند که می‌خواستند این مفاد را زیر پا بگذارند.»

عرب‌نیا گفت:« این دوستان به سیستم برده‌داری معتقد بودند، در حالی که من به این سیستم اعتقاد ندارم و به رعایت اصول حرفه‌ای معتقدم.»

او با اشاره به این موضوع که در صلاحیت آقای قائم مقامی نیست که در موردقرار داد من صحبت کنند، افزود: « قرار داد من با تهیه کننده بود، و اگر تا به‌حال چیزی نگفتم فقط برای حرمتی است که برای فیلم قائلم.»

این بازیگر سینما با اشاره به صحبت‌های لشگری‌پور تصریح کرد:«ایشان هم توضیح دادند که اگر فیلم به جشنواره فجر نرسد، تقصیر من نیست و مراحل فنی کار زمان می‎برد.»

عرب‌نیا خاطر نشان کرد که بحث حضور نیافتنش به خاطر دستمزد سر صحنه فیلمبرداری دروغ است و زمان قراردادش به پایان رسیده بوده‌است.

او گفت: « من 4 ماه 20 روز قرار داد داشتم و به این قرارداد پایبند بودم و به همین خاطر نتوانستم، سفر حجم را بروم و فیلم خودم را شروع کنم. مسئولان هم باید پروژه را با زمان من هماهنگ می‌کردند.»

بازیگر نقش شهید چمران تاکید کرد که حاضر است در یک برنامه زنده با حضور مسئولان پروژه در مورد اتفاقات پیش آمده صحبت کند، او افزد: «به شما قول می‌دهم فینال خوبی با حضور عرب‌نیا گرفته شده‌است.»/خبرآنلاین