اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ورود 10 هواپیمای دوربرد به کشور



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیمای جدیدشرکت هواپیمایی آسمان


اخبار اقتصادی - جزئیات ورود 10 هواپیمای دوربرد به کشور/ چک 24 ماهه ایرباس 340

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان با اشاره به اینکه برای اولین بار چک 24 ماهه ایرباس 340 را در کشور انجام می دهیم، گفت: به دنبال خرید 10 فروند هواپیمای جدید از نوع دوربرد هستیم.

به گزارش مهر، عباس رحمتیان امروز در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در مورد نوسازی ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: در مرحله اول نیاز به 10 فروند هواپیمای جدید دارد که حداقل دو فروند آن باید دوربرد باشد تا پشتیبانی هواپیماهای ما را انجام دهد.

وی افزود: برای برد متوسط 4 فروند ایرباس 320 و برای برد کوتاه 4 فروند هواپیما پیش بینی کرده ایم.

رحمتیان در خصوص پیشنهاد دولت برای ایجاد کنسرسیوم اظهار داشت: از 5 ماه پیش به وزیر راه و شهرسازی اعلام کردیم که شرکت های هوایی داخلی می توانند تشکیل یک کنسرسیوم بدهند تا خلبان، مهندس پرواز، تامین قطعه و بلیت بین آنها مشترک شود.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان تصریح کرد: با ایجاد کنسرسیوم، مسائل مالی خیلی راحت تر برای ایرلاین ها حل می شود و امیدوارم که پیش بینی دکتر نوریان محقق شده و مسافران با هر بلیتی و در هر ساعتی بتوانند پرواز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد کنسرسیوم یک همگرایی درون شرکتی است، گفت: این موضوع به نفع شرکت ها و مردم است و می تواند سرریز مسافران را با هواپیماهای دیگر پوشش دهد.

رحمتیان در خصوص آزادسازی نرخ بلیت گفت: آزادسازی تیغ دولبه است زیرا با افزایش قیمت سوخت و افزایش قیمت خدمات فرودگاهی، قیمت تمام شده بلیت های ما هم افزایش پیدا می کند که این به نفع مسافران و شرکت ها نیست.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده هر ساعت مسافر 25 تا 50 درصد کمتر از قیمت تمام شده است بنابراین با آزادسازی نرخ ها قیمت ها افزایش پیدا می کند.

رحمتیان تصریح کرد: بنابراین در چنین شرایطی ایرلاین های کوچک حتما متضرر خواهند شد بنابراین از دولت درخواست دارم تا مطالعات آزادسازی را به صورت دقیقی انجام دهد.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان با اشاره به اینکه این شرکت در راستای کمک به دولت و توسعه مناطق محروم به شهرهای کوچک و صعب العبور پرواز دارد، گفت: دولت باید از این شرکت حمایت کند و تسهیلات ارزی کم بهره را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت دارای 33 فروند هواپیما از انواع فوکر 100، ایرباس 340، بوئینگ و هواپیمای ای تی آر است، گفت: متاسفانه یک سوم این هواپیماها به دلیل نداشتن قطعه و موتور زمینگیر هستند بنابراین برای جایگزینی آنها در مسیرهای مختلف با مشکل روبرو هستیم که موجب تاخیر پروازی می شود.

رحمتیان درباره بدهی این شرکت به وزارت نفت، گفت: همه شرکت ها دائم در حال خرید هستند بنابراین باید درآمد و بدهی آنها متوازن شود ضمن آنکه بر اساس مصوبه دولت بخشی از بدهی ما به شرکت نفت بابت پرواز به مناطق محروم تهاتر می شود.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال جدید بدهی ما 150 میلیارد تومان بوده است، گفت: وزارت نفت باید به مصوبه دولت در خصوص تهاتر بدهی این شرکت عمل کند زیرا هیچ شرکت دیگری به این مناطق صعب العبور پرواز ندارد.

