اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جمع آوری ۵۵ هزار شعله لامپ...



 

 

لامپ

 

 

مدیر عامل شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از جمع آوری ۵۵ هزار شعله لامپ پرمصرف اصناف تهران توسط این شركت در تیرماه امسال خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو، سیدمحمد هاشمی جمع آوری ۵۵ هزار شعله لامپ پر مصرف در تیرماه با همكاری اصناف، توزیع ۲۱۲ هزار شعله لامپ كم مصرف و جمع آوری چهار هزار فقره انشعاب غیر مجاز در سطح شهر تهران را از فعالیت های صورت گرفته توسط شركت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در سال جاری برشمرد.

وی با تاكید بر ضرورت رعایت مصرف برق و اصلاح الگوی مصرف توسط شهروندان تهرانی، اظهار داشت: به علت ازدیاد گرما و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی پر مصرف به خصوص كولرهای اسپیلت كه چهار برابر كولرهای آبی مصرف دارند، پیك بار شبكه برق در تهران بزرگ سه هزار و ۸۷۰ مگاوات در مقایسه با تابستان پارسال افزایش یافته است.

وی استفاده بهینه و مناسب از وسایل برقی به ویژه در ساعتهای اوج بار مصرف (در روز ۱۲ تا ۱۷ و در شب ۱۹ تا ۲۳)، استفاده حداقلی از وسایل سرمایشی و روشنایی پرمصرف، عدم استفاده از لامپ های پر مصرف در ساعت های پیك بار به ویژه در مراكز تجاری و اماكن عمومی و تفریحی را از عوامل موثر در بهینه سازی مصرف برق برشمرد...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
روند جمع آوری و هزینه پولهای جمع شده در صندوق صدقات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع‌آوری هر معتاد 70 هزار تومان هزینه دارد!



معتادان, موادمخدر,پلیس


جمع‌آوری هر معتاد 70 هزار تومان هزینه دارد!

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این عملیات در محدوده سرکلانتری ششم و هفتم پایتخت و با کمک ماموران پلیس پیشگیری و مبارزه با موادمخدر پایتخت انجام شد، گفت: در یک عملیات مشترک 720 معتاد بلامکان که در پارک‌ها سکنی گزیده بودند، دستگیر شدند و در این رابطه 80 تن از خرده‌فروشان نیز دستگیر شدند.

رییس پلیس تهران‌بزرگ از اجرای مرحله دیگری از طرح برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و معتادان لامکان در منطقه بی‌سیم تهران خبر داد و گفت: در این طرح 720 معتاد و 80 موادفروش دستگیر شدند.

 سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز در حاشیه اجرای طرح برخورد با موادفروشان و معتادان خرد که در پارک بی‌سیم تهران در حوالی میدان خراسان انجام شد، گفت: این طرح بنا به خواست مردم این منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پلیس کلیه نقاط شهر را از نظر وجود و فعالیت قاچاقچیان، خرده‌فروشان و معتادان بلامکان شناسایی می‌کند، گفت: پلیس بحث برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان در سطح محلات و پارک‌ها را در دستور کار خود قرار داده و پس از آن بحث برخورد با معتادان بلامکان که در پارک‌ها صبح بخیر کرده‌اند را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این عملیات در محدوده سرکلانتری ششم و هفتم پایتخت و با کمک ماموران پلیس پیشگیری و مبارزه با موادمخدر پایتخت انجام شد، گفت: در یک عملیات مشترک 720 معتاد بلامکان که در پارک‌ها سکنی گزیده بودند، دستگیر شدند و در این رابطه 80 تن از خرده‌فروشان نیز دستگیر شدند.

به گفته ساجدی‌نیا، 60 کیلوگرم انواع موادمخدر در این طرح توسط پلیس کشف و ضبط شد.

وی درباره چرایی کشفیات بالای موادمخدر در این طرح به ایسنا گفت: خوشبختانه شب گذشته در حین انجام طرح در یکی از مناطق پلیس با شناسایی خوب خود حدود 40 کیلوگرم مواد مخدر را در یک جا کشف کرد.

رییس پلیس پایتخت به مردم تهران قول داد که در روزها و هفته‌های آینده شاهد اقدامات چشمگیر دیگری در حوزه موادمخدر خواهند بود و افزود: مردم مطمئن باشند پلیس بر اساس خواسته‌های آنها، این طرح‌ها را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه طرح امروز صبح پایتخت در محدوده میدان شوش، پارک بی‌سیم، میدان خراسان، راه‌آهن و جوادیه اجرا شد، گفت: از سایر دستگاه‌های دخیل در این امر می‌خواهیم که همپای پلیس کمک کنند. البته مجموعه قضایی همکاری خوبی با پلیس داشته است و تمامی این طرح‌ها بر اساس احکام قضایی اجرایی می‌شود.

 

اما از سایر دستگاه‌ها به خصوص در حوزه ایجاد کمپ، کاریابی، مراقبت از خانواده و ... می‌خواهیم و انتظار داریم که رسیدگی کاملی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که پلیس به انجام ماموریت خود ادامه می‌دهد.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه تنها دو کمپ ترک اعتیاد در تهران وجود دارد، گفت: بارها عنوان کرده‌ایم که پلیس در راستای جمع‌آوری معتادان مشکلی ندارد و اگر کمپ‌های لازم احداث شود، ظرف یک هفته 90 درصد از معتادان لامکان را جمع‌آوری خواهیم کرد.

رییس پلیس پایتخت همچنین با بیان اینکه جمع‌آوری هر معتاد برای پلیس حدود 60 تا 70 هزار تومان هزینه برمی‌دارد، گفت: با این حال این طرح‌ها بنا به خواست مردم ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده شاهد طرح‌هایی دیگر در حوزه مبارزه با موادمخدر خواهیم بود./ایسنا