اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات تازه از جنایت تروریستی چابهار/ نفر چهارم دستگیر شد




جزئیات تازه از جنایت تروریستی چابهار/ نفر چهارم دستگیر شد

 

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی صبح چهارشنبه چابهار را 31 شهید عنوان کرد و افزود: برخی از مجروحین که در آمارها شهید عنوان شده بودند با احیای دوباره به زندگی برگشتند.

 

محمود مظفر که هم اکنون در منطقه حادثه تروریستی چابهار مستقر است در گفتگو با خبرنگار مهر آخرین آمار شهدا را 31 نفر عنوان کرد و افزود: علت تناقص آمار شهدا به این دلیل است که برخی از مجروحین به دلیل عمق جراحت در مرحله اول شهید محسوب شده ولی با احیای پزشکی دوباره به حیات برگشتند.

وی افزود: در این حادثه پنج امدادگر هلال احمر مجروح شدند که از این تعداد یک امدادگر به وسیله ترکشهای ناشی از بمب و چهار امدادگر دیگر به دلیل موج انفجار روانه بیمارستان شدند.

پیش از این آمار شهدای این حادثه 36 نفر عنوان شده بود.

ساعت 10 صبح روز تاسوعای حسینی در مقابل مسجد امام حسین (ع) چابهار یک تروریست با ورود در جمع عزاداران و انجام عملیات انتحاری باعث کشته و زخمی شدن 82 نفر از عزاداران حسینی شد.

 

جزئیات تازه از جنایت تروریستی چابهار

عوامل این جنایت 4 نفر بودند كه 2 نفر از آنان كمربندهای انفجاری خود را منفجر كردند اما نفر سوم از سوی ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و نفر چهارم نیز دستگیر شده است.

به گزارش فارس در عملیات تروریستی امروز مصادف با تاسوعای حسینی ده‌ها نفر از عزاداران حسینی و هموطنانمان در چابهار به شهادت رسیدند.

بنابر اخیار دریافتی عوامل این جنایت 4 نفر بوده اند كه 2 نفر از آنان كمربندهای انفجاری خود را در بین مردم این شهر منفجر كرده و تنی چند از هموطنانمان را به شهادت رساندند اما نفر سوم از سوی ماموران امنیتی هدف قرار گرفت و نتوانست كمربند انفجاری خود را منفجر كند.

در عین حال نفر چهارمی نیز در این عملیات تروریستی به عنوان نیروی پشتیبانی تروریست‌ها حضور داشته كه دستگیر می‌شود.

مساجد، حسینیه‌ها و تكیه‌های حسینی امروز مجهز به گیت‌های امنیتی و بازرسی بدنی بوده‌اند كه تروریست‌ها مجبور به انجام این اقدام وحشیانه در خیابان و معابر پر رفت و آمد كردند. این حادثه نشان می‌دهد كه تروریست‌ها به شدت تحت فشار نیروهای بیگانه هستند و مجبور به انجام هرگونه عملیاتی و به هر شكلی شده‌اند؛ چرا كه پیش از این آنان فقط شیعیان را هدف خود معرفی می‌كردند ولی جنایت امروز كه در خیابان و بدون در نظر گرفتن شیعه و یا سنی بودن مردم صورت گرفت، نشان داد كه آنها برای انجام جنایت‌ها هیچ فرقی بین شیعه و سنی قائل نیستند و این امر تنها بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف شوم بیگانگان در منطقه است.... / مهر



ویدیو مرتبط :
فیلم عملیات تروریستی چابهار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات گروگانگیری مسلحانه در مراغه و کشته شدن یک نفر/ گروگانگیر توسط نیروهای پلیس زخمی و دستگیر شد



گروگانگیری مسلحانه در مراغه

جزئیات گروگانگیری مسلحانه در مراغه و کشته شدن یک نفر/ گروگانگیر توسط نیروهای پلیس زخمی و دستگیر شد

گروگانگیری مسلحانه در پاساژ گنبد کبود مراغه پس از چهار ساعت با زخمی شدن گروگانگیر و آزادی هفت گروگان پایان یافت .

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، این حادثه ساعت 20 دیشب و با شلیک گلوله از کلت کمری توسط مرد 40 ساله و کشته شدن «احمد – ح» پزشک رادیو لوژیست مراغه‌ای آغاز شد .

گروگانگیر پس از شلیک به پزشک مراغه‌ای با یک تیر هوایی مردم را به وحشت انداخته و مرد دیگری را گروگان می‌گیرد .

در این حادثه علاوه بر مرد گروگان شش نفر دیگر نیز در مغازه‌های اطراف گرفتار وبقیه مردم و مغازه داران پاساژ را تا پایان گروگان‌گیری ترک می‌کنند .

گروگان‌گیر پس از گرفتار شدن در محاصره پلیس مراغه درخواست لب تاب کرده که به گفته منابع آگاه به اینترنت وصل شده است .

تا رسیدن لب‌تاپ، رئیس پلیس مراغه و چندین روانپزشک و دکتر برای آزادی گروگان‌ها از دست گروگانگیر تلاش می‌کنند ولی نتیجه‌ای ندارد .

ازدحام جمعیت در اطراف پاساژ کار را برای پلیس سخت کرده بود .

پس از سه ساعت ، با حضور نیروهای پلیس ویژه تبریز در مراغه و درگیری مسلحانه، گروگانگیر زخمی و افراد گرفتار شده در مغازه‌های پاساژ آزاد شدند .

در این درگیری گروگان‌گیر زخمی و روانه بیمارستان شد.

ساعت 12.5 دقیقه شب گروگانگیر به بیمارستان انتقال و نیروهای ویژه پلیس و نیروهای امنیتی همچنان در داخل پاساژ مستقر و اجازه تردد به این محل را نمی‌‌دهند.

پلیس اظهارنظر درباره علت حادثه و تعداد گروگان‌ها را منوط به بررسی کامل اعلام کرده و هنوز از انگیزه فرد گروگانگیر خبری در دست نیست.

مردم تجمع کننده در محوطه گروگانگیری در پایان با شعار نیروهای انتظامی تشکر تشکر سر دادند.

پاساژ گنبد کبود مراغه دارای دو طبقه و مرکز فروش کامپیوتر و لباس است.

گفته می شود «احمد –ح» با بیش از 55 سال سن از پزشکان خوش نام مراغه‌ای است که اصلیت کرمانی دارد و همسرش مراغه‌ای است./فارس