اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات ثبت‌‌ ۱۲۹ هزار و ۵۵۰ تقاضا در طرح فروش اقساطی / پراید از پژو سبقت گرفت!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


ثبت‌‌ ۱۲۹ هزار و ۵۵۰ تقاضا در طرح فروش اقساطی خودرو/‌ پراید‌ و پژو ۴۰۵ در صدر فروش‌ها

در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو، خودروسازان ۱۲۹ هزار و ۵۵۰ ثبت‌نام قطعی داشتند که در این میان‌ خودرو پراید با ۳۹ هزار تقاضا و پژو ۴۰۵ با ۱۹ هزار تقاضا در رتبه‌های اول و دوم فروش قرار دارند.

براساس آخرین اطلاعات، در طرح فروش تسهیلاتی خودرو در قالب بسته خروج از رکود دولت، وزارت صنعت و خودروسازان 129 هزار و 550 ثبت نام قطعی داشته‌اند که البته طبق تأکید بانک مرکزی، بانک‌ها فقط 110 هزار فقره تسهیلات اعطا خواهند کرد.

از مجموع تقاضاهای به ثبت رسیده، حدود 39 هزار تقاضا برای خودرو پراید، 14 هزار تقاضا برای تیبا، حدود 1300 تقاضا برای خودرو برلیانس، 6500 تقاضا برای وانت نیسان، 10 هزار تقاضا برای تندر 90، میزان 10 تقاضا برای‌ خودرو ریچ، 20 تقاضا برای آریو، 19 هزار تقاضا برای پژو 405، 2500 تقاضا برای پژو پارس، 14 هزار تقاضا برای سمند، 16 هزار تقاضا برای پژو 206، 1300 تقاضا برای خودرو رانا، 2 هزار تقاضا برای دنا، 1500 تقاضا برای آریسان، حدود 1600 تقاضا برای تندر وانت،‌ حدود 300 مورد تقاضا برای خودرو ام‌وی‌ام 513 و 200 مورد برای ام‌‌وی‌ام 550، همچنین تعداد 200 مورد تقاضا برای خودرو کارا و 120 تقاضا برای وانت مزدا، ‌ثبت شده است.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
استقبال خوب از طرح فروش اقساطی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات طرح پیش فروش گاز به مردم/ پیش خرید کنید، چهار سال بعد تخفیف بگیرید



 

جزئیات طرح پیش فروش گاز به مردم/ پیش خرید کنید، چهار سال بعد تخفیف بگیرید

 

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیات پیش فروش گاز به مشترکان خانگی، صنایع و نیروگاه‌ها، اعلام کرد: با اجرای این طرح، مردم از تخفیف خرید گاز پس از چهار سال برخوردار خواهند شد.

احمد قلعه بانی درگفتگو با مهر درباره جزئیات طرح پیش فروش گاز طبیعی به مردم گفت: در برنامه پنجم توسعه باید در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز ایران در مجموع حدود 156 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه برای تامین منابع مالی مورد نیاز در برنامه پنجم توسعه راهکارهای متنوعی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: انتشار اوراق مشارکت ارزی و ریالی، پیش فروش نفت به مردم در قالب اوراق سلف نفتی و استفاده از منابع فاینانس داخلی و خارجی از مهمترین راهکارهای تامین این حجم از سرمایه در صنعت نفت خواهد بود.

معاون وزیر نفت از پیش فروش گاز به عنوان یکی از راهکارهای جدید تامین منابع مالی طرحهای صنعت نفت و مشارکت بیشتر مردم در طرحهای نفت و گاز کشور یاد کرد و افزود: بر اساس این طرح، گاز تولیدی میادین گازی به طور پیش فروش به مردم عرضه می شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه مردم با خرید گاز می توانند پس از 4 تا 5 سال و با توسعه میادین گازی از سود این گاز بهره مند شوند، اظهار داشت: بر این اساس، یک تخفیفی تعریف خواهد شد تا پس از مدت چهار سال گاز طبیعی با تخفیف به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به امکان پیش فروش گاز به واحدهای مسکونی، صنایع و نیروگاهها، تاکید کرد: مردم با خرید برگه سهام گاز می‌توانند بعد از مدت چهار سال تخفیف خرید گاز را دریافت کنند.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی نفت، پیش فروش گاز به مردم به نوعی مشارکت مردم در تولید و مصرف گاز در سطح کشور است.

به گزارش مهر، وزارت نفت اخیرا از پیش فروش نفت‌خام به مردم از طریق اوراق سلف نفتی (عرضه و معامله قرداد سلف موازی استاندارد نفت) به عنوان یک روش نوین سرمایه گذاری خبر داده و اعلام کرده است: این شیوه سرمایه گذاری هم اکنون تصویب شده است و پیش‌بینی می شود در آذر ماه اجرائی شود.

بر این اساس، برای تأمین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری خود اوراق سلف نفتی به سررسید چهار ساله را توسط بانک عامل به صورت نقدی به متقاضیان می‌فروشد و وجوه خریداران را جمع‌آوری می‌کند، سپس برگه حواله‌های استانداردی به خریدارن اعطا می‌کند که بیانگر حق مراجعه و دریافت نفت خام یا تسویه نقدی با شرکت ملی نفت ایران در سررسید است.

هر برگ اوراق سلف نفتی پیش‌ فروش حداقل 10 بشکه نفت خام به قیمت روز است، با این شرایط ضمن عقد که چنانچه در سررسید، قیمت هر بشکه نفت از 140 دلار پایین‌تر بود دارنده حواله حق اختیار فروش به 140 دلار به شرکت ملی نفت خواهد داشت و چنانچه در سررسید، قیمت هر بشکه نفت از 160 دلار بالا‌تر بود شرکت نفت حق اختیار خرید به 160 دلار از دارنده حواله خواهد داشت.

از سوی دیگر، در زمان سررسید قیمت هر بشکه نفت بین 140 تا 160 دلار باشد خریداران می‌توانند تسویه نقدی یا مطابق شرایط شرکت ملی نفت ایران تسویه فیزیکی کنند ضمن آنکه تامین مالی از طریق پیش‌ فروش نفت‌ به مردم برای نخستین بار در کشور اجرایی می شود.

تاکنون مجوزهای لازم برای این شیوه جدید سرمایه گذاری دریافت و مسائل شرعی و حقوقی آن حل شده است که پیش بینی می شود آذر ماه امسال اجرایی شود.../انتخاب