اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات نشر و توزیع کتاب‌های درسی



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , کتاب‌های درسی

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش از ثبت نام کتاب‌های درسی ۷۰ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی و پیش دانشگاهی در سراسر کشور تاکنون خبر داد.

لیدا نیک‌ روش مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به میزان کتب درسی چاپ شده دانش‌آموزان، اظهار داشت: تمامی کتابهای درسی دانش‌آموزان به جز پایه دهم به چاپ رسیده است.

وی افزود: دو عنوان از کتاب‌های دانش‌آموزان پایه دهم را سفارش چاپ داده‌ایم و به مرور مابقی عناوین کتب پایه دهم را به چاپخانه طرف قرارداد ارسال می‌کنیم.

نیک روش با بیان اینکه کتابهای درسی دانش‌آموزان ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش از طریق سامانه ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: کتابهای درسی دانش‌آموزان متوسطه اول و متوسطه دوم نیز از 20 شهریور در استانها و از 23 شهریور در تهران، شهرستان‌های تهران و البرز از طریق کتاب‌ فروشی‌ها توزیع خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت‌ آموزش و پرورش در خصوص میزان ثبت کتب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه کتابهای درسی، گفت: تاکنون 70 درصد دانش‌آموزان ابتدایی و پیش دانشگاهی در سراسر کشور برای دریافت کتابهای درسی سال تحصیلی آینده ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا 15 خردادماه تمام دانش‌آموزان ابتدایی و پیش دانشگاهی در سامانه کتابهای درسی ثبت نام خود را انجام داده و این کار را به دقایق آخر موکول نکنند.
 


ویدیو مرتبط :
مراسم توزیع کتاب بین دانش آموزان در هفته کتاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان



اخبار,اخبار اجتماعی ,کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

 

اخبار اجتماعی - جزئیات توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که تا کنون 90 درصد کتب درسی به زیرچاپ رفته‌اند اظهار کرد: توزیع کتب درسی در شهریورماه و قبل از آغاز فعالیت رسمی مدارس انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید احمد حسینی افزود: امسال بیش از 120میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود و تا کنون مشکلی برای چاپ کتاب‌های درسی نداشته‌ایم و روند چاپ به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: بر اساس یک برنامه زمان‌بندی شده، کتاب‌های مقطع ابتدایی از طریق مدرسه و کتب متوسطه توسط 5400 کتابفروشی به صورت هماهنگ از شهریور ماه توزیع می‌شوند.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تعداد کتاب‌های درسی افزایش نیافته است، گفت: کتاب‌های پایه هشتم به طور کامل جدیدالتالیف هستند. در پایه چهارم دبستان هم کتاب ریاضی و مطالعات اجتماعی جدیدالتالیف هستند. 

اخبار اجتماعی - ایسنا