اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعل‌های میلیونی مرد کلاهبردار از دیار باقی



 

 

جاعل حرفه‌ای که به‌بهانه تهیه کارت معافیت سربازی دست به کلاهبرداری می‌زد، کسی نبود جز یک مرد مرده.

 

این مرد با ابطال شناسنامه‌‌اش اسم خود را در فهرست مردگان ثبت کرده بود تا برای همیشه از تعقیب پلیس در امان بماند اما ماموران خیلی زود دستش را رو کردند.

مدت‌ها پیش زمانی که ماموران پلیس اصفهان در تعقیب یک جاعل حرفه‌ای بودند، متوجه موضوع مهمی شدند. آنها در بررسی مدارک موجود در ثبت‌احوال دریافتند که اسم این مرد در فهرست مردگان ثبت‌شده و وقتی بیشتر تحقیق کردند به این نتیجه رسیدند که مرد جاعل در یکی از بیمارستان‌های اصفهان جان باخته و جسدش به خاک سپرده شده است. با این اطلاعات، پرونده بسته و تعقیب جاعل فراری متوقف شد تا اینکه مدتی بعد اتفاق دیگری افتاد.

کارت‌های 8 میلیونی

هفته گذشته گزارشی در اختیار پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت که از فعالیت یک جاعل حرفه‌ای در زمینه تهیه کارت معافیت از خدمت سربازی حکایت داشت. در این گزارش آمده بود که متهم با شناسایی مشمولان، از هر یک از آنها 8 میلیون تومان دریافت کرده و برایشان کارت واقعی معافیت از خدمت تهیه می‌کند. این مرد حتی برای تضمین کارش، به طعمه‌هایش 8 میلیون تومان سفته به‌عنوان ضمانت می‌دهد تا ثابت کند که هر طور شده کارت معافیت را تهیه خواهد کرد.

با این گزارش، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری جاعل حرفه‌ای آغاز شد. ماموران که نشانی محل تردد وی را در اختیار داشتند،‌ محل را زیر نظر گرفتند تا اینکه توانستند مرد جاعل را شناسایی کنند. آنها با تعقیب این مرد، به خانه‌ای رسیدند که به‌نظر می‌رسید محل فعالیت متهم است و با دریافت دستور قضایی، وارد آنجا شدند.

جاعل مرده

با دستگیری مرد جاعل و کشف تجهیزات و دستگاه‌های مخصوص جعل در محل زندگی‌اش، وی بازداشت شد و ماموران در بررسی هویت او متوجه ماجرای عجیبی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد، همان جاعل تحت تعقیب پلیس است که ماموران تصور می‌کردند وی فوت کرده. مرد جاعل تحت بازجویی قرار گرفت و وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد، گفت: مدتی قبل وقتی فهمیدم که تحت تعقیب پلیس هستم، تصمیم گرفتم دست به کاری بزنم که ماموران دست از تعقیب من بردارند.

من تبحر زیادی در جعل مدارک پزشکی و بیمارستان‌ها دارم و مدارکی تهیه کردم که نشان می‌داد در یکی از بیمارستان‌ها به خاطر بیماری فوت کرده‌ام. این مدارک را از طریق یکی از دوستانم به ثبت‌احوال بردم و به این ترتیب شناسنامه‌ام باطل و اسم من در فهرست مردگان ثبت شد. از آن به بعد، با خیال راحت به کارم ادامه‌دادم و با شناسایی مشمولان خدمت سربازی، به آنها می‌گفتم که می‌توانم از طریق ارتباطاتی که در نیروی انتظامی دارم، برایشان کارت معافیت از خدمت تهیه کنم. برای این کار از هر یک از طعمه‌هایم 8میلیون تومان می‌گرفتم و با دادن سفته به‌عنوان ضمانت، کارم را تضمین و اطمینان آنها را جلب می‌کردم. بعد هم مدارک پزشکی مورد نظر را طوری جعل می‌کردم که وقتی طعمه‌هایم این مدارک را به نظام وظیفه می‌بردند، برایشان کارت معافیت صادر می‌شد.

کلاهبرداری از بیمه

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: در بازرسی از محل فعالیت متهم علاوه بر مهرهای جعلی پزشکان و بیمارستان‌ها، مدارکی کشف شد که نشان می‌داد او قصد کلاهبرداری از بیمه را نیز داشته است.

سرهنگ حسین‌زاده ادامه داد: این مرد تعدادی از بستگانش را با مبالغ هنگفت، بیمه عمر کرده و مدارکی جعل کرده بود که نشان می‌داد این افراد بر اثر بیماری در بیمارستان فوت کرده‌اند. وی قصد داشت با ارائه این مدارک به بیمه، بیمه عمر افراد مورد نظر را دریافت کند که قبل از اجرای مرحله آخر نقشه‌اش، دستگیر شد.

وی تصریح کرد: تا کنون 18 نفر از افرادی که از طریق مرد جاعل موفق به دریافت کارت معافیت از خدمت شده‌اند، شناسایی شده و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده ادامه دارد.... / همشهری


ویدیو مرتبط :
پیامکی برای دیار باقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدر وزیر ارشاد به دیار باقی شتافت



 

 

پدر وزیر ارشاد به دیار باقی شتافت

 

سید علی حسینی پدر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز سه شنبه به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحوم سید علی حسینی در سن ۸۶ سالگی در شهر رفسنجان به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم سید علی حسینی امروز چهارشنبه ۱۰ صبح در رفسنجان محل زندگی آن مرحوم برگزار می شود.



مراسم ترحیم پدر وزیر ارشاد شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار می شود....../ خبرگزارى مهر