اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات نحوه برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی هسته ای در نیویورک



 اخبار,اخبار سیاست خارجی,عراقچی

 
 اخبار سیاست خارجی - عراقچی:
برگزاری مذاکرات کارشناسی در حاشیه کمیته مقدماتی اجلاس بازنگری "ان‌پی‌تی"/ کارشناسان فنی به نیویورک می‌روند

عضو تیم هسته‌ای کشورمان گفت: این دور از گفتگوهای کارشناسی در نیویورک و در حاشیه کمیته مقدماتی اجلاس بازنگری "ان‌پی‌تی" برگزار می‌شود.

"سیدعباس عراقچی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به سوالی پیرامون دور آتی مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5، گفت: این دور از گفتگوهای کارشناسی در نیویورک و در حاشیه کمیته مقدماتی اجلاس بازنگری "ان‌پی‌تی" برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون ترکیب تیم کارشناسی ایران و اینکه آیا دو مشاور جدید مذاکرات در این دور از گفتگوهای (کارشناسی) حضور دارند، اظهار داشت: فقط اعضای تیم کارشناسی فنی در این دور از گفتگوها حضور پیدا می‌کنند.

گفتنی است، این دور از گفتگوهای کارشناسی از 15 تا 19 اردیبهشت‌ماه در نیویورک برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، هیئت‌های کارشناسی ایران و ۱+5 در روزهای ۱۴ و 16 فروردین به مدت 3 روز در وین درباره جزئیات راه‌حل جامع با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبر نگاران

 


ویدیو مرتبط :
پنجمین دور مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین خواستار برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شد



اخبار,دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵

چین خواستار برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شد

وزارت خارجه چین با اشاره به اینکه به تلاش‌های سازنده خود برای پیشبرد موضوع هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد، خواستار برگزاری دور تازه مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، «هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن به تلاش‌های سازنده خود برای پیشبرد مذاکرات مربوط به حل موضوع هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

چونیانگ در پاسخ به سوالی درباره انتظارات چین از ایران بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور تاکید کرد؛ تلاش برای پیشبرد گفت‌وگوها تنها راه مناسب و درازمدت برای حل و فصل مساله هسته‌ای ایران است.

وی افزود: پکن انتظار دارد ایران و کشورهای گروه 1+5 به زودی دور تازه‌ای از مذاکرات درباره این مساله را آغاز کنند.

چونیانگ گفت: پکن امیدوار است همه طرف‌های درگیر در این مساله به دنبال کاهش اختلافات و پیدا شدن یک راه حل انعطاف پذیر باشند و به زودی شاهد پایان آن باشیم./فارس