اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات جالب از حکومت "داعش" در سوریه



اخبار بین الملل - جزئیات جالب از حکومت "داعش" در سوریه

داعش شهر «رقه» در سوریه را به عنوان پایتخت موقت خود اعلام کرده است.داعش مناطق تحت کنترل خود را به مانند افغانستان به ولایت های متعدد تقسیم کرده است. هر ولایت دارای یک "امیر" و دادگاه اسلامی و شورای خدمات اسلامی است. کلیسای ارامنه هم به دفتر تبلیغ اسلام تبدیل شده است.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی به فعالیت های شاخه القاعده در سوریه پرداخت.

به گزارش عصر ایران، در این گزارش آمده است: شاخه القاعده در سوریه، کنترل بخشی از خاک این کشور را در دست دارد. این گروه با نام "دولت اسلامی شام و عراق" معروف به "داعش"، شهر «رقه» در سوریه را به عنوان پایتخت موقت خود اعلام کرده است.

اعضای مسلح این گروه هم اکنون در چند سو در حال جنگ هستند. نیروهای ارتش سوریه، مخالفان مسلح لیبرال و اعضای جبهه النصره -دیگر گروه افراط گرای اسلامی- دشمنان داعش به شمار می روند.


یکی از ساختمان های اداری داعش در سوریه

 

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
داعش
داعش ابتدا در سال 2004 با نام "الدوله الاسلامیه فی العراق" (دولت اسلامی در عراق) فعالیت می کرد اما با بی ثباتی در سوریه در سال 2011، فعالیت خود را به این کشور توسعه داد تا با نام جدید "دولت اسلامی عراق و شام" به کارش ادامه دهد. تعداد نظامیان داعش حدود 6 هزار نفر برآورد می شود.

رنگ رسمی داعش هم به مانند شبکه القاعده، سیاه است. رنگ لباس، ساختمان ها، خودروها و پرچم آنها نیز سیاه است.

شاخه نظامی داعش عمدتاً‌ شامل شهروندان عراق، تونس و لیبی هستند. البته مسلمانان قفقاز در صف نخست انتحاری ها هستند زیرا ارتباط آنها با دین عاطفی است و همین موضوع سازماندهی و بکارگیری آنها برای عملیات های انتحاری را آسان می کند.

رهبری داعش در اختیار عراقی هاست چرا که دولت اسلامی در ابتدا در عراق تاسیس شد. القاعده عراق شامل تعداد زیادی از افسران ارتش سابق عراق در دوره ریاست جمهوری صدام حسین است.سوری ها در داعش جایگاهی ندارند و هیچ سمت ارشدی ندارند. در داعش به شهروندان سوریه اعتمادی نیست.

داعش مناطق تحت کنترل خود را به مانند افغانستان به ولایت های متعدد تقسیم کرده است. هر ولایت دارای یک "امیر" و دادگاه اسلامی و شورای خدمات اسلامی است. شورای خدمات اسلامی نقش و فعالیتی مثل شهرداری ها دارد.


مجازات های داعش در  ملاء عام

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
داعش دارای زندان هم هست. افراد نجات یافته از زندان ها و بازداشتگاه های داعش می گویند که شرایط این زندان ها غیرانسانی است و رعب و ترس در آنها از زندان های حکومت بشار اسد بیشتر است.

سازمان عفو بین الملل نیز در یکی از گزارش های خود نوشت: براساس گزارش های دریافتی، در زندان های داعش کودکانی حضور دارند که با شلاق های سنگین روبه رو شده اند.
یکی از شاهدان عینی هم از اعمال مجازات 90 ضربه شلاق بر نوجوان 14 ساله خبر می دهد.
 
شیوه های شکنجه هم در زندان های داعش متفاوت است. خفگی یکی از این شیوه هاست. بر سر زندان پلاستیکی می گذارند و آن را می بندد تا فرد دچار حالت خفگی شود و لحظاتی قبل از خفگی کامل و مرگ،کیسه پلاستیکی را باز می کنند. اتصال برق دیگر شیوه شکنجه است که زخم های بزرگی بر روی پوست انسان ایجاد می کند. 


