اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ۵ روز دلهره در گروگانگیری مرگبار



اخبار,اخبار حوادث ,گروگانگیری

 

 اخبار حوادث - جزئیات ۵ روز دلهره در گروگانگیری مرگبار

خانواده دختربچه ۱۲ ساله‌ای که در جریان گروگانگیری ۱.۵ میلیون یورویی، به‌دست آد‌م‌ربایان به قتل رسیده بود، جزئیات تازه‌ای از این پرونده فاش کردند.

 ظهر یكشنبه، 6مهر امسال، دختربچه 12ساله‌ای به نام زهرا بدیهی زمانی كه از مدرسه‌ا‌ش در شهرستان بناب در حال بازگشت به خانه بود از سوی 3مرد آدم‌ربا ربوده شد و از همان زمان تحقیقات پلیس برای دستگیری آدم‌ربایان و رهایی دختربچه شروع شد.

 

درحالی‌كه آدم‌ربایان برای آزادی گروگانشان درخواست 5/1میلیون‌ یورو كرده بودند، كارآگاهان پلیس پس از چند روز توانستند هر سه‌مرد جوان را دستگیر كنند.

متهمان اما در بازجویی‌ها مدعی شدند كه 2روز بعد از گروگانگیری، از ترس دستگیری، زهرا را به قتل رسانده و جسدش را در حیاط خانه‌ مدفون كرده‌اند و به این ترتیب جسد دختربچه از عمق 1.5  متری زمین بیرون كشیده شد.

آغاز گروگانگیری
با گذشت چند روز از این ماجرای هولناك، میركاظم بدیهی، پدر زهرا كه یكی از تاجران معروف آهن است در گفت‌وگو با همشهری درباره جزئیات ماجرا می‌گوید: دخترم هر روز با سرویس مدرسه به خانه برمی‌گشت. روز حادثه هم با سرویس به خانه برگشت اما آدم‌ربایان كه با یك خودروی پژو پرشیا در كمینش بودند، او را از مقابل خانه‌مان ربودند.

وی ادامه می‌دهد: مدتی است كه در مقابل خانه ما، شهرداری در حال ساخت‌وساز است و همین ساخت‌وساز باعث شده كه رفت‌وآمد از این خیابان كمتر شود و در مقابل خانه ما به‌دلیل موانع، دید كافی وجود نداشته باشد. آدم‌ربایان هم از این مسئله استفاده كرده و ماشینشان را در محلی پارك كرده بودند كه به راحتی دیده نمی‌شد. آن روز بعد از اینكه دخترم در مقابل خانه از سرویس پیاده شد، 2نفر از آدم‌ربایان در صندوق عقب را باز كرده و وانمود می‌كردند كه در حال تعمیر ماشین هستند. وقتی دخترم به آنها نزدیك شد، در چشم‌برهم‌زدنی به او حمله كردند و بعد از ربودن وی، زهرا را داخل صندوق عقب گذاشتند و به سرعت فرار كردند.

 درخواست میلیون یورویی
تنها 15دقیقه بعد از ماجرای آدم‌ربایی بود كه آدم‌ربایان در تماس با پدر و مادر زهرا، آنها را در جریان ربودن فرزندشان قرار دادند. «حدود ساعت یك بود كه تلفن زنگ خورد. مرد ناشناسی پشت خط بود كه می‌گفت برای آزادی دخترم باید 5/1میلیون یورو به‌صورت اسكناس‌های 500یورویی پرداخت كنم. ابتدا باورم نشد اما وقتی با همسرم تماس گرفتم، او وحشتزده گفت كه زهرا را دزدید‌ه‌اند.»

مادر زهرا تنها چند دقیقه بعد از دزدیده‌شدن دخترش متوجه ماجرا شده بود. او می‌گوید: «آن روز داخل خانه بودم كه صدای جیغ بلند دختری را شنیدم. ابتدا تصور كردم كه صدای دختربچه همسایه‌ است اما بعد نگران دخترم شدم. می‌دانستم او در راه خانه است. با راننده سرویسش تماس گرفتم كه گفت چند دقیقه قبل زهرا را مقابل خانه پیاده كرده است. وحشتم بیشتر شد و دوان دوان به كوچه رفتم اما از دخترم خبری نبود. به خانه كه برگشتم تلفن زنگ‌خورد. مردی می‌گفت دخترم نزد آنهاست و اگر می‌خواهیم او را زنده ببینیم باید به حرف‌هایشان گوش كنیم.»

وحشت در خانه بدیهی حكمفرما شده بود. آنها تنها راه آزادی دخترشان را كمك گرفتن از پلیس می‌دانستند و به همین دلیل ماجرا را به مأموران اطلاع دادند. پدر زهرا می‌گوید: «بناب شهر كوچكی است. وقتی مأموران وارد عمل شدند، آدم‌ربایان متوجه ورود پلیس به پرونده شده و ترسیده بودند كه دستگیر شوند.

