اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جسد معلم فداکار لرستانی هنوز پیدا نشده است (+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,معلم فداکار لرستانی

 

اخبار حوادث - جسد معلم فداکار لرستانی هنوز پیدا نشده است (+عکس)

تاکنون جسد سه دانش‌آموز یکی از آنها در همان روز نخست و دو تن دیگر در یک کیلومتری محل حادثه در داخل خودروی پژو پیدا شدند، اما تاکنون خبری از جسد این معلم دلسوز که دارای سه فرزند پسر است، نیست.

جسد معلم فداکار لرستانی هنوز پیدا نشده استبا گذشت 6 روز از حادثه سیل لرستان و غرق شدن سه دانش‌آموز و یک معلم هنوز جنازه معلم فداکار لرستانی پیدا نشده است.

دوشنبه شب هفته گذشته بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر در منطقه شوراب خرم‌آباد سه دانش‌آموز، یک معلم و یک نفر دیگر با خودروی دیگر جان خود را از دست دادند که با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی لرستان جسد سه دانش‌آموز هفته گذشته پیدا شده، اما هنوز جسد این معلم فداکار و سرنشین خودروی پراید پیدا نشده است.

دوشنبه هفته گذشته در حالی که بارش باران این نعمت الهی در حال بارش بود، رودخانه فرعی که هیچ انتظاری از سیلابی شدن آن نبود، اما سیلابی شد و سه دانش‌آموز بنام‌های امین قوچی متولد 5/6/77 سال سوم متوسطه برق صنعتی، امین رحیمی متولد 18/3/78 سال دوم تجربی، وحید سپهوند متولد15/6/78 سال سوم برق صنعتی به همراه معلم خود یعنی کاظم صفرزاده 45 ساله دارای 22 سال سابقه معلمی آن هم در مناطق عشایری لرستان را داشته بلعید.

تاکنون جسد سه دانش‌آموز یکی از آنها در همان روز نخست و دو تن دیگر در یک کیلومتری محل حادثه در داخل خودروی پژو پیدا شدند، اما تاکنون خبری از جسد این معلم دلسوز که دارای سه فرزند پسر است، نیست.

علاوه بر این خودرو پژو یک خودروی دیگر پراید با یک سرنشین در این حادثه غرق شده اما خبری از آن نیست.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان در این خصوص گفت: روزانه بیش از 300 نیروی امداد و نجات در حال جستجو جسد معلم لرستانی و سرنشین این خودروی پراید هستند.

 

 

اخبار,اخبار حوادث,معلم فداکار لرستانی

 حسین رضا مرادی افزود: دوشنبه شب هفته گذشته بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر در منطقه شوراب خرم‌آباد سه دانش‌آموز، یک معلم و یک نفر دیگر با خودروی دیگر جان خود را از دست دادند که با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی لرستان جسد سه دانش‌آموز هفته گذشته پیدا شده، اما هنوز جسد این معلم فداکار و سرنشین خودروی پراید پیدا نشده است.

این مسئول یادآور شد: دو تیم آنست هلال احمر لرستان در حال جستجو اجساد در مسیر رودخانه کشکان‌رود خرم‌آباد تا پلدختر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: درپی بارندگی‌های شدید در چند روز گذشته و حادثه مفقود شدن تعدادی از هم استانی‌های عزیز در میان سیلاب و امواج خشن رودخانه کشکان در خرم‌آباد  عملیات جستجوی اجساد تا ده‌ها کیلومتردورتر از محل حادثه همچنان ادامه دارد.

مرادی در ادامه افزود: پس از وقوع این حادثه در ششمین روز باتمام توان و حضور مستمر نیروهای امدادی و همچنین غواصان متخصص، کماکان عملیات و جستجوی وجب به وجب در داخل رودخانه و کنار سواحل آن و دربین درخت‌ها و موانع طبیعی و غیر طبیعی ادامه دارد.

