اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین جنجال برنامه «هفت»


برنامه تلویزیونی «هفت» که به صورت ویژه به مسائل سینمای ایران می‌پردازد در بخش خبری خود به گفتگوی بهروز افخمی با برنا درباره فیلم سینمایی «فرزند صبح» واکنش نشان داد.

برنامه تلویزیونی «هفت» در بخش خبری خود با توجه به مصاحبه جنجالی بهروز افخمی درباره «فرزند صبح» و شرایط تدوین این فیلم، بار دیگر مسوولان و تهیه کنندگان فرزند صبح را متهم به سکوت کرد.



فیلم سینمایی «فرزند صبح» که درباره زندگی حضرت امام خمینی (ره) ساخته شده است، سال گذشته در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شد که به دلیل تدوین نامناسب و قصه و ساختار ضعیف از نگاه اهالی رسانه و منتقدان، با اعتراض شدید ایشان مواجه شد.

بهروز افخمی کارگردان این اثر نیز در دفاع از ساخته خویش، شرایط ضعیف مدیریت و کوتاهی تهیه کنندگان برای در اختیار گذاشتن امکانات مناسب در تدوین حرفه‌ای فیلم را از عوامل ضعیف نمایش داده شدن «فرزند صبح» دانست. نیز همزمان با ایام جانسوز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در گفتگویی با بهروز افخمی به بررسی مشکلات بر سر راه تدوین نهایی و اکران فیلم سینمایی «فرزند صبح» پرداخت.

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
جنجال در برنامه زنده دیروز- امروز - فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال سلحشور در برنامه زنده؛ حرفهای مریلا زارعی و مهناز افشار + واکنش یک نماینده مجلس



 

 

جنجال سلحشور در برنامه زنده؛ حرفهای مریلا زارعی و مهناز افشار + واکنش یک نماینده مجلس

 

 

برنامه هفت جمعه شب با بحث​های داغ برخی اهالی سینما در خصوص اظهارات تند فرج​الله سلحشور درخصوص زنان سینمای ایران همراه بود. در ابتدای این برنامه که «مریلا زارعی» به عنوان عضوی از انجمن بازیگران سینمای ایران میهمان تلفنی برنامه بود، بعد از ارائه گزارشی از وضعیت یکی از پیشکسوتان سینمای ایران و همچنین آخرین وضعیت «شهلا ریاحی» از فریدون جیرانی برای بیان مطلبی، چند دقیقه وقت خواست.

 

وی گفت:«اهالی سینما از شما توقع دارند همانطور که برنامه نود به برخی معضلات فوتبال کشور با نگاهی انتقادی و صریح می​پردازد شما هم در این برنامه به موضوع مشابهی که برای سینمای ایران اتفاق افتاده و بانوان سینمای ایران را مورد هجمه و اهانت قرار داده​، می​پرداختید.»

زارعی البته از محدودیت​های رسانه ملی در این باره گفت اما ادامه داد: «با وجود واکنش​های بسیاری که در شرف رسانه​ای شدن درباره اظهارات کارگردانی که خودش فیلم​هایی از متن قرآن را در کارنامه کاری دارد، بود، ما تصمیم گرفتیم که در این باره سکوت کنیم اما وقتی دیدیم برخی از این نجابت سوء استفاده می​کنند اقدام حقوقی کردیم و تا آخر هم می ایستیم.»

این بازیگر سینمای ایران در خصوص برنامه هفت در هفته گذشته که با حضور حمید رسایی به برخی مسائل سینمای ایران پرداخت، نیز گفت: «من واقعم متاسفم که آقای رسایی فیلمی را به عنوان فیلم مورد علاقه خود در این سی سال یاد کرده​اند که کارگردانش همین فرد بوده که در همین روزها جنجال سخنان او در رسانه​ها بازتاب داشته است و هیچ اشاره​ای به آن سخنان نداشته​اند. چقدر خوب شد که شما سرماخورده​بودین و نمی شد با ایشان در این باره بحث کنید...جامعه مظلوم سینما و بویژه بانوان سینمای ایران نیازمند حمایت مسئولان در مقابل این سخنان موهن هستند.»

بنابرگزارش «۲۴»، دقایقی بعد که «مهناز افشار» میهمان برنامه هفت شد تا درباره بازیگری و بازی در فیلم «سعادت آباد» سخن بگوید، حمید رسایی روی خط تلفن برنامه هفت آمد و نسبت به سخنان مودبانه و متین مریلا زارعی واکنش نشان داد و گفت: «ایشان با بیان این نکته که خوب شد آقای جیرانی سرماخورده بودند، به بنده توهین کردند و ای کاش همانطور که از توهین دیگران ناراحت می​شوند ادبیات خود را نسبت به دیگران درست کنند. بنده فیلم یوسف را دوست دارم چون مضمون قرآنی دارد و تخیلی نیست و...نمی​شود که فیلمی را که دوست دارم نگویم چون شما از کارگردانش خوشتان نمی​آید