اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات دستگیری تیم ترور دادستان زابل



دستگیری تیم ترور دادستان زابل

جزئیات دستگیری تیم ترور دادستان زابل

چهار تن از اعضای تیم ترور دادستان زابل طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شدند.

 سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در دستگیری اعضای تیم ترور دادستان زابل تاکید کرد: به رغم ادعای برخی از گروهک های تروریستی، این ترور هیچ ربطی به گروهک های معاند نظام نداشته است.

وی همچنین افزود: در تماسی که با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه داشتیم ایشان تاکید داشتند که این ترور مربوط به موضوع قاچاق و انتقام گیری بوده است.

از سویی حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی گفت: بعد از ترور دادستان زابل، تیمی مرکب از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و قضایی در سیستان و بلوچستان تشکیل شد که موضوع را پیگیری می‌کردند.

وی ادامه داد: بدست آوردن سرنخ‌هایی در طول این مدت منجر به بازداشت 4 نفر از عوامل این گروه شد و البته 2 نفر دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

رییس دادگستری استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پرونده در حال حاضر در مرحله تکمیل تحقیقات مقدماتی است و بعد از طی کردن این پروسه در روال رسیدگی قرار خواهد گرفت.

موسی نوری قلعه نو دادستان زابل صبح روز چهارشنبه 15 آبان ماه جاری به همراه راننده خود در ابتدای جاده زاهدان در مسیر محل کار هدف اقدام تروریستی واقع شده و به شهادت رسیدند.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دادستان زابل -شهید عدالت93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری چند نفر در رابطه با ترور دادستان زابل/گزارش پزشکی قانونی از جزئیات ترور



ترور دادستان زابل, دادستان زابل

دستگیری چند نفر در رابطه با ترور دادستان زابل

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به سبب حساسیت موضوع و بررسی اقدامات امنیتی، موضوعات مرتبط از جمله هویت دستگیرشدگان در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان از دستگیری چند نفر به اتهام ترور دادستان فقید زابل خبر داد.

رجب علی شیخ زادهˈ چهارشنبه شب اظهار کرد: هنوز نمی توان اظهار نظر صریحی در رابطه با انگیزه ترور دادستان زابل انجام داد اما اقدامات امنیتی پیرامون موضوع در دست انجام است.

وی به سبب حساسیت موضوع هر گونه اظهار نظر بیشتر از جمله درباره تعداد دستگیر شدگان را به روشن شدن زوایای موضوع موکول کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به سبب حساسیت موضوع و بررسی اقدامات امنیتی، موضوعات مرتبط از جمله هویت دستگیرشدگان در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

صبح امروز دادستان زابل همراه با راننده دادگستری این شهرستان در مسیر حرکت به اداره با رگبار گلوله افراد ناشناس به شهادت رسیدند.

 

 

 

--------------------------------------------------------------
گزارش پزشکی قانونی از جزئیات ترور دادستان زابل

قرار است پیکر مطهر شهدا پنجشنبه از مقابل مسجد جامع تا گلزار شهدای زاهدان تشییع و به خاک سپرده شود.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در جریان ترور دادستان زابل هشت گلوله به ایشان و 10 گلوله به راننده دادستانی شلیک شده است.

دکتر ˈرضا عبدیˈ چهارشنبه شب هنگام انتقال پیکرهای مطهر دو شهید دادستانی زابل به پزشکی قانونی زاهدان در گفت وگو با ایرنا افزود: جنازه این دو شهید صبح امروز تحویل پزشکی قانونی زابل شد و پس از انجام معاینات لازم برای انجام تشریفات بعدی و تشییع به مصلای المهدی زابل انتقال یافت.

وی با بیان این که مطابق معاینات انجام شده بیشترین گلوله ها به راننده خودرو و هشت گلوله به دادستان زابل اصابت و بلافاصله موجب شهادت شده است، اظهار کرد: بیشتر گلوله های مهاجمان به نیمه تنه بالای دو شهید و مشخصا سینه و سر اصابت کرده است.

عبدی بیان کرد: پیکر شهیدان نوری و مرعی پس از تشییع در زابل شامگاه امشب وارد زاهدان شد و به سردخانه پزشکی قانونی انتقال یافت.

قرار است پیکر مطهر شهدا پنجشنبه از مقابل مسجد جامع تا گلزار شهدای زاهدان تشییع و به خاک سپرده شود.

شهیدان نوری و مرعی صبح روز چهارشنبه هنگام عزیمت به محل کارشان توسط افراد مسلح ناشناس با رگبار گلوله در مقابل بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل به شهادت رسیدند.

مهاجمان مسلح سرنشین یک دستگاه خودرو پژو پس از این اقدام جنایتکارانه متواری شدند.