رحمتیان در خصوص پرواز ایران- آمریکا برای پرواز آمریکا ما هواپیمای ایرباس 340 را داریم که می تواند این مسیر 13 ساعته را طی کند به همین جهت دو فروند هواپیمای پشتیبان ایرباس 340 اجاره خواهیم کرد.

وی افزود: پس از دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی و انجام اقدامات سیاسی ما آمادگی پرواز به آمریکا را داریم.

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی آسمان با اشاره به اینکه در سال جاری هم به ازای هر ماه 600 تا 700 میلیون تومان هزینه سوخت به بدهی های قبلی ما افزوده می شود، گفت: بدهی شرکت آسمان به شرکت فرودگاهها 20 میلیارد تومان است که بخشی از آن را پرداخت کردیم و بخشی هم تا پایان سال به صورت اقساط پرداخت می شود، امیدواریم تا پایان سال بدهی ما به روز شود.

رحمتیان با تاکید بر اینکه هیچ شرکت هواپیمایی در ایران سودده نیست، گفت: در 5 ماه گذشته که به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شدم هیچ کمک مالی به ما نشده است و توانسته ایم امورات جاری، عمرانی و تعهدات سالهای قبل را پرداخت کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات هوایی آسمان با اشاره به اینکه در حال حاضر به 28 مقصد داخلی و 17 مقصد خارجی پرواز داریم، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور بر روی ایرباس 340 که پیشرفته ترین هواپیمای موجود در ایران است، چک 24 ماهه ای را شروع می کنیم که این هواپیما برای انتقال رئیس جمهور به نیویورک استفاده شده بود.

وی با بیان اینکه به دنبال اجاره دو فروند هواپیمای ایرباس 340 برای پرواز ایران – آمریکا هستیم، گفت: برای نوسازی ناوگان غیر از مسیرهای طولانی، هواپیماهایی با برد کوتاه از نوع ایرباس 320 در برنامه داریم که به صورت اشاره به شرط تملیک وارد می کنیم.

اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
ورود دو هواپیمای ATR به کشور و تحویل آن ها به ایران ایر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود هواپیمای قطری به قاهره برای خارج کردن اتباع این کشور/ ازدحام جمعیت در فرودگاه قاهره



اخبار مصر,جدیدترین اخبار از مصر

ورود هواپیمای قطری به قاهره برای خارج کردن اتباع این کشور/ ازدحام جمعیت در فرودگاه قاهره

یک هواپیمای قطری به منظور انتقال اتباع این کشور از مصر به دلیل ناآرام شدن پایتخت مصر همزمان با برگزاری تظاهرات معارضان، وارد فرودگاه قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک هواپیمای قطری صبح امروز وارد فرودگاه قاهره شد تا اتباع قطری را از مصر خارج نماید.

از سوی دیگر نیروهای امنیت مصری با پشتیبانی خودروهای زرهی سبک در اطراف دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک عربی و خارجی در قاهره مستقر شده‌اند.

 

فرودگاه قاهره از صبح امروز شاهد ازدحام جمعیت و پروازهای مکرر هواپیماهای کشوری برای انتقال صدها نفر از اتباع عربی و خارجی از جمله اعضای خانواده‌های پرسنل و دیپلمات‌های سفارت‌های خارجی و آمریکاست.

 

معترضان مصری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان التحریر و مقابل کاخ الاتحادیه ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند تا تظاهرات گسترده علیه مرسی به منظور درخواست برکناری وی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، برگزار نمایند.

 

در حالی که یک سال از ریاست جمهوری مرسی که با رای مردم روی کار آمد، می گذرد، معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند. معترضان می گویند که اخوان المسلمین در صدد قبضه قدرت است امری که طرفداران دولت آن را رد کرده و معتقدند که آنها خواستار به آشوب کشیدن کشور و ایجاد هرج و مرج فراگیر هستند. دولت مرسی بارها خواستار گفت‌وگو با مخالفان شده است./فارس