اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جزئیات اولین نشست تعیین حداقل دستمزد 92/ کارگران و کارفرمایان چه گفتند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جزئیات اولین نشست تعیین حداقل دستمزد 92/ کارگران و کارفرمایان چه گفتند
نماینده کارگران در شورای عالی کار با اعلام برگزاری اولین نشست این شورا برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران، گفت: در اولین جلسه - امروز- اطلاعات کارگران و کارفرمایان درباره نحوه تعیین حداقل مزد سال آینده ارایه شد.

ولی الله صالحی در گفتگو با مهر از برگزاری اولین نشست رسمی شورای عالی کار در روز جاری - دوشنبه- با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: در این نشست موضوعات مختلفی درباره دستمزد کارگران مطرح شد ولی کارها هنوز در مرحله جمع آوری اطلاعاتی است که شورای عالی کار بتواند به آنها استناد کند.

صالحی خاطرنشان کرد: هنوز مباحث مربوط به اینکه چه درصدی از سوی کارگران و کارفرمایان برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده پیشنهاد شود پرداخته نشده و این بحث ها منوط به برگزاری نشست های آینده و تکمیل اطلاعات هر یک از گروه های سه گانه کارگری، کارفرمایی و دولت است.

این مقام مسئول کارگری کشور تاکید کرد: به صورت کلی در نشست ظهر امروز شورای عالی کار کارگران و کارفرمایان مباحث مختلفی را درباره حداقل دستمزد سال آینده براساس اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده اند، ارایه کردند و بحثها در نشست های آینده ادامه دارد.

به گزارش مهر، جلسات رسمی تعیین حداقل دستمزد سال آینده حدود 12 میلیون کارگر و مشمول قانون کار کشور در شورای عالی کار در حالی آغاز شد که آخرین حداقل دستمزد تصویب شده در این شورا برای سال جاری 389 هزار و 700 تومان بوده است./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان- شماره دو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداقل دستمزد ۹۱ کارگران ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین شد



 

شورای عالی کار در نشست بعد از ظهر امروز خود حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار را با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سال جاری ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین و تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در نشست امروز بعدازظهر چهارشنبه خود حداقل دستمزد سال آینده میلیونها کارگر و مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد.

بر پایه این گزارش، حداقل دستمزد سال ۹۱ که باید از سوی بنگاه ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور اجرا شود، به میزان ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تعیین و تصویب شد.

آخرین حداقل دستمزد در اسفندماه سال ۸۹ به تصویب شورای عالی کار رسیده بود که میزان آن برای اجرا در سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

در همین حال، بن نقدی کارگری هم از ۲۸ به ۳۵ هزار تومان افزایش یافت، ضمن اینکه پایه سنواتی روزانه ۲۵۰ تومان تعیین شد.

اخبار تکمیلی در سایر موارد از جمله تغییرات میزان بن کارگران و پایه سنواتی و همچنین وضعیت سایر سطوح مزدی متعاقبا منتشر می شود..... /  خبرگزارى مهر