اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات قتل دو کودک در قم



 

 جزئیات قتل دو کودک در قم

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی کشف قتلهای سالهای گذشته جزئیات قتل دو کودک در قم را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ «هادی مصطفایی» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، با تاکید بر بکارگیری تمامی امکانات در راستای کشف سریع پرونده های جنایی افزود: در این میان، پرونده هایی وجود دارد که به سبب برخی ابهامات یا سایر شرایط ممکن است با وجود تلاش کارآگاهان، نتیجه قطعی حاصل نشود، اما پی جویی پرونده های معوقه تا حصول به نتیجه قطعی، در دستور کار پلیس آگاهی ناجا و کارآگاهان قرار دارد.

وی افزود: در ۵ ماهه اول امسال ۲۰۴ فقره از پرونده های معوقه سال ۸۹ و سنوات قبل با استمرار تحقیقات و مرور و بازنگری پرونده ها منتهی به کشف شدند.

به گفته سرهنگ مصطفایی این درحالی است که در ۵ ماهه سال گذشته ۱۷۷ فقره قتل مربوط به سنوات گذشته کشف شده است که درمقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۲/۱۵ درصد رشد داشته است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا، به چند نمونه از پرونده ها اشاره کرد و گفت: در تیرماه ۱۳۸۴ مردی در منزل مسکونی اش واقع در اهواز به قتل رسید، با تحقیقات انجام گرفته، پلیس دریافت که سارقان ۵ نفربودند که به انگیزه سرقت وارد منزل مقتول شده بودند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس اهواز، حین تحقیقات به فردی مظنون شدند اما او از محل سکونت خود متواری شده بود.

به گفته مصطفایی، تحقیقات برای یافتن مظنون ادامه داشت تا سرانجام در سی ام تیرماه امسال، پلیس از طریق اقدامات اطلاعاتی موفق شد این فرد را در داخل خودرو اش حین تردد در خیابان های اهواز دستگیر کند که وی پس از دستگیری به قتل با همدستی ۴ تن دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی به پرونده ای دیگر در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: اسفند ماه سال ۱۳۸۶، جسد زنی به همراه دو فرزند ۸ و ۱۱ ساله اش در حالیکه با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در حوالی یکی از روستاهای کرمان کشف شد و براساس تحقیقات کارآگاهان، شوهر دوم مقتوله که سرپرستی این زن و دو فرزندش را برعهده گرفته بود در مظان اتهام قرار داشت، بنابراین وی با نظر مقام قضایی بازداشت و بارها به آگاهی منتقل شد اما هربار اظهار بی گناهی می کرد.

وی افزود: متهم، امسال برای چندین بار به آگاهی منتقل شد و سرانجام پس از ۳ سال از راز این قتل ها پرده برداشت و به هر سه قتل به دلیل درخواست همسرش برای جدایی از او اعتراف کرد.

سرهنگ مصطفایی در تشریح پرونده قتل دو پسربچه ۹ و ۱۰ ساله در قم نیز گفت: در خرداد ماه سال گذشته، این دو کودک برای شنا به کانال آب رفته بودند اما ساعاتی بعد اجساد آنان در محل پیدا شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، تصریح کرد: در ابتدای امر علت مرگ خفگی حین شنا به نظر می رسید اما برای تکمیل تحقیقات، اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند که اعلام نتایج قطعی موکول به بررسی های آزمایشگاهی شد.

وی افزود: پزشکان در بررسی اجساد دریافتند که یکی از کودکان مورد آزار و اذیت قرار گرفته، بنابراین کارآگاهان قم دریافتند که با یک پرونده قتل روبرو هستند.

مصطفایی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس ادامه داشت تا سرانجام امسال نگهبان یکی از شرکت های مجاور، شناسایی و در بازجویی ها به قتل و آزار و اذیت کودکان اعتراف کرد.