آنها فقط 2بار با من تماس گرفتند و دیگر خبری از آنها نشد. من و همسر و 2دختر دیگرم روزهای وحشتناكی را سپری كردیم. ماموران تلاش زیادی كردند كه جا دارد از آنهاتشكر كنم. تا اینكه یك شب زنگ زدند و گفتند كه آدم‌ربایان را دستگیر كرده‌اند. وقتی سراغ دخترم را گرفتم، مأموران خبر دادند كه آدم‌ربایان 2روز بعد از ربودن زهرا، از ترس دستگیری او را خفه كرده و در حیاط خانه‌شان دفن كرده بودند. وقتی جسد دخترم را دیدیم، رد طناب روی گردنش معلوم بود.

گروگانگیر آشنا
بعد از دستگیری آدم‌ربایان بود كه مشخص شد نقشه این گروگانگیری از سوی فردی آشنا طراحی شده است. كسی كه از اقوام دور مادر زهرا به شمار می‌رود: «من این مرد را ندیده بودم و با او رفت‌وآمدی نداشتیم. اما وی از وضعیت مالی من خبر داشت و برای همین نقشه ربودن دخترم را طرح كرده بود.

او با 2نفر از دوستانش در كارگاهی كار می‌كرد و وقتی نقشه گروگانگیری را كشید، با كمك آنها این نقشه را عملی كرد. آنها بعد از دزدیدن دخترم ابتدا او را به كارگاهی كه یكی از متهمان داشت می‌برند. بعد او را به خانه پدر و مادر وی كه در مسافرت بودند منتقل می‌كنند و همان موقع متوجه می‌شوند كه پلیس وارد ماجرا شده و از ترس اینكه گیر بیفتند و لو بروند، دخترم را به قتل می‌رسانند و در حیاط همان خانه دفن می‌كنند.»

پدر زهرا با اشاره به اینكه درخواست او و خانواده‌اش از دستگاه قضایی، محاكمه و مجازات هرچه زودتر آدم‌ربایان است ادامه می‌دهد‌: پس از این ماجرا، نه‌تنها ما بلكه همه مردم شهر شوكه شدند. خیلی از مردم با حضور در مساجد برای اینكه دخترم سالم به خانه برگردد دعا كرده بودند و حتی مسئولان مدرسه دخترم، همراه بچه‌ها راهی مسجد شده بودند تا برای بازگشت او دعا كنند. برای همین وقتی خبر مرگ دخترم را شنیدیم، همه ما شوكه شدیم. زهرا دختر خوش‌قلب و مهربانی بود. او دختر دومم بود و حالا تنها خواسته ما محاكمه هر چه زودتر عاملان این جنایت است.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
جزئیات گروگانگیری ۵ روزه در شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات گروگانگیری روز گذشته یک تبعه افغان در تهران



گروگانگیری چند ساعته یک تبعه افغانستان در تهران، بدون هرگونه خسارت جانی و مالی خاتمه یافت؛ گروگانگیران در ازای آزادی گروگان، خواستار پرداخت یک میلیارد ریال پول نقد بودند.

سرهنگ امید بهمنیاری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گروگانگیری یکی از اتباع کشور افغانستان در پایتخت اظهار داشت: ساعت 12 نیمه شب، ماموران پلیس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، در جریان یک گروگانگیری در منطقه  واقع در خانی آباد، قرار گرفتند.

رئیس کلانتری 152 خانی‌آباد ادامه داد: پس از این گزارش، ماموران پلیس به سرعت به منطقه مورد نظر اعزام شدند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند که ساعت 9 صبح، یکی از اتباع کشور افغانستان به نام «محمد»، توسط 5 تن از دیگر اتباع این کشور، درست در مقابل اداره اتباع خارجه، ربوده شده و گروگانگیران، وی را به زور سوار اتومبیل کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گروگانگیران در قبال آزادی محمد، خواستار پرداخت مبلغی معادل یک میلیارد ریال شده بودند، افزود: ماموران پلیس در بازجویی‌های اولیه، موفق به کشف محل نگهداری محمد در یکی از کارگاه‌های نجاری در محدوده شهرک بستان شدند و به سرعت عملیات رهایی وی را آغاز کردند.

بهمنیاری با اشاره به اینکه محل اختفای محمد و گروگانگیران به هیچ وجه قابل نفوذ نبود، گفت: ماموران پلیس با محاصره کارگاه نجاری، توانستند یک خط ارتباطی با گروگانگیران برقرار کنند و با استفاده از شگردهای خاص، موفق شدند در طول یک مذاکره یک ساعته، در خصوص آزادی این گروگان، با گروگانگیران به توافق برسند.

رئیس کلانتری 152 خانی‌آباد در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال محاصره محل، توسط پلیس و انجام مذاکرات تلفنی با گروگانگیران، ماموران پلیس موفق شدند محمد را آزاد و 5 گروگانگیر را بدون هرگونه خسارت جانی و مالی دستگیر کنند.

در تحقیقات انجام شده و بازجویی‌های به عمل آمده از گروگانگیران، انگیزه این گروگانگیری، اختلافات مالی میان گروگانگیران و یکی از اقوام فرد گروگان بوده است.


  اخبار حوادث  - تسنیم