اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات همکاری وزارتخانه ها با گروه آریا



 

 

 

جزئیات همکاری وزارتخانه ها با گروه آریا

 

 

بررسی های کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ابعاد مختلف پرونده اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی از تخلفات وزارت بازرگانی، وزارت راه و ترابری، وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان مالیاتی کل کشور در این اختلاس پرده برداشت.

 

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون اصل ۹۰ از پرونده اختلاس در سه سطح بررسی شده است، اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ لیست شرکت ها و وزارتخانه هایی که با شرکت های آریا در ارتباط هستند را مشخص کرده و طی مکاتباتی خواستار ارائه گزارش کامل معاملات و قراردادهای آنها با شرکت های اختلاس کننده شده است.

وی ادامه داد: این گزارش ها از وزارتخانه ها و بانک های مختلف در حال ارسال است و کمیته های مختلف کمیسیون در حال بررسی این گزارشات هستند.

گروه آریا عامل وزارت بازرگانی برای واردات بود

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت های زیر مجموعه گروه آریا عامل وزارت بازرگانی برای واردات برخی اقلام یارانه ای بودند، تصریح کرد: وزارت بازرگانی مجوزهایی به شرکت های زیرمجموعه این گروه اختلاسگر برای واردات اقلام یارانه ای مانند گوشت داده بود و توصیه نامه ای نیز از طرف این وزارتخانه به بانک ملی برای بالا بردن سقف وام های بانک آریا ارایه شده بود که کمیسیون اصل ۹۰ این پرونده را در دست بررسی دارد.

واگذاری های بی ضابطه به گروه آریا در وزارت راه

وی با بیان اینکه برخی پروژه های راه سازی بدون رعایت ضابطه ها به شرکت های زیر مجموعه این گروه واگذار شده است، اظهار داشت: اعطای غیرقانونی امتیاز پروژه احداث راه آهن شیراز، جهرم، بندرعباس نیز از پرونده های مفتوحه وزارت راه و ترابری در کمیسیون اصل ۹۰ است.

اسداللهی در ادامه بررسی واگذاری غیر قانونی کارخانه های دولتی مانند کارخانه ملی فولاد، ماشین سازی لرستان، تراورس فنی مهندسی ابنیه راه آهن از طرف سازمان خصوصی سازی به گروه آریا را به عنوان مهمترین پرونده های این سازمان در کمیسیون اصل ۹۰ نام برد.

تخلفات بخشهای گمرکی و صنعتی دولت در برابر گروه آریا

وی با اشاره به این که مفاصا حساب های مالیاتی گروه آریا نیز دچار اشکالات شدید قانونی است، اظهار داشت: شرکت های گروه آریا برای دریافت هر تسهیلات جدید باید مفاصا حساب مالیاتی ارائه می داد اما ارائه نداده است لذا بررسی پرونده های مالیاتی گروه آریا نیز از دستور کارهای مهم کمیسیون اصل نود است.

نماینده مردم تربت جام در پایان افزود: پرونده واردات این شرکت ها از طریق گمرکات ، امکاناتی که ستاد فولاد کشور در اختیار این گروه قرار داده است از پرونده های دیگری است که در این کمیسیون بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر اواخر آبان ماه سال جاری کمیسیون اصل نود اعلام کرد بررسی ابعاد دیگری از پرونده اختلاس را در دستور کار دارد و امکانات دولتی و تسهیلاتی که وزارتخانه ها در اختیار گروه آریا در ماجرای اختلاس قرار داده اند را بررسی می کند.

کمیسیون اصل نود در ابتدای بررسی این پرونده ۲۷ شرکت متخلف از این گروه شناسایی کرده بود اما امروز تعداد شرکت های شناسایی شده در رابطه با گروه آریا حدود ۶۴ شرکت تخمین زده می شود.

کمیسیون اصل ۹۰ چندی پیش گزارشی را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کرد که طی آن به تخلفات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در رابطه با پرونده اختلاس رسیدگی شده بود.

در این گزارش کمیسیون اصل ۹۰، وزارت اقتصاد و بنک مرکزی را در قضیه اختلاس مقصر تشخیص داده بود.

پس از قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس استیضاح وزیر اقتصاد کلید خورد.

در گزارش طراحان استیضاح نام و سمت مسئولینی که از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در ماجرای اختلاس مقصر بودند اعلام شد.

با وجود تلاشهای چهره های شاخص اقتصادی مجلس که طراح استیضاح بودند، این استیضاح درپی اعلام حمایت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس از وزیر اقتصاد به تصویب نمایندگان نرسید..../خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
تعزیه گروه ثامن با همکاری گروه شاهزاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات انهدام یک گروه تروریستی در کردستان/ شناسایی عوامل 4 حادثه تروریستی



مهر: فرمانده انتظامی کردستان جزئیات جدیدی از انهدام یک گروه تروریستی که عامل بروز حوادث تروریستی اخیر در این استان بوده است را اعلام کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی کردستان، ابراهیم قائد رحمتی اعلام کرد: گشت یکی از واحدهای اجرایی فرماندهی انتظامی در پیگیری هدفمند در منطقه دهگلان موفق شد یکی از تیم های تکفیری سلفیت را شناسایی و پس از اجرای کمین ضمن به هلاکت رساندن یک تن از آنها فرد دوم را مجروح و دستگیر کند.

وی خاطرنشان کرد: از این تیم تروریستی چند قبضه اسلحه و مهمات و مدارک مرتبط با جریانات سیاسی ضد نظام و انقلاب اسلامی و دیگر تجهیزات درون تشکیلاتی کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی کردستان اعلام کرد: بر اساس مدارک به دست آمده و اعترافات فرد دستگیر شده نشان می دهد این تیم تروریستی یک هفته قبل از دستگیری در حوالی منطقه شهادت چهار محیط بان کردستانی با نیروهای انتظامی درگیر و موفق به فرار از صحنه شده اند.

قائد رحمتی بیان داشت:بر اساس مستندات بدست آمده نامبردگان از اعضاء گروه تکفیری سلفیت هستند که در شهادت پنج نفر از مأموران انتظامی و افراد غیر نظامی، مجروح کردن 10 نفر در حادثه تروریستی 15 مهر ماه 89 در میدان آزادی سنندج و قتل دو غیرنظامی در 13 شهریور ماه 89 در دهگلان دخالت داشته اند.

وی گفت: بدین ترتیب مشارکت آنان در ارتکاب هفت فقره قتل عمد و جراحت 10 تن و همچنین ایراد خسارت به امکانات و تجهیزات دولتی و نظامی بر اساس مستندات دقیق علمی محرز شده است.

فرمانده انتظامی کردستان در پایان یادآور شد: بر اساس مستندات به دست آمده این تیم تروریستی اقدامات خرابکارانه و ضد مردمی دیگری را در دستور کار خود داشت که به لطف خداوند و اقدام به موقع ماموران انتظامی نیات شوم آنان در نطفه خفه شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان 21 اسفند ماه در گفتگو با خبرنگاران رسانه های جمعی استان خبر دستگیری و انهدام یک گروه تروریستی و وابسته به افراد تکفیری سلفیت را در اختیار خبرنگاران رسانه های جمعی استان قرار داده بود.

روز جمعه 13 اسفند ماه سال جاری در جریان اقدامی مسلحانه محمود احمدی نژاد، معمر مرغوبی، کمال حسین پناهی و مسعود علیخانی از پرسنل محیط بانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در روستای کانی بوچک "چشمه کوچک" در نزدیکی شهر سنندج مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و هر چهار نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.../مهر