خودرو با پلاک داعش در سوریه (با نام اختصاری : حکومت اسلامی)

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
ساختار حکمرانی
سیطره بر شهر الرقه در شرق سوریه، آغاز فعالیت گسترده و قدرت نمایی داعش در استقرار حکومت جدید در بخشی از خاک سوریه بود.


داعش پس از تصرف شهر الرقه به سرعت مراکز، ادارات و سازمان هایی را برای اداره مناطق تحت کنترل خود افتتاح و کلیسای ارامنه را به دفتر تبلیغ اسلام تبدیل کرد.

داعش همچنین برای برای مدیریت عملیات های نظامی، "شورای نظامی" و برای اداره مناطق تحت کنترل خود "شورای ویژه" تشکیل داده است.

"شورای نظامی" داعش مسؤولیت برنامه ریزی، مدیریت سران و عملیات های نظامی را برعهده دارد. در داعش، عملیات های نظامی به نام "غزوه"شناخته می شوند.


خودروی پلیس راهنمایی رانندگی داعش در سوریه

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
داعش در ابتدا سعی کرد با ارائه خدمات و کمک هایی به مردم، نظر مثبت آنها را به خود جلب کند اما به سرعت رفتارهای خشونت آمیز و مجازات گونه داعش علیه مردم، این برنامه آنها را ناکام گذاشت.

"هیات های شرعی" بخش دیگری از ساختار دولت داعش است که وظیفه ارشاد، تبلیغ و پیگیری فعالیت های رسانه ای و شورای امنیتی و سازمان اطلاعاتی که مسؤولیت حفظ امنیت سران داعش و حفاظت از داعش در برابر نفوذ دشمن  را برعهده دارد.

بخش رسانه ای داعش شامل دو موسسه رسانه ای "فرقان" و "اندلس" هم فعالیت های تبلیغی - رسانه ای را پیگیری می کند.


مجازات قطع دست القاعده در سوریه

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
ریاست
در حال حاضر شیخ ابوبکر بغدادی، ریاست داعش را برعهده دارد. او جانشین ابوعمر بغدادی است. هر دوی آنها به عنوان جانشینان ابومصعب الزرقاوی رهبر مقتول القاعده عراق شناخته می شوند. الزرقاوی اهل اردن بود.

نام واقعی ابوبکر البغدادی، ابراهیم عواد ابراهیم البدری است. او به عنوان واعظ و امام جماعت مسجد در شهرهای سامرا، بغداد و فلوجه عراق فعالیت می کرد.

نیروهای نظامی آمریکا در سال 2004 وی را بازداشت کردند و او برای سه سال در زندان بود. پس از این او از زندان خارج و سازمانی تحت اسم "ارتش اهل سنت" را بنیان گذاشت و بعد از آن به القاعده پیوست.

شلاق زدن یک نفر در ملاء عام به دلیل تعطیل نکردن مغازه به هنگام نماز جمعه - سوریه

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 
نیروهای داعش در سوریه

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

 

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه


مراکز داعش در سوریه

اخبار,اخبار بین الملل ,حکومت داعش در سوریه

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات جالب از مبادله 48 ایرانی با 2130 زندانی دولت سوریه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جزئیات جالب از مبادله 48 ایرانی با 2130 زندانی دولت سوریه

ترک ها چگونه 48 ایرانی را از سروان "عبدالناصر" پس گرفتند؟ دولت سوریه شرط آزادی 7 زندانی برای آغاز مذاکرات درباره سرنوشت 48 ایرانی را پذیرفت و آنها را آزاد کرد / ارتش سوریه برای تامین امنیت در زمان مبادله اسرا، به مدت 12 ساعت آتش بس اعلام کرد / هنگام ورود به شهر دوما، گوشی های موبایل را خاموش کردیم زیرا نگران بودیم با استفاده از این گوشی ها، نیروهای دولت سوریه به تعقیب ما بپردازند و به ارتش آزاد آسیب برسانند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه در مصاحبه ای با "بولنت ایلدیریم" رئیس سازمان امداد ترکیه (IHH) جزئیات جدیدی را درباره آزادی 48 ایرانی ربوده شده در سوریه منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران ، این خبرگزاری قبل از این برای نخستین بار به نقل از ایلدیریم خبر آزادی 48 ایرانی ربوده شده در سوریه در مقابل آزادی 2130 نفر از زندان های دولت سوریه را منتشر کرده بود.

