اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات جلسه امروز شورای رقابت/ قیمت‌ گذاری خودرو براساس دستورالعمل جدید



قیمت‌ گذاری خودرو,اخبار بازار خودرو, نحوه قیمت گذاری خودرو

جزئیات جلسه امروز شورای رقابت/ قیمت‌ گذاری خودرو براساس دستورالعمل جدید

رئیس شورای رقابت با اعلام جزئیاتی از جلسه عصر امروز یکشنبه این شورا از نهایی شدن دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو تا پایان فروردین ماه خبر داد.

به گزارش مهر، جمشید پژویان درباره جلسه عصر امروز یکشنبه شورای رقابت گفت: در این جلسه قرار شد دستورالعمل دائمی قیمت‌گذاری خودرو تا پایان فروردین ماه تهیه و نهایی شود.

وی، هرگونه اظهارنظر مسئولان قوای مقننه، مجریه و قضائیه درباره قیمت خودرو را فاقد وجهات قانونی دانست و با بیان اینکه آنها را از این کار منع می‌کنم، گفت: این کار از اختیارات شورای رقابت است و هرگونه اظهارنظر در این باره توسط قوای سه گانه می‌تواند منجر به اختلال در بازار شود.

 

در همین حال، محمد علی مددی عضو شورای رقابت نیز درباره نشست امروز شورای رقابت گفت: شورا عصر امروز درباره اظهارنظرهای غیر کارشناسی یک عده افراد درباره نحوه قیمت گذاری خودرو تشکیل جلسه داد که شورا از این گونه موارد حمایت نمی کند و آنها را قبول ندارد، چون قابل اجرا نیست.

عضو شورای رقابت اظهار داشت: متاسفانه اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و بدون مسئولیت در این حوزه زیاد شده اما تنها مرجع رسیدگی درباره قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و تصمیم گرفته شد تا تصمیمات کارشناسی در این رابطه گرفته شود.

 

مددی با تاکید بر اینکه سه شنبه هفته جاری نیز نشست دیگری در این رابطه خواهیم داشت، از تدوین دستورالعمل جامع تعیین قیمت خودرو تا پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد و افزود: شورا در نظر دارد دستورالعملی را برای نحوه قیمت گذاری خودرو ارائه کند. وظیفه شورا در رابطه با قیمت گذاری خودرو روشن و صریح است و خودروسازان ، قطعه سازان و مصرف کنندگان باید از آن تبعیت کنند.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دستورالعمل شورای رقابت برای تمام خودروسازان ارائه می شود و مردم نباید نگران قیمت گذاری خودرو باشند، از جلوگیری از افزایش بی رویه قیمتها بر اساس دستوالعمل جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: شورا سعی دارد برای افزایش‌های 7 ماه گذشته دستورالعمل روشنی ارائه کند.

 

وی تصریح کرد: اگر قرار است از این پس قیمت قطعه ای افزایش یابد، باید براساس دستورالعمل باش و اقدام شورا تکلیف افزایش قیمت ا و متغیرهایی که در آنجا وجود دارد را روشن می کند که اگر سوءاستفاده ای بخواهد از سوی قطعه ساز یا خودروسازان صورت گیرد، به لحاظ قانونی جلوگیری خواهد شد.

 

مددی از اعمال جرائم هنگفت برای خودروسازانی که بخواهند بدون دستورالعمل شورا نسبت به قیمت‌گذاری خودروها اقدام کنند، خبر داد و گفت: در نهایت اگر مجبور شویم علیرغم میل باطنی، تعرفه واردات خودرو را صفر خواهیم کرد.

 

عضو شورای رقابت در پاسخ به این سئوال که آیا در سال جاری درخواست‌هایی برای افزایش دوباره قیمت انواع خودرووجود دارد، گفت: در این رابطه درخواست‌هایی را داریم ولی هر گونه افزایش باید متناسب با تورم باشد و تکلیف قیمتها از طریق دستورالعمل کارشناسی شورای رقابت گرفته می شود./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
جزئیات آخرین جلسه شورای رقابت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلسه شورای رقابت در مورد قیمت خودرو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جلسه شورای رقابت در مورد قیمت خودرو

شورای رقابت فردا در جلسه ای مسائل مربوط به قیمت خودرو را بررسی می کند و احتمال آن وجود دارد که قیمت‌های جدیدی مصوب شود.

به گزارش ایسنا، شورای رقابت فردا در جلسه ای به بررسی قیمت خودرو می پردازد و ممکن است در این جلسه تصمیمات جدیدی در مورد قیمت خودرو اتخاذ شود.

پیش از این سازمان حمایت مسوول قیمت گذاری خودرو بود اما در پی افزایش قیمت‌ها ، شورای رقابت به این مسئله ورود پیدا کرد به طوری که رییس جمهوری چندی پیش در مصاحبه تلویزیونی خود با انتقاد از بالا بودن قیمت خودرو، شورای رقابت را مسوول قیمت گذاری خودرو اعلام کرد.

جمشید پژویان،رییس شورای رقابت نیز با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو از وظایف شورای رقابت است اعلام کرد: ما در شورای رقابت دستور العمل قیمت گذاری را اعلام می کنیم.

وی افزود:از وزیر صنایع درخواست می کنم که اطلاعات قیمت‌گذاری خودروها را به شورای رقابت بدهد تا این شورا بر اساس چارچوب و روش شناسی خود قیمت خودرو را تعیین کند.

رییس شورای رقابت همچنین تصریح کرد:سعی می کنیم تا پایان سال دستور العمل جدید قیمت گذاری خودرو را صادر کنیم.مردم هم می توانند این دستور العمل را بعد از صدور بر روی سایت شورای رقابت ببینند و دلایل افزایش و یا کاهش قیمت را مشاهده کنند. /ایسنا