اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جلیلی خطاب به رییس جمهور: غرور جوانان شکسته شده، به خود بیایید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

جلیلی خطاب به رییس جمهور: غرور جوانان شکسته شده، به خود بیایید 

 نماینده مسجد سلیمان از دولت خواست لایحه بودجه سال 1392 را با محوریت حمایت از تولید در منابع و مصارف تهیه کنند و در تحویل آن تسریع داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از مجلس پیش نگیرید.

همان‌گونه که بخش جذاب قانون هدفمندی، یعنی پرداخت یارانه‌ نقدی را بیان کرده‌اید، بخش معضلات و مشکلات ناشی از اجرای فاز دوم را نیز شفاف به مردم بگویید که وضعیت افزایش نقدینگی، میزان افزایش قیمت‌ها، میزان افزایش بیکاری و کاهش ظرفیت تولید در چه شرایطی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور مشی عدالت‌طلبانه جنابعالی را چگونه تعبیر کنیم؟ وقتی که هیات محترم وزیران مجوز جذب 1500 نفر در نهاد ریاست جمهوری را فارغ از هرگونه آزمون، موافقت و یا تأیید مرجعی مصوب می‌کند؛ در صورتی که برای یک شغل ساده در کشور فرایندی بیش از یک سال، متقاضیان شغل را معطل نگه می‌دارد، دستور دهید که به بی‌عدالتی‌ و تبعیض‌ها در جذب نیروها پایان داده شود.

غرور جوانان شکسته شده است، به خود بیایید.نماینده مسجد سلیمان در ادامه خطاب به رئیس جمهور و گروه اقتصادی دولت پیشنهاد داد تا لایحه بودجه سال 1392 را با محوریت حمایت از تولید در منابع و مصارف تهیه کنند و در تحویل آن تسریع داشته باشند تا سال 92 شاهد شکوفایی اقتصاد ملی، بازگشت اعتماد به فضای کسب و کار، کاهش گرانی‌ها، رفع بیکاری‌ و استفاده از ظرفیت تولید باشد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی تند حسن عباسی خطاب به رییس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنگوی فراکسیون اقلیت خطاب به رییس جمهور: سنگ بزرگ نشانه نزدن است



 ,فراکسیون اقلیت,اعتبارات عمرانی, اصلاح طلبان,اخبار

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت خطاب به رییس جمهور:

سنگ بزرگ نشانه نزدن است

به دولتی که از حدود سی و پنج هزار میلیار تومان اعتبارات عمرانی کشور در سال 90 ، بیش از 50 درصد آن را تخصیص نداده است ، نمی آید دم از اجرای طرح های بزرگ و اساسی بزند! آنهم وقتی که در طرح های کوچک مثل ذخیره آب در سدها مشکل دارد و بسیاری از آنها سالهاست که در کشور در حال اجرا هستند و به بهره برداری نرسیده اند؛ البته اگر اینگونه نبود ما هم استقبال می کردیم که دولت خلیج فارس و دریای عمان را به دریای خزر متصل کند

 

داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به طرح های بزرگ غیر عملیاتی در سالهای پایانی دولت و خصوصا طرح انتقال آب دریای خزر ، گفت: دولت با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی باید از کارهای فاقد جنبه کارشناسی خودداری کند ، طرح انتقال آب خزر ، یک طرح قدیمی است که از زمان پیش از انقلاب و مجددا در دوره آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شده است و تنها در حد یک طرح باقی مانده و بعید می دانم الان هم علی رغم افتتاح ، زمینه ی اجرایی شدن آنرا را داشته باشیم.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  واقعیت این است که با این وضعیت اعتبارات عمرانی کشور ، که به صورت قطره چکانی تزریق می شود ، چنین طرح هایی قابلیت اجرا ندارد.

سخنگوی فراکسیون اقلیت در ادامه ضمن هشدار به دولت در جهت اتمام کارهای نیمه کاره گفت: بعید می دانم امکانات فعلی کشور اجازه اجرای طرح های بزرگ را به دولت بدهد ؛ دولت درباره انتقال آب خزر این نکته را در نظر بگیرد که طرحی عملی و مورد تایید کارشناسان برای آبیاری مناطق کویری با استفاده از منابع آبی تاجیکستان موجود است که قابلیت اجرایی شدن را دارد و هزینه های آن بسیار پایین تر از انجام چنین طرح غیر کارشناسی است.

 

قنبری گفت: عربستان از آب دریا استفاده های زیادی می کند و شیرین کردن آب هم مثل این کشور ، ممکن است ، اما هزینه زیادی دارد و منابع آبی در دسترس کشور ما با عربستان قابل مقایسه نیست.

 

وی تصریح کرد: به دولتی که از حدود سی و پنج هزار میلیار تومان اعتبارات عمرانی کشور در سال 90 ، بیش از 50 درصد آن را تخصیص نداده است ، نمی آید دم از اجرای طرح های بزرگ و اساسی بزند! آنهم وقتی که در طرح های کوچک مثل ذخیره آب در سدها مشکل دارد و بسیاری از آنها سالهاست که در کشور در حال اجرا هستند و به بهره برداری نرسیده اند؛ البته اگر اینگونه نبود ما هم استقبال می کردیم که دولت خلیج فارس و دریای عمان را به دریای خزر متصل کند.

 

قنبری تاکید کرد: ما مسائل و مشکلات اساسی تری در کشور داریم و هنوز نتوانسته ایم رودخانه های مرزی را در مناطق جنوبی و غربی کشور مهار کنیم ، وقتی دولت توان اجرایی کردن این کارهای ابتدایی را ندارد ، صحبت از اجرای این طرح های بزرگ ، جک و طنز است .

وی افزود: آقای احمدی نژاد اول بیاید این رودخانه های آب شیرین عریض و طویلی که از غرب کشور وارد عراق می شوند را مهار کند، بعد آب شور خزر را منتقل کند ! فقط  از استان ایلام 13 رودخانه روان ، 5 میلیارد متر مکعب آب در سال به کشور عراق جاری می سازند.

 

قنبری گفت: ما زمین های کشاورزی در حاشیه رودخانه های پر آبی مثل دیمره داریم که چون آبیاری ها هنوز سنتی است و نمی توانیم از تکنولوژی های ساده و ابتدایی  برای آبیاری  اراضی کشاورزی استفاده کنیم ، منابع آن به هدر می رود ، ؛ اگر آقای احمدی نژاد واقعا صادق است و ایده دارد ، اجازه ندهد این آبها هدر روند ، بعد بیاید درباره انتقال آب و پروژه های بزرگ صحبت کند؛ از قدیم گفته اند سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

وی در خاتمه گفت: این صحبت ها در شرایطی که منابع آبی در حوزه های آبریز خارجی به هدر می رود ، صحبت از یک آرزوی دست نیافتنی است./اعتدال