سازمان امدادرسانی ترکیه (IHH) یکی از سازمان های میانجی در ارتباط با آزادی ربوده شدگان ایرانی در سوریه بود.

این 48 ایرانی در مرداد 1391 در مسیر دمشق به فرودگاه بین المللی این شهر، به دست مخالفان حکومت سوریه ربوده شدند.

این ایرانیان روز 20 آذر ماه جاری با میانجیگری قطر و ترکیه و در مقابل آزادی 2130 زندانی در اختیار دولت سوریه، آزاد شدند.

ایلدیریم در این باره گفت: ایران از سازمان امدادرسانی ترکیه خواست تا میانجیگری با نیروهای  ارتش آزاد، زمینه آزادی 48 ایرانی دستگیر شده توسط ارتش آزاد را فراهم کند.

در سوریه شماری از جداشدگان از ارتش، مجموعه مسلح مخالف دولت به نام "ارتش آزاد" ایجاد کرده اند. این مجموعه هم اکنون در مناطق مختلف این کشور به درگیری مسلحانه با نیروهای دولتی می پردازد.

به گفته ایلدیریم، سازمان امدادرسانی ترکیه در این باره از تجربه برخوردار است. این سازمان قبل از این هم با میانجیگری و ارتباط با ارتش آزاد، 22 ایرانی و تعدادی از شهروندان دیگر کشورها از جمله ترکیه را آزاد کرده بود.

وی افزود: من فهمیدم که 48 ایرانی توسط یکی از افسران ارتش آزاد به نام "عبدالناصر" دستگیر شده اند. عبدالناصر قبل از این در حکومت سوریه، سمت بالایی داشت ولی از حکومت، جدا شده بود. عبدالناصر را جستجو کردیم و او را یافتیم. به او پیشنهاد ایرانی ها را مطرح کردیم. او آزادی 7 زندانی در اختیار دولت سوریه را به عنوان شرط مذاکره برای آزادی 48 ایرانی مطرح کرد. حکومت سوریه این شرط را برآورده کرد تا مذاکرات آغاز شود.

ایلدیریم ادامه داد که او برای مذاکره درباره آزادی 48 ایرانی به شهر دوما سوریه رفت تا مذاکرات را آغاز کند.

وی افزود: هنگام ورود به شهر دوما، گوشی های موبایل را خاموش کردیم زیرا نگران بودیم با استفاده از این گوشی ها، نیروهای دولت سوریه به تعقیب ما بپردازند و به ارتش آزاد آسیب برسانند.

ایلیدریم ادامه داد: توافق اولیه این بود که حکومت سوریه دو هزار مرد و دو هزار زن را از زندان های خود آزاد کند اما توافق به آزادی 2130 نفر زن و مرد تغییر یافت زیرا 2000 زن در زندان های دولت سوریه وجود نداشتند.

همچنین ارتش سوریه برای تامین امنیت در زمان مبادله اسرا، به مدت 12 ساعت آتش بس اعلام کرد.

رئیس سازمان امدادرسانی ترکیه توضیح داد: با عبدالناصر تماس گرفتیم و براساس درخواست او، به محل مورد نظر در نزدیکی یکی از بیمارستان ها رفتیم. زندانیان از زندان های مختلف دولت سوریه جمع آوری شده بودند تا در مقابل آزادی آنها، 48 ایرانی در شهر دوما، آزاد شوند./عصرایران