وی با این توضیح به علت شدت قدرت امواج و سرعت حرکتی سیل احتمال می‌رود که اجساد مفقود شده، تا فواصل خیلی دور هم جابجا شده باشند، اضافه کرد: براساس وظایف انسانی تمام نیروهای امدادی هلال احمر تا آخرین دقایق بکار جستجو و ادامه گشت محیطی در منطقه حضور دارند و امیدوارم با پیداشدن هرچه زودتر اجساد مفقودان این عملیات به پایان برسد.

 

اخبار,اخبار حوادث,معلم فداکار لرستانی

 در جریان بازدید حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان در محل مفقود شدن دانش‌آموزان و معلم لرستانی ضمن تقدیر از خدمات هلال احمر لرستان گفت: خدمات و اقدامات هلال احمر در امر امدادرسانی و جستجو جهت پیدا کردن مفقودین حادثه سیل شهر خرم‌آباد قابل تقدیر است، هرچند این حادثه طی سال‌های گذشته کم نظیر بوده که پس از دو روز بارندگی این‌گونه باعث طغیان رودخانه‌ها شود و تا این حد خسارت و آسیب به وجود بیاورد و که در نوع خود بی‌مانند بوده است، اما انتظار ما این است، که تمام دستگاه‌ها و ادارات مرتبط در منطقه برای پیدا شدن اجساد این افراد تلاش کنند.

وی افزود: همه ما باید در برا بر مقدرات و مشیت الهی تسلیم شویم و من هم ضمن همدردی با تمام بازماندگان و وابستگان این عزیزان ازدست رفته آنها به صبر و شکیبایی دعوت می‌کنم و امیدوارم که خداوند به همه ما توفیق خدمت به هم نوع را عطا کند.

 

استاندار لرستان در این حادثه چند بار از محل وقوع حادثه بازدید کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده موضوع را به جد در دستور کار خود قرار داده است.

 

اخبار,اخبار حوادث,معلم فداکار لرستانی

 

هوشنگ بازوند صبح جمعه به همراه مدیر کل آموزش و پرورش و کارکنان آموزش و پرورش لرستان با حضور در منازل قربانیان حادثه سیلاب جاده خرم‌آباد ویسیان با بازماندگان این حادثه دلخراش ابراز همدردی کرد.

وی این ضایعه اسفناک را بسیار سخت و جانگداز توصیف کرد و از اهتمام مدیریت اجرایی استان برای پیگیری حادثه خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم با تجلیل از اقدام انسان دوستانه، ایثار و فداکاری معلم مرحوم کاظم صفرزاده گفت: این معلم شریف با فدای جان خود اوج مهر و محبت معلمی را منصه ظهور گذاشت.

گودرز کریمی‌فر خاطر نشان کرد: این مصیبت احساسات 330 هزار معلم و دانش‌آموز لرستانی را جریحه‌دار کرد و دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت لرستان خود را در مصائب بازماندگان این حادثه ناگوار و دلخراش شریک می‌داند.

وی افزود: آموزش و پرورش لرستان از همان ساعات اولیه حادثه ورود پیدا کرده و با تمام توان و ظرفیت به دنبال جستجوی اجساد قربانیان حادثه است که با تلاش و همکاری مدیریت بحران استان و امداد گران  هلال احمر اجساد دانش‌آموزان پیدا شده و تلاش‌ها برای یافتن جسد فرهنگی فداکار و ایثارگر با کمال تاسف تا این لحظه به جایی نرسیده است.

 

اخبار,اخبار حوادث,معلم فداکار لرستانی

 مدیر کل مدیریت بحران لرستان در ادامه گفت: علاوه بر تمام توان نیروهای هلال احمر لرستان گروه‌های تخصصی جستجوی اجساد چهار استان مرکزی، خوزستان، همدان و کرمانشاه از روز گذشته به لرستان آمده و کار جستجو اجساد درا دارند، انجام می‌دهند.

رضا آریایی خاطرنشان کرد: اعزام این گروه‌ها به خاطر این است که کار بسیار سخت و طاقت فرسا و مسیر بسیار طولانی است.

