اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزییات آزمون كارشناسی ناپیوسته91/ برگزاری آزمون در 2 شهریور



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات آزمون كارشناسی ناپیوسته91/ برگزاری آزمون در 2 شهریور

آزمون تجمیع شده كارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز پنجشنبه 2 شهریور با شركت بیش از 424 هزار و 724 نفر برگزار می‌شود.

دكتر حسین توكلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ آزاد، اظهار كرد: با توجه به سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد مقرر شد كه آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته سال 91 به صورت تجمیع شده و متمركز برگزار شود، بر این اساس ثبت‌نام از متقاضیان این آزمون در تیر ماه انجام شد كه طی آن 424 هزار و 724 نفر ثبت نام كردند و از این تعداد 42،44 درصد زن و 57،56 درصد مرد بودند.

وی با بیان اینكه اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و نحوه پرینت از كارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است گفت: كارت شركت در این آزمون از روز دوشنبه 30 مرداد ماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

به گفته وی بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون كارشناسی ناپیوسته سال 91 در 93 كد رشته امتحانی و در 135 شهرستان كشور در روز پنج شنبه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد. بنابراین داوطلبان برای حضور در جلسه باید پرینت كارت آزمون و اصل كارت ملی و شناسنامه عكس دار به همراه داشته باشند.

دكتر توكلی با اشاره به برگزاری آزمون اظهار كرد: آزمون داوطلبان 33 كد رشته در صبح پنج شنبه دوم شهریور با شركت 214 هزار و 491 داوطلب و آزمون 60 كد رشته امتحانی دیگر در بعد از ظهر پنج شنبه دوم شهریور با شركت 210 هزار و 233 داوطلب برگزار خواهد شد.

دكتر توكلی تصریح كرد: آزمون برای رشته‌های پزشكی شامل دروس عمومی پایه (رشته‌های علوم آزمایشگاهی و اتاق عمل) و اختصاصی و برای رشته‌های امتحانی سایر گروه‌ها شامل دروس آزمون عمومی و خصوصی می‌باشد.

مشاور سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینكه داوطلبان برای حضور در جلسه باید از آوردن وسایل اضافی خودداری كنند، اظهار كرد: آزمون‌های صبح راس ساعت هفت و نیم و بعد از ظهر راس ساعت 15 آغاز خواهد شد. بنابراین درب‌های ورود به جلسه صبح‌ها ساعت 7 و بعد از ظهر ساعت 14:30 بسته خواهد شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جزییات برگزاری آزمون سراسری 96 - امروز و فردا در دو نوبت صبح و عصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توكلی خبرداد: آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسی ناپیوسته از فردا و برگزاری آزمون در دوم شهریور



دانشگاه آزاد , دانشگاه‌های وزارت علوم

 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش كشور به تجمیع آزمون كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی با سایر موسسات آموزش عالی وزارت علوم اشاره و با بیان اینكه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است كه آزمون كارشناسی ناپیوسته 91 دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تجمیع شود، گفت: بر این اساس ثبت‌نام این آزمون به صورت متمركز فقط از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از فردا سه‌شنبه 30 خرداد ماه آغاز می‌شود.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: ثبت‌نام برای شركت در آزمون مذكور از ساعت 9 صبح فردا سه‌شنبه به صورت اینترنتی آغاز می شود و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه ششم تیرماه ادامه دارد.

وی درخصوص شرایط ثبت‌نام در این دوره از آزمون اظهار كرد: دانش آموختگان دوره كاردانی و یا فوق دیپلم و همچنین كاردانی ناپیوسته نظام جدید آموزش متوسطه مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و یا وزارت بهداشت و دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره كاردانی به شرط اخذ مدرك كاردانی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری برای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیمسال اول و دوم و یا درصورت فارغ‌التحصیلی تا تاریخ 30 بهمن سال جاری منحصراً برای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون می‌باشند.

به گفته وی، دارندگان مدرك تحصیلی با ارزش بالاتر از كاردانی (فوق دیپلم) حق شركت در این آزمون را ندارند.

توكلی با بیان اینكه بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون كاردانی به كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسات آموزش عالی روز پنج‌شنبه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود، گفت: اطلاعیه این سازمان در خصوص تاریخ و نحوه دریافت اینترنتی كارت شركت درآزمون در پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور درج می‌گردد.

تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است

عبدالله سجادی جاغرق، رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این زمینه با اشاره به تجمیع آزمون‌های كارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد و وزارت علوم، درخصوص نحوه برگزاری آزمون و گزینش داوطلبان برای دانشگاه آزاد و یا دانشگاه‌های وزارت علوم، گفت: در این راستا تنها برگزاری آزمون به سازمان سنجش واگذار شده است.

وی با بیان اینكه داوطلبان می‌توانند در زمان ثبت‌نام، علاقه‌مندی خود را برای پذیرش در دانشگاه آزاد نیز اعلام كنند، اظهاركرد: در نهایت پس از برگزاری آزمون كارشناسی ناپیوسته در دوم شهریور ماه، نمرات خام این دسته از داوطلبان به مركز آزمون دانشگاه آزاد ارائه می‌شود.

وی افزود: سپس در دهه اول شهریور ماه برای داوطلبانی كه برای پذیرش در دانشگاه آزاد علاقه‌مندی خود را اعلام كرده‌اند، فرصتی در نظر گرفته می‌شود تا از طریق سایت مركز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با تاكید بر اینكه فقط برگزاری آزمون به صورت مشترك با وزارت علوم انجام می‌شود، خاطرنشان كرد: كلیه فرآیندهای دیگر همچون گزینش، انتخاب رشته، اعلام نتایج و حتی مرحله تكمیل ظرفیت توسط مركز آزمون دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

سجادی با بیان اینكه این دوره به صورت آزمایشی در حال انجام است، اظهاركرد: این تجمیع در راستای ایجاد تسهیلات بیشتر به داوطلبان است.../ایسنا