اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جعفر شجونی: احمدی‌نژاد از هاشمی یاد گرفت!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جعفر شجونی:

احمدی‌نژاد از هاشمی یاد گرفت!

باید صبر کنیم تا انشاء الله این یکسال هم با خیری و خوشی تمام شود و با رفتن احمدی‌نژاد از دولت، رییس جمهوری سر کار حاضر شود که خود را تحت هر شرایطی مطیع رهبری بداند.

شیخ جعفر شجونی از همه انتقاد می‌کند و به همه مسایل انتقاد دارد. او آیت الله هاشمی رفسنجانی را چهره‌ای می‌داند که از خط انقلاب خارج شده است و به همین دلیل اعتقاد دارد که نباید او را در مباحث روز جدی گرفت. همچنین محمود احمدی‌نژاد را رییس جمهوری می‌داند که نمی‌توان به اصلاح خطا‌هایش امید چندانی داشت و به همین دلیل «باید صبر کرد تا یکسال باقی مانده تمام شود»گفت و گوی این  عضو جامعه روحانیت مبارز با عصر ایران را بخوانید:

 

آقای شجونی! ظاهرا انتقادات جدیدی را متوجه هاشمی رفسنجانی کرده‌اید؟

بله، شنیده‌ام که آقای رفسنجانی اینطور عنوان کرده‌اند که جامعه ازشان انتظار دارد تا در مسایل سیاسی بیشتر از این دخالت کند. واقعا جای تعجب و سؤال است که چرا چنین حرف‌هایی را می‌زند تا بیش از این تخریب شود؟

خب! ایشان رییس تشخیص مصلحت نظام و همچنین یکی از چهره‌های موثر انقلاب و نظام هستند.

کدام چهره موثر آقا؟ واقعیت این است که جامعه از هاشمی انتظار دارد، بچه‌هایش را از خارج برگرداند و به قوه قضاییه تحویل بدهد. به هر حال آن‌ها خلاف کرده‌اند و مثل هر متخلف دیگری باید پاسخگو باشند تا عدالت رعایت شود. اینکه آقازاده‌ها آزاد باشند و خود را ملزم به جواب دادن ندانند، با اصول نظام اسلامی همخوانی ندارد.شنیده‌ام که ایشان اینطور گفته‌اند که «جامعه از من انتظار دارد» بنده اصلاح می‌کنم و با قاطعیت می‌گویم که  در این چند سال اخیر عده‌ای آخوند و غیر آخوند در تلاش هستند تا شرایطی را به وجود بیاورند تا جایگاه ولایت فقیه را با ضربه مواجه کنند. این در حالی است که ولایت فقیه اصل خدشه ناپذیر نظام جمهوری اسلامی است و حتم دارم که هیچ کس و هیچ جریانی با تلاش‌های زیاد هم نمی‌تواند کمترین آسیبی به آن برساند.

یعنی شما هاشمی را خارج از خط انقلاب و ولایت فقیه می‌دانید؟

هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند که هنوز هم در چاچوب نظام حرکت می‌کند و یکی از پشتیبانان رهبری است. اما مردم هیچگاه کار‌هایش از قبیل نماز جمعه کذایی و نامه بدون سلامش به مقام معظم رهبری را از یاد نخواهند برد. جالب است که بعد از آن کار‌ها و اتفاقات هنوز هم داعیه این را دارد که دلسوز نظام و انقلاب است و انتظار دارد که جامعه او را به عنوان چهره‌های انقلابی به حساب بیاورد.واقعیت موجود این است که هاشمی به قدری بد عمل کرد که احمدی‌نژاد هم یاد گرفت و متاسفانه در چند مساله دیده شد که گناه‌هایی نابخشودنی از او سر زد.

چه گناه‌هایی؟

همین که در روزهای حساس سال ۸۸ مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد و یا در واکنش به تصمیم مقام معظم رهبری مبنی بر ماندن مصلحی در راس وزارت اطلاعات یازده روز در خانه نشست، نشان می‌دهد که قبح خطا در او ریخته است و باید مراقبش باشیم.واقعا جالب است که همه آدم‌های مورد دار و پرونده دار را دور خودش جمع کرده است و با این کار‌ها هم دولت را تضعیف می‌کند و هم باعث شده تا دشمنان هم سوء استفاده کنند.

«آدم‌های مورد دار و پرونده دار» ؛ کدام آدم‌ها؟

همین آقایان رحیمی، مشایی و بقایی چهره‌های هستند که هم مشکل دارند و هم حرف و حدث‌های زیادی پشت سرشان است. احمدی‌نژاد در حالی بقایی را به مصر فرستاده است تا از محمد مرسی برای حضور در تهران دعوت کند که پرونده قضایی‌اش مفتوح است و قاعدتا نمی‌تواند به عنوان نماینده رییس جمهوری ایران به کشورهای خارجی اعزام شود.‌ای کاش ایراد احمدی‌نژاد به همین موارد ختم می‌شد، او در سالهایی که رییس دولت بود، بیشترین قانون گریزی‌ها را داشت و اصلا توجهی به برخی از اصول نظام اسلامی نداشت.

مثلاً ؟

مثلا همین بحث حجاب، این آقا در حالی از فرهنگ سازی برای حجاب حرف می‌زند که ۱۴۰۰ سال است که دین اسلام درباره حجاب و شراب فرهنگ سازی کرده است و تکلیف مسلمانان در قبال چنین پدیده‌هایی روشن است. به نظر من همه باید خود را موظف بدانند که ایرادات موجود را بازگو کنند تا بلکه بتوان از این طریق جلوی آسیب‌های جدی را گرفت. به همین دلیل چهره‌های اصولگرا و همچنین مجلس شورای اسلامی به طور دائم نسبت به رفتارهای دولتی‌ها واکنش لازم را نشان می‌دهند و از این پس هم خواهند داد.

امیدوارید که دولت و دولتی‌ها در عملکردشان که به زعم شما هزینه ساز است، تجدید نظر کنند؟نه.

پس با این شرایط چه باید کرد؟

هیچ، فقط باید صبر کنیم تا انشاء الله این یکسال هم با خیری و خوشی تمام شود و با رفتن احمدی‌نژاد از دولت، رییس جمهوری سر کار حاضر شود که خود را تحت هر شرایطی مطیع رهبری بداند و همچنین به چیزی غیر از آرمان‌های نظام فکر نکند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
افشاگری محسن هاشمی علیه احمدی نژاد(گریه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شجونی: هاشمی خیانت کرد ولی احمدی‌نژاد نکرد



جعفر شجونی عضو شورای مركزی حزب موتلفه است و برخلاف نامداران این حزب راست سنتی مانند حبیب‌الله عسگراولادی و اسدالله بادامچیان هرگز رابطه صمیمانه‌یی با هاشمی‌رفسنجانی ندارد.

او از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آمد اما این روزها مانند هم‌كیشان اصولگرای خود می‌گوید كه نباید به احمدی‌نژاد كاری داشت تا دوره ریاست‌جمهوری‌اش به پایان برسد.

در ادامه گفتگوی او را با اعتماد، درباره طرح سوال از رییس‌جمهور می خوانیم:

حاج آقا نظرتان درباره طرح سوال از آقای احمدی‌نژاد چیست؟
با این سوالات به اختلاف‌ها دامن نزنید. این كارهاتون فایده نداره.

ما كه كاری نكردیم. مجلس طرحی تصویب كرده كه آقای احمدی‌نژاد باید برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس بیاید.
من نمی‌دونم. اگر نماینده‌ها حق سوال دارن بدون سر و صدا این كار رو بكنن اگر حق سوال نیست... حالا یا سوال جنجالیه، سوال زیر سوال بردن، اختلاف سازه و نباید این كار رو بكنن.

یعنی معتقدید نمایندگان نباید از آقای احمدی‌نژاد سوال بپرسند؟
باید قائل به سخنان رهبری باشیم كه سوالات نباید زننده باشد.

اما رهبری كه درباره سوال از رییس‌جمهور مطلبی را بیان نكردند.
ما می‌فهمیم كه آقا وقتی این‌طوری میگن نباید سوال بكنند دیگه. در شرایط فعلی نباید نظام زیر سوال بره. یك قوه‌یی نباید زیر سوال بره.

یعنی معتقدید این اقدام مجلس برخلاف هشدار رهبری نظام است؟
نه. اون قصه نامه‌پراكنی بود كه خیلی چیز بدی بود. اما حرف من اینه كه اگه سوال حق نمایندگان است مثل بچه آدم سوالشون رو بپرسن.

اما نامه‌نگاری‌ها را كه آقای احمدی‌نژاد شروع كردند. ایشان در جواب نامه محرمانه آیت‌الله آملی‌لاریجانی نامه غیر محرمانه نوشتند...
خب باشه. ما الان با احمدی‌نژاد نمی‌خواهیم دعوا كنیم تا این مدتی كه از ریاستش مانده تمام شود.

با این نگاه شما، قوه مقننه كشور نباید وظیفه قانونی خودش را عمل كند تا ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد تمام شود و آرامش به كشور برگردد؟
به عقیده من سیاست نظام، سیاست تعمیر و نگهداری است. نظام به دنبال تغییر قطعه نیست.

‌آقای شجونی با توجه به گذشت هفت سال از دولت‌داری آقای احمدی‌نژاد چه ارزیابی‌ای از عملكرد ایشان دارید؟
خداوكیلی من نفهمیدم این سوالات ریشه‌زنی، این سوالات نمی‌دانم زیر سوال بردن، این سوالات شما چیه.

حاج آقا ما قصد آسیب‌شناسی داریم.
آسیب چی رو بشناسید شما آخه... حالا نشناسید. چی میشه مگه. شما خبرنگارها خیلی انگشت می‌كنید به بلا ملا ‌ها.

آقای شجونی رسالت ذاتی رسانه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی افكار عمومی است.
تو به این كارها چیكار داری. برو كارت رو بكن و پولت رو بگیر. اگر زن داری كه برو به زندگیت برس اگر هم نداری برو بگیر. به همكارت هم گفتم بره شوهر كنه. برید پی زندگیتون. دنبال چی می‌گردین آخه شماها. مگه حتما باید درباره همه چی سوال بكنید شماها.

حاج آقا همین سوال پرسیدن یك بخش از كاری است كه انجام باید بدهیم.
خدا می‌دونه كه بعضی از شما خبرنگارها شیطانید. چه كارهایی با ما كردن. یارو اومده از قول من نوشته كه آقای شجونی گفته اگر مرغ پیدا نمیشه مردم بادمجان بخورن. بر پدر دروغگو لعنت. من كی گفتم این حرف رو. ما آزرده‌خاطر شدیم از دست بعضی خبرنگارها.

آقای شجونی من سوالم درباره مرغ و بادمجان نیست. درباره اختلافات اصولگرایان با آقای احمدی‌نژاد است. ارزیابی شما از دولت‌داری آقای احمدی‌نژاد چیست؟
من هیچ اطلاعی از روند مجلس و این طرحی كه می‌گویید ندارم كه آیا نمایندگان حق سوال از رییس‌جمهور را دارند یا ندارند.

من طرح سوال از آقای احمدی‌نژاد را نمی‌گویم عملكرد آقای احمدی‌نژاد را سوال پرسیدم.
آنها هر وقت سوال كردند احمدی‌نژاد هم جواب میده. اصل تز كلی نظام این نیست كه قوا به جان هم بیفتند.

آقای احمدی‌نژاد گفته‌اند كه اگر به مجلس بیایم ناگفته‌هایم را خواهم گفت.
خب بگه. مگه كی هست كه بگوید یا نگوید. ما یك وقتی بالای ابر نشستیم و داریم حرف می‌زنیم می‌گوییم آقا این نظام كه الان تقریبا پیشوای همه نهضت‌های اسلامی است نباید توش التهاب بشود.

حاج آقا ایران پیشواست واقعا؟
ایران پیشوای همه نهضت‌هاست.

كدام نهضت‌ها؟
قبل از اینكه امام بره جماران به لیبی و مصر رفتم و برای امام پیام آوردم. امام چند سال جماران بود؟ والله قبل از اینكه امام بره جماران من برایش پیام آوردم كه جوان‌ها میگن رهبر ما امام است. آن وقت انورسادات همه‌كاره بود. چهار بار هم لیبی رفتم.

جوون‌های اونا می‌گفتند كه پیشوا و رهبر ما امام است، منتها یه مشت آدم نفهم تو ایران میگن كه نه آقا این بیداری انسانی و یكی میگه بیداری پوله. همین‌طوری حرف مفت می‌زنن. بنده رفتم تو نماز جمعه مصر.

خدا می‌داند مردم ریختن سر و كله منو می‌بوسیدن و می‌گفتن سلام ما رو به امام برسان. من وقتی آمدم ایران، امام از بیمارستان قلب آمده بود خیابان دربند طبقه دوم یك ساختمان. به امام گفتم كه امام نهضت تو به همه كشورهای اسلامی رفته.

مردم مصر و لیبی خوشحالند كه شاه را بیرون كردید. من گفتم كه اینها آتش زیر خاكسترن و بالاخره قیام می‌كنن كه امام گفت ان‌شاءالله و دعا كن. این مال زمانی است كه امام جماران هم نرفته بود. كه یه هفته بعد اون دو تا اتاق توی جماران را من برای امام پیدا كردم.

همین الان عكس امام و رهبری رو شما توی بحرین می‌بینید. حالا شما هی بگید كه نه، ایران رهبر نیست و ایران پیشوا نیست.

ما كه چنین حرفی نزدیم آقای احمدی‌نژاد گفتند بیداری انسانی.
اشتباه می‌كنه احمدی‌نژاد. ما اصلا به اون چی كار داریم. بذارید تا سه ماه دیگه بره پی كارش.

حاج آقا شما كه حامی سرسخت آقای احمدی‌نژاد بودید.
بنده طرفدارش بودم. الان هم میگم كه احمدی‌نژاد به آرمان‌های امام خیانت نكرده.

پس چرا می‌گویید آقای احمدی‌نژاد سه ماه دیگه برود.
احمدی‌نژاد خیلی كارهای خوبی كرد. كابینه خودش را به روستاها برده، كارهایی كرده كه هر رییس‌جمهوری بیاید باید راه احمدی‌نژاد را بره. رییس‌جمهور بعدی هم باید كابینه‌اش را به روستاها ببرد. همین مسكن مهر، هر شهری می‌ریم هست.

اینكه محاسن دولت آقای احمدی‌نژاد از نگاه شماست. نقطه ضعف‌هایی كه باعث شده تا شما بگویید نباید كاری به آقای احمدی‌نژاد داشت، چیست؟
بله همین آقای احمدی‌نژاد به خاطر مشایی و رحیمی، كی و كی پوئن‌های منفی در كارنامه دارد. الان سیاست چیه. این را هم باید مثل بنی‌صدر ردش كرد رفت یا تعمیر و نگهداری‌اش كرد؟ به نظر من باید احمدی‌نژاد را تعمیر و نگهداری كرد.

یعنی اصولگرایان و حاكمیت باید آقای احمدی‌نژاد را تحمل كنند؟
به قول تو بله.

آقای شجونی دولت آقای احمدی‌نژاد ثمرات بیشتری برای كشور داشت یا دولت آقایان هاشمی و خاتمی؟
والا شما هم اگر رییس‌جمهور بشوید با این امكانات كشور همین كارهای هاشمی اینا رو می‌توانستید بكنید. اینا از ارث پدرشون دوزار نیاوردند برای كشور و مردم خرج كنند. اینها همه از پول ملت برای ملت خرج كردند.

هیچ‌كس از گور خودش و جد و آبادش پول نیاورده خرج كنه. به شما هم این امكانات رو بدهند، 20 تا وزیر بدهند شما هم می‌توانید همین كارهایی كه اینا كردند را بكنید. شق‌القمر نكردن كه.

حالا بین این دولت‌ها، كدام یك بهتر كار كردند؟
همین احمدی‌نژاد.

آقای شجونی جنابعالی بارها علیه آقای هاشمی موضع‌گیری‌های تندی داشته‌اید. به واقع مشكل شما با آقای هاشمی به ماجرای زمین‌هایی كه مرحوم تولیت به شما پشنهاد دادند، برنمی‌‌گردد؟
نه اون نیست. یه دانشه. من جوان بودم كه با ایشان همدوره و همدرس بودم. خاطراتش را بخوانید 46 جا نقل من رو كرده. بعد هم گفته كه ما با آقای شجونی همدرس بودیم اما ایشان در مسائل سیاسی رفت جلو با نواب‌صفوی و فلان ولی آقای بروجردی گفت كه نباید در مسائل سیاسی وارد شوید. هاشمی منش خودبزرگ‌بینی و خودفهمی داره.

فكر نمی‌كنید اگر در آن مقطع پول داشتید و زمین‌هایی كه مرحوم تولیت به شما پیشنهاد دادند را می‌خریدید الان با آقای هاشمی خیلی مشكل نداشتید.
نه. خریدن و نخریدن مشكل من نیست. من گفتم یكی از كارهایش این بود. یعنی عشق داشت به پول. من اینقدر بدم آمد كه آقای تولیت 300 قطعه زمین به من پیشنهاد كرد. اون هم گفت قسط‌هایش را هم می‌دانم می‌دهی به من.

من اینقدر از این حرف آقای تولیت ناراحت شدم كه گویا یك سماور آب جوش روی سرم ریختن. ناراحت شدم از این حرف. گفتم ما زیر بار شاه و غیر شاه نرفتیم و من زمین نمی‌خواهم. تا من گفتم نمی‌خواهم هاشمی گفت من زمین‌ها رو برمی‌دارم.

من از این «من می‌خواهم» تند هاشمی بدم آمد. یه تعارف هم نزد. به خدا اگر فائزه دختر من بودها تو با من همین مصاحبه را نمی‌كردی. شما چهره‌زده شده‌اید. فكر می‌كنی هاشمی مهمه. هاشمی به انقلاب خیانت كرد.

پس چرا امام اینقدر به آقای هاشمی اطمینان داشتند؟
امام به بنی‌صدر و قطب‌زاده هم اطمینان داشت. تو كه نوفل لوشاتو نبودی. امام به یزدی و بازرگان و منتظری هم اطمینان داشت. امام كه تغییر نمی‌كند این دیگرانند كه عوض می‌شوند.

آقای شجونی برخی می‌گویند كه شما اموال مصادره‌یی را به نفع خود استفاده كرده‌اید؟
من نماینده امام (ره) بودم. به دستور امام(ره) آمدیم كاخ‌ها را رسیدگی كردیم. من یك نفر نبودم كه مورد سوال قرار بگیرم. ما 20 نفر آدم خوشنام و متدین كرج را انتخاب و با آنها كار كردیم. فروش اموال و... حتی فروش 13 سگ شاهنشاهی! اینها را انجام دادیم. یك قران پول دست من نبود.

ما 500 نفر پاسدار خوب داشتیم. بودجه هم نداشتیم. فقط یك بار نفری 500 تومان به اینها دادیم. اصلا این خبرها نبود. ما نماینده امام(ره) بودیم. ایشان یك عمر ما را می‌شناخت كه پاكیم و صافیم. از جیب زن و بچه می‌بردیم در كمیته خرج می‌كردیم.

شما هر وقت درباره آقای خاتمی صحبت كرده‌اید ایشان را خائن نامیده‌اید. دلیل‌تان چیست؟
خاتمی را من خائن می‌دانم. دلیلش هم اقداماتش در ماجرای فتنه است.

اما بسیاری از اعضای موتلفه كه مانند شما عضو شورای مركزی حزب موتلفه هستند مانند آقای غفوری‌فرد و عسگراولادی آقای خاتمی را خائن نمی‌دانند.
قبلا هم گفتم اینها با این حرف‌ها شناسنامه خودشان را باطل می‌كنند.

حاج آقا الان منزل‌تان كجاست؟
به تو چه كه خونه من كجاست. خسته‌ام كردی با این سوال‌ها. بهت پیشنهاد میدم بری دنبال زندگیت...../ منبع : فرارو