اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات تازه از توزیع میوه شب عید



اخبار,اخبار اقتصادی,توزیع میوه شب عید


اخبار اقتصادی - جزئیات تازه از توزیع میوه شب عید

رئیس سازمان صنعت استان تهران از آخرین جزئیات توزیع میوه شب عید خبر داد.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص قیمت میوه شب عید اظهار داشت: بر اساس تفاهمی که بین ستاد تنظیم بازار و اتحادیه باغداران صورت گرفته است، قیمت هر کیلوگرم پرتقال بین 1500 تا 1600 تومان به سردخانه‌ها تحویل داده می‌شود.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم سیب درجه یک بسته‌بندی شده بین 3000 تا 3300 تومان و قیمت هر کیلوگرم سیب ممتاز و دست‌چین شده 3600 تا 3850 تومان به سردخانه‌ها تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت استان تهران گفت: دلیل تنوع قیمت سیب این است که این محصول از استانهای مختلفی تهیه می‌شود.

صادقی در خصوص شبکه توزیع سیب و پرتقال گفت: در حال طراحی این شبکه هستیم، تاکنون میادین میوه و تره‌بار، شبکه‌های صنفی و شبکه‌های زنجیره‌ای که امکان توزیع میوه دارند برای شب عید طراحی شده‌اند.

وی افزود: 3500 تن پرتقال و 2000 تن سیب برای استان تهران ذخیره‌سازی شده است و بر اساس تفاهم صورت گرفته با سازمان تعاون روستایی ذخیره‌سازی پرتقال در حال افزایش است.

صادقی در خصوص قیمت مصرف کننده میوه شب عید گفت: به قیمت‌های گفته شده قیمت جابجایی، نگهداری مجدد و سود شبکه توزیع نیز اضافه می‌شود و پس از آن قیمت مصرف‌کننده مشخص خواهد شد.

وی افزود: اگر دولت یارانه بدهد ممکن است قیمت تمام شده کاهش داشته باشد.
اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
توزیع میوه شب عید و اسکناس نو آغاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان توزیع میوه شب عید در تهران



 اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی, بازارمیوه

کمیته تنظیم بازار اعلام اعلام کرد میوه شب عید امسال استان تهران از ۲۰ اسفند ماه با افزایش تعداد جایگاه های عرضه، در ۳۰۵ مکان توزیع شود که ۱۵۵ جایگاه در شهر تهران و ۱۶۰ جایگاه در شهرستان‌های استان تهران خواهد بود.

به گزارش  تسنیم، کمیته تنظیم بازار با موضوع تعیین مباشر، قیمت و زمان توزیع با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نمایندگان دستگاههای اجرایی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های مربوطه، عصر روز یک شنبه  تشکیل جلسه داد.

در این نشست 305 جایگاه برای عرضه میوه مشخص شد که بر اساس اطاعات به دست آمده  160 آن در شهرستان‌های استان تهران و 155 آن در شهر تهران فعال خواهند بود.

در شهر تهران 5 میدان عمده توزیع کننده میوه برای سایر میادین میوه و 40 جایگاه بزرگ و 110 جایگاه کوچک برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال مشخص شد.

بنا بر این گزارش از نکات مهم عرضه میوه در سال جاری افزایش تعداد میوه شب عید است به طوری که در سال گذشته حدود 38جایگاه برای عرضه میوه مورد نیاز مردم در شهر تهران در نظر گرفته شده و فعال بود که در سال جاری تعداد آنها افزایش قابل قبولی داشته است.

با وجود اینکه حجم و قیمت دقیق میوه شب عید نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مشخص شده است اما  این کارگروه قصد اعلام آن را به دلیل مسائل تنظیم بازاری تا زمان عرضه ندارد. لازم به ذکر است که قیمت میوه‌های عرضه شده در این طرح کمتر از نرخ بازار بوده و دولت برای تامین و عرضه آنها یارانه پرداخت می‌کند.

در این نشست منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، روند ذخیره سازی را مطابق و مناسب با برنامه پیش بینی شده دانست و اظهار کرد: تا به امروز در 7 سردخانه میوه مورد نیاز استان تهران ذخیره سازی شده  و  305 جایگاه در سطح استان تهران برای توزیع متناسب با پراکنش جمعیت مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از روز 20اسفند توزیع سیب و پرتقال به تدریج در جایگاهها آغاز می شود و این روند تا روزهای آخر سال با میزان بیشتر ادامه می‌یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سهمیه و سردخانه توزیع برای هر شهرستان مشخص و به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اطلاع داده می‌شود.

وی در پایان گفت: درروز 19 اسفند تابلوها و بنرهای جایگاهها نصب  و ترتیبی اتخاذ می شود تا همگی در این روز آماده توزیع باشند.

 

 اخبار اقتصادی -   تسنیم