اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات حادثه زاهدان بروایت نایب رئیس مجلس




 

 

نماینده زابل و زهک در مجلس با انتقاد از عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان در حادثه زاهدان گفت : روز گذشته استاندار در جمع علما خطاب به بنده می گوید چون شما نمایندگان استان نسبت به انتصاب من به دولت اعتراض کردید دولت مرا تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عباسعلی نورا نماینده زابل و زهک پس از اظهارات ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس در خصوص ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته به دنبال حوادث تروریستی زاهدان طی سخنانی با تشکر از دغدغه نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس در مواجهه با حادثه زاهدان گفت: از مردم سیستان که پس از پیام مقام معظم رهبری آرامش منطقه را حفظ کردند تشکر می کنم.

وی گفت: حضور نمایندگان مجلس در زاهدان برای مردم تسلی خوبی بود و مردم باور کردند نظام جمهوری اسلامی پشتیبان آنهاست و موضوع را پیگیری می کنند.

نورا با بیان اینکه خواهشی از دولت دارم ، ادامه داد: مردم ما خیلی آسیب دیده اند و گریستن بر آنها جواب نمی دهد. راه حلی برای مردم پیدا کنید تحمل مردم تمام شده است.

نماینده زابل ادامه داد: حداقل انگشت روی دردهای ما نگذارید، روز گذشته استاندار در جمع علما خطاب به بنده گفت: چون شما نمایندگان استان نسبت به انتصاب من به دولت اعتراض کردید دولت مرا تثبیت کرد.

نورا گفت: آیا این روش اداره مملکت است که چون نمایندگان اعتراض دارند استاندار بگوید دولت مرا تثبیت کرد. آیا اگر یک حرف منطقی می زنیم باید گفته شود لجبازی می کنیم؟

وی تصریح کرد: ما به شما امید بسته ایم اگر می خواهیم از مجلس برویم و استعفا بدهیم به خاطر این حرفهاست. زندگی بر مردم ما سخت شده است.

محمد حسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت از ادامه سخنان نورا خودداری کرد و گفت: آنچه سرویس های اطلاعاتی و امنیتی ما در حوادث زاهدان انجام داده اند در سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دنیا بی نظیر است.

وی با اشاره کار بزرگ نیروهای امنیتی در دستگیری ریگی گفت: این بلندترین گام و ارزشمندترین اقدام بوده است و ظرفیت امنیت کشور را نشان می دهد.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: این اقدامات کوری که انجام می شود هیچ ارزش اطلاعاتی و امنیتی ندارد حتی در این اقدام کور با هوشیاری نیروهای امنیتی از فاجعه بعدی جلوگیری شد.

وی گفت : نیروهای بسیج و نیروهای انتظامی و امنیتی، نیروی اول را در بیرون از مسجد متوقف کردند و شهید محمد گنداب با دستان خود او را در آغوش کشید که مانع انفجار شود، نیروی دوم که وارد عمل می شود قصدش آن بود که وارد مسجد جامع شود که بلافاصله نیروهای هوشمند امنیتی با انفجار اول درب مسجد را می بندند و نیروی دوم را هم بیرون مسجد متوقف می کنند تا به هدف خود نرسد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در طول جریان فتنه نشان دادند که یک لحظه کنار بیگانگان قرار نگرفتند قطعا با هوشیاری مردم و توجه به هشدارها و آگاهی نیروهای امنیتی امنیت منطقه ارتقاء خواهد یافت...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
مصاحبه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نمایشگاه مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات گزارش مجلس: حادثه قم سازماندهی شده بود/ اخلالگران برای کل سیستم برنامه دارند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

جزئیات گزارش مجلس: حادثه قم سازماندهی شده بود/ اخلالگران برای کل سیستم برنامه دارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به گزارش کمیته بررسی کننده حادثه روز 22 بهمن شهر قم و اخلال در سخنرانی رئیس مجلس اشاره کرد و گفت: در این گزارش مطالبی مبنی بر دستور کار گروههای اخلال گر برای آینده وجود دارد که موجب نگرانی شدید اعضای کمیسیون شده تا به صورت جدی موضوع را پیگیری کرده و خواستار برخورد جدی با مسببان حادثه باشیم.

به گزارش مهر، عوض حیدرپور با تاکید بر اینکه طبق گزارش کمیته بررسی کننده حادثه 22 بهمن روز قم، اختلال در سخنرانی رئیس مجلس با برنامه ریزی و سازماندهی شده بوده است، گفت: بر همین اساس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طور جدی پیگیر موضوع است تا ریشه ها شناسایی شوند و پس از شناسایی هم از مسئولان مربوطه درخواست شود تا با عاملان حادثه برخورد جدی صورت گیرد.

وی افزود: در جریان حادثه قم عوامل متعددی دخالت داشتند که شناسایی شده اند. برنامه ریزی آنها به این صورت بوده که صرفا برای یکی دو روز برنامه نداشتند بلکه برای کل سیستم برنامه دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: گزارش کمیته مربوطه زمانی که در کمیسیون ارائه شد، نگرانی عمیقی را به وجود آورد زیرا این گروهها برای آینده نیز برنامه هایی دارند که به نظر می رسد باید با این اتفاقات به طور جدی برخورد شود.

در روز 22 بهمن عده ای در حرم حضرت معصومه (س) با اخلال در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی به سمت وی مهر و کفش پرتاب کردند. پس این رویداد مجلس کمیته ای برای بررسی موضوع تشکیل داد./مهر