این مقام مسئول در پلیس آگاهی در تشریح پرونده قتل ۴ برادر که در شیراز رخ داده بود نیز گفت: راز قتل ۴ برادر که در بیستم آذرماه سال گذشته در جریان درگیری به انگیزه اختلافات قبلی و انتقام جویی در هیئت عزاداری به وقوع پیوسته بود، امسال کشف شد.

وی توضیح داد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس، قاتل شناسایی و تحت تعقیب بود تا سرانجام در ۲۴ مرداد ماه امسال در درگیری با پلیس کشته و زنی که سال ها همراه او بود نیز در جریان درگیری زخمی شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشورمان، از جمله دلایل موفقیت پلیس آگاهی ناجا در کشف پرونده ها، همت و تلاش کارآگاهان، مهارت و تجربه آنان و بکارگیری تجهیزات و ابزار علمی و روش های آزمایشگاهی در بررسی صحنه جرم، برشمرد و افزود: براساس وظیفه قانونی و تعهد اخلاقی، پی جویی پرونده های جنایی تا حصول به نتایج قطعی و دستگیری مجرمان ادامه دارد..... / گزارش : خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
ویدیویی از جزئیات قتل هولناک فرخنده در افغانستان -

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات پرونده قتل و ناپدید شدن دو کودک 7 ساله



جزئیات پرونده قتل و ناپدید شدن دو کودک 7 ساله

فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: پرونده قتل و ناپدید شدن دو کودک 7 ساله در شهرستان بهارستان رباط کریم ارتباطی با هم ندارند.

به گزارش مهر، سرهنگ ناصر اصلانی اظهار داشت: پس از دستگیری قاتل پسر هفت ساله در شهرستان رباط کریم تحقیقات از این فرد آغاز شد و او تنها به قتل امیر مهدی اعتراف کرده و جزئیات این قتل را افشا کرد. کاراگاهان پلیس آگاهی نیز تحقیقات را در رابطه با پرونده امیر علی دیگر کودک ناپدید شده از این متهم انجام دادند که او منکر اطلاع از سرنوشت پسر بچه هفت ساله شد.

وی ادامه داد: تحقیقات از متهم همچنان در اداره اگاهی غرب استان تهران ادامه دارد اما ما نیز احتمال می دهیم این دو پرونده ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند.

به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران تیم ویژه ای از کاراگاهان مبارزه با آدم ربایی مشغول پیگیری پرونده ناپدید شدن کودک هفت ساله هستند.

بر اساس این گزارش، 30 دی ماه امسال فردی با مراجعه به پلیس آگاهی غرب استان تهران از مفقود شدن پسر هفت ساله اش به نام امیر مهدی خبر دادو به کاراگاهان گفت: ساعت11 شب گذشته برای خرید لوازم کاردستی به همراه پسرم از خانه خارج شدیم. پس از سر زدن به چند مغازه او به سمت خانه بازگشات و من نیز به مغازه دیگری رفتم. پس از دقایقی که به خانه بازگشتم متوجه شدم پسرم به خانه باز نگشته است.

در حالی که تحقیقات پلیس برای مشخص شدن سرنوشت کودک گمشده ادامه داشت که جسد او در خرابه های اطراف محل زندگی اش پیدا شد. بررسی های پلیس نشان می داد که پسر بچه هفت ساله به علت ضربه های جسم سخت به سرش جان باخته است.

همزمان با تشکیل پرونده قتل امیر مهدی، خانواده پسر بچه هفت ساله ای به نام امیر علی پنجم بهمن به پلیس رباط کریم مراجعه و مدعی شدند فرزندشان ساعتی قبل برای خرید از خانه خارج و دیگر بازنگشته است.

ماموران پلیس اگاهی غرب استان تهران پس از گذشت یک ماه توانستند قاتل امیر مهدی پسربچه هفت ساله را شناسایی و دستگیر کنند که او هرگونه دخالت در ناپدید شدن پسر بچه دیگر را رد کرد. تحقیقات ماموران پلیس برای شناسایی سرونشت امیر علی همچنان ادامه دارد./مهر