اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعل نام خلیج فارس در شبکه «من و تو»


شبکه «من و تو» در برنامه مستند خود اقدام به تحریف نام خلیج فارس کرد.

خبرگزاری فارس: شبکه «من‌وتو» که همواره متهم به گسترش زیرکانه و هدفمند اندیشه‌های اتاق فکر استعمار انگلیس برای ایرانیان است، در برنامه مستند «اکوسیستم دریایی» خود در روز دوشنبه 15 تیر ماه 1394 ساعت 23، بارها اقدام به انتشار نقشه خاورمیانه کرد که نام منطقه خلیج فارس در آن عمداً به نام خلیج جعل شده بود.

مرکز مطالعات خلیج فارس به اشاره به این موضوع یادآور شده است که طبق گزارشی که «فارین پالیسی سنتر» در سال 2011 منتشر کرده‌ است، شبکه من و تو متعلق به مرجان و کیوان عباسی است که بودجه خود را از تعدادی «سرمایه‌گذار خطرپذیر» پنهانی دریافت می‌کند که هیچ نامی از این سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم دیده نمی‌شود.

«من و تو» تلاش می‌کند تا در قالب برنامه‌های به ظاهر مستند یا تاریخی در کنار برنامه‌های عامه پسند خود، خط فکری و سیاسی خاص خود را به جامعه فارسی زبان بخصوص ایرانی القا کند.


ویدیو مرتبط :
پیانو زدن حسام نواب صفوی برای اولین بار در تلویزیون در برنامه صبح خلیج فارس در شبکه ی خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام جدید کشورهای عرب منطقه در جعل نام «خلیج فارس»



خلیج فارس ,اقدام کشورهای عرب منطقه در جعل نام خلیج فارس

اقدام جدید کشورهای عرب منطقه در جعل نام «خلیج فارس»

در شرایطی که این روزها نقطه تمرکز سیاسی منطقه خاورمیانه بر رویکرد جدید دیپلماتیک ایران و چشم انداز رابطه ایران و آمریکا معطوف شده، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به آرامی در حال پیشبرد برنامه های ضد ایرانی خود هستند. در این راستا، کشورهای عضو شورای همکاری اخیراً تصمیم جدیدی در راستای جعل نام خلیج فارس گرفته اند.

در شرایطی که این روزها نقطه تمرکز سیاسی منطقه خاورمیانه بر رویکرد جدید دیپلماتیک ایران و چشم انداز رابطه ایران و آمریکا معطوف شده، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به آرامی در حال پیشبرد برنامه های ضد ایرانی خود هستند. در این راستا، کشورهای عضو شورای همکاری اخیراً تصمیم جدیدی در راستای جعل نام خلیج فارس گرفته اند.

 

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته اند تا با راه اندازی یک ایستگاه رادیویی منطقه ای با نام «این خلیج ع ر ب ی است»، به تبلیغات خود علیه ایران در منطقه بعد تازه ای ببخشند. پیشنهاد احداث این پایگاه رادیویی از سوی بحرین ارائه شده بود و قرار است از ماه اکتبر آغاز به کار کند.

به نوشته روزنامه «کویت تایمز»، یوسف مصطفی، معاونت امور رادیویی وزارت اطلاع رسانی کویت، اظهار داشته این ایستگاه رادیویی در راستای «ترویج سنت های موجود، فرهنگ، هنر و ادبیات شش کشور شورای همکاری خلیج» فارس فعالیت خواهد کرد.

به گفته مصطفی، مقامات رادیویی کشورهای عضو شورای همکاری در جلسه ای تصمیم گرفته اند تا از راه اندازی اولیه این ایستگاه رادیویی توسط بحرین در اواخر ماه جاری حمایت کنند. پس از آن، کشورهای عضو شورا به مدت سه فعالیت های این رادیو را رصد کرده و سپس تصمیم خواهند گرفت که به چه صورتی فرکانس آن را در کشور خود تنظیم نمایند.

به گفته وی، وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو شورای همکاری، در جریان دیدار آتی خود در اواخر این ماه، درباره این ایستگاه رادیویی به گفت و گو خواهند پرداخت. در صورتی که فعالیت این رادیو تصویب شود، اقدامات تبلیغاتی برای ترویج آن در منطقه آغاز خواهد شد.

در عین حال، این مقام کویتی اظهار داشته که کشورش نسخه ای از طرح خود جخت برنامه سازی رادیویی برای مخاطبان انگلیسی، اردو، فیلیپینی و فارسی زبان را در اختیار بحرین قرار داده است.

گفتنی است این اقدام تبلیغاتی در حالی صورت می گیرد که فعالیت های کلان شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران در سطح منطقه با بن بست مواجه شده است. در این رابطه، «کویت تایمز» در گزارش خود اشاره کرده که دولت کویت از طرح خود برای ساخت یک خط لوله نفتی جهت دور زدن تنگه هرمز منصرف شده است.

به نوشته این روزنامه، مسیر طولانی این خط لوله و هزینه های سرسام آور آن، سبب شده طرح های پیشنهادی مربوط به آن مورد موافقت دیگر کشورهای عضو شورای همکاری قرار نگیرد و به این ترتیب، کویت ناچار شد طرح خود را در این زمینه پس بگیرد. /تابناك