وی افزود: این حادثه در حال حاضر سه حالت دارد، یا اجساد زیر رسوبات رفته، یا در لابلای تنه درختان در رودخانه و یا به خاطر سیلابی بودن شدید رودخانه به کیلومترها دورتر رفته‌اند که کار جستجو را با تمام توان ادامه می‌دهیم.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش عشایری لرستان ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه گفت: بیش از 500 نفر از پرسنل و کارکنان این اداره بعداظهرها به جستجوی همکار فرهنگی خود می‌پردازند.

نصرالله بازگیر عنوان داشت: معلم فداکاری که در این حادثه جان خود را از دست داده دارای سه فرزند پسر و 22 سال سابقه خدمت معلمی است.

 

اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو مرتبط :
شهید زنده (شهیدی که جسد او را پس از 22 سال در شلمچه پیدا کردند و جسد او سالم بوده است)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جسد معلم‌فداکار لرستانی پیداشد



اخبار,اخبار اجتماعی ,سیل

 

اخبار اجتماعی - جسد معلم‌فداکار لرستانی پیداشد

جسد مرحوم «کاظم صفرزاده» معلم فداکار لرستانی پیدا شد.

به گزارش ایسنا، منطقه‌ی لرستان، جسد این معلم فداکار ظهر دیروز(دوشنبه 12 آبان‌ماه) توسط اهالی یکی از روستاهای شرکت نفت چنار در نزدیکی روستای حاتم‌وند و در 35 کیلومتری جنوب خرم‌آباد پیدا شد.

دهیار روستای حیات‌الغیب به نام «نورالدین پیرحیاتی» همراه گروهی از افراد با گشت‌زنی در محل موفق به پیدا کردن جنازه این معلم لرستانی در ظهر روز تاسوعا شده‌اند.

محل پیدا کردن جنازه حدود 10 متر با رودخانه فاصله داشته و بخش عمده‌ای از بالاتنه جسد به دلیل سیلاب در زیر رسوبات باقی‌مانده و تیم جستجو‌کننده با دیدن پای این معلم روستایی متوجه جنازه شده‌اند.

«بازوند» استاندار لرستان همراه با «کریمی‌فر» مدیر کل آموزش و پرورش، «مرادی» مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر و «آریایی‌فر» مدیر کل مدیریت بحران نیز در محل پیدا شدن جسد حضور یافتند و پس از شناسایی جسد توسط یکی از اقوام نزدیک مرحوم «صفرزاده»، پیکر وی به پزشک قانونی خرم‌آباد انتقال داده شد.

براساس این گزارش، پیکر مرحوم صفرزاده بعدازظهر امروز، پس از برگزاری نماز ظهر عاشورا، طی مراسم باشکوهی در پلدختر به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است دوشنبه شب هفته گذشته بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در محور اصلی خرم‌آباد به پلدختر در منطقه شوراب سه دانش‌آموز، یک معلم و یک نفر دیگر با خودروی دیگری جان خود را از دست دادند.

 با تلاش دستگاه‌های اجرایی لرستان جسد سه دانش‌آموز هفته گذشته پیدا شد اما جسد این معلم تاکنون یافت نشده بود.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که یکی از دانش‌آموزان مدرسه عشایری شبانه‌روزی امام جعفر صادق(ع) ویسیان دچار جراحت شدید در ناحیه پا شده و نیازمند اقدامات درمانی بوده است.

از همین رو کاظم صفرزاده معلم این مدرسه با خودرو به همراه دانش‌آموز مجروح و دو تن دیگر از دانش‌آموزان عازم مرکز درمانی ویسیان می‌شوند اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات، مرکز درمانی این منطقه نمی‌تواند وضعیت دانش‌آموز مجروح را بهبود بخشد و بنابراین معلم این دانش‌آموزان باوجود بارندگی شدید و بدی آب و  هوا قصد می‌کند دانش‌آموز مجروح را برای درمان به بیمارستان خرم‌آباد انتقال دهد و مع‌الاسف در مسیر خودرو این معلم فداکار در تاریکی شب اسیر امواج خروشان سیل شده و در نهایت نیز هرچهار سرنشین خودرو جان خود را از دست می‌دهند.

اخبار اجتماعی - ایسنا