اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات زلزله 5.3 ریشتری کرمان/زندگی در کرمان به روال عادی برگشت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از زلزله 5.3 ریشتری؛

زندگی در کرمان به روال عادی برگشت

اوضاع شهر کرمان پس از وقوع زلزله پنج ریشتری در حوالی کرمان عادی است.

منطقه کویر، بلافاصله پس از وقوع زلزله شهروندان سراسیمه از ساختمان‌ها به معابر وارد شدند و در خیابان‌ها شاهد اجتماعات اندک شهروندان در جلوی مغازه‌ها و منازل بودیم.

با توجه به بررسی انجام شده کانون دقیق این زمین‌لرزه در حال رصد شدن است و تاکنون خبری از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی گزارش نشده است.

هنوز از زلزله عصر امروز شهر کرمان ساعتی نگذشته، روند زندگی در شهر عادی است و شهروندان در حال تردد و انجام امور زندگی هستند.

قبل از زلزله پنج ریشتری کرمان زلزله‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر حوالی بخش چترود شهر کرمان را لرزاند و همچنین دقایقی پیش زلزله‌ای به قدرت سه ریشتر شهر هجدک مرکز بخش کوهساران شهرستان راور را نیز لرزاند.

خطوط ارتباطی در کرمان نیز به دلیل وقوع زلزله اصلی و چندین پس لرزه به قدرت 3.5، 3 و 2.5 ریشتر در کرمان و هجدک و چترود در حوالی کرمان با اختلال روبروست.

اعزام پنج اکیپ امداد هلال احمر به مناطق زلزله زده کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در حال حاضر پنج اکیپ از جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

"کاووس محمودی"، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، با اعلام این خبر اظهار کرد: کانون زلزله در روستای وامق‌آباد ما بین شهرستان‌های کوهپایه و شهداد کرمان است که لحظاتی بعد از وقوع زلزله دو اکیپ امدادی به مناطق اعزام شدند و سه اکیپ امدادی دیگر نیز هم به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: با بررسی‌های اولیه تا کنون هیچگونه خسارت جانی گزارش نشده است و هم اکنون ستاد بحران در فرمانداری کرمان تشکیل شده است.

محمودی، گفت: نیروهای امدادی هم اکنون در مناطق زلزله زده مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، زمین لرزه پنج ریشتری کرمان در ساعت 16 و 23 دقیقه و 22 ثانیه به وقوع پیوست.

بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمان آغاز شد

رییس ستاد حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان با اشاره به وقوع زلزله 5.3 و پنج ریشتری در چترود و مرکز استان کرمان گفت: بررسی وضعیت مناطق زلزله ‌زده آغاز شده و تاکنون هیچ ‌گونه گزارشی از خسارت‌های احتمالی جانی و مالی دریافت نشده است.

مهندس "محسن صالحی"، در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: ستاد بحران استان کرمان بلافاصله بعد از این زمین لرزه ها فعال شده است و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

این زمین لرزه باعث ایجاد اختلال در تماس‌های تلفنی شهر کرمان شده است.

به گزارش ایسنا، زمین لرزه‌ای به شدت 5.3 ریشتر ساعت 16 و 23 دقیقه عصر دوشنبه، کرمان را به شدت تکان داد.

عمق این زمین لرزه 5 کیلومتر و مشخصات جغرافیایی آن 57.2 درجه طول جغرافیایی و 30.5 درجه عرض جغرافیایی است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی درباره زلزله ۵٫۵ ریشتری سیرچ کرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله 5 ریشتری کرمان را لرزاند/مردم به خیابان ریختند



زلزله 5 ریشتری کرمان را لرزاند/مردم به خیابان ریختند

زلزله‌ای به بزرگی 5 ریشتر‌ دقایقی پیش کرمان را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دقایقی پیش زلزله‌ای به قدرت 5 ریشتر و در ساعت 16 و 23 دقیقه و 22 ثانیه کرمان را لرزاند. 

این زمین‌لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین و در مرکز کرمان رخ داده است.

در حاضر مردم سراسیمه به خیابان‌ها آمده‌اند.

گزارش تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

فارس