اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"جشنواره ارابه" در هند قربانی گرفت


بر اثر ازدحام جمعیت در جشنواره سالانه ارابه در شهر «پوری» هند، دست‌کم دو تن کشته و 15 تن مجروح شدند.

خبرگزاری ایسنا: پلیس برای کنترل ده‌ها هزار نفر از شرکت‌کنندگان در این مراسم مذهبیِ هندوها با مشکل مواجه شد.

این دومین حادثه مرگبار بر اثر ازدحام جمعیت در یک جشنواره مذهبی هندی‌هاست که در کمتر از یک هفته در این کشور رخ داده است.

به گزارش یورونیوز، سه‌شنبه گذشته نیز در حادثه مشابهی که در ایالت جنوبی «آندرا پرادش» اتفاق افتاد، 27 تن کشته و 40 تن مجروح شدند.


ویدیو مرتبط :
جشنواره سالانه ارابه در شهر پوری هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قربانی تجاوز دسته جمعی در هند برای درمان به سنگاپور منتقل شد



قربانی تجاوز دسته جمعی در هند برای درمان به سنگاپور منتقل شد

مقامات رسمی هند گفتند، زن جوانی که مورد تجاوز دسته جمعی قرار گرفته بود  پنجشنبه برای درمان به بیمارستانی در سنگاپور اعزام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دانشجوی 23 ساله که در وضعیت بحرانی به سر می‌برد با یک آمبولانس هوایی وارد سنگاپور شد و در بیمارستان "مونت الیزابت" مورد پذیرش قرار گرفت.

در بیانیه این بیمارستان آمده است، این دختر جوان "با وضعیتی بی‌نهایت بحرانی" مورد مراقبت‌های ویژه قرار گرفته و هم اکنون تحت معاینه است. بیمارستان نیز در حال همکاری با کمیته ارشد هندی (سفارت) است.

تجاوز به این زن و ضرب و شتم وحشیانه او در تاریخ 16 دسامبر (26 آذر) اعتراض‌های همه گیری را در دهلی نو و نقاط دیگر هند به راه انداخته و برای مقصران این تجاوز تقاضای اعدام شده است؛ هر چند که بر اساس قوانین موجود این متجاوزان تنها با حبس ابد روبه‌رو می‌شوند.

هر 6 مظنون این حمله دستگیر شده‌اند.

این تجاوز، آزار و اذیت‌های گسترده‌ای را که زنان هندی در شهرهای مختلف این کشور با آن مواجه می‌شوند، برجسته کرده است.

قربانیان تجاوز در هند به ندرت برای شکایت پا پیش می‌گذارند، زیرا در جامعه، آنها یک ننگ به حساب می‌آیند. بسیاری از زنان هندی می‌گویند که آنها تمام عمر خود را به محافظت از خود و بچه‌هایشان می‌گذارنند و رفت و آمدهای خود را نیز محدود می‌سازند تا مورد تجاوز قرار نگیرند.

کمیته ارشد هند (سفارت) طی بیانیه‌ای گفت که "پیشنهادهای بسیاری برای کمک" به این زن دریافت شده است و وی تحت مراقبت‌های کامل پزشکی است. ضمن اینکه همه نوع مساعدت برای خانواده او نیز فراهم شده است.

اعتراض‌های روزانه در قلب دهلی نو که به دنبال این تجاوز شکل گرفته مکررا با استفاده از گازهای اشک آور و ماشین‌های آب‌پاش توسط پلیس سرکوب می‌شود.

پلیس می‌گوید این زن به همراه یکی از دوستان پسرش در یک اتوبوس بود که مورد حمله 6 مرد متجاوز قرار گرفت. سپس این مهاجمان این دو نفر را با میله‌های آهنی زدند، آنها را برهنه کردند و از اتوبوس به بیرون پرت کردند. این دو تن به وسیله رهگذران پیدا شده و با عجله به بیمارستانی در دهلی نو منتقل شدند.

خبرگزاری پی‌تی‌آی گفت: دولت هند همه مخارج درمان این زن را متقبل خواهد شد. دکتر‌ها می‌گویند او "از لحاظ روانی آرام و خوش بین به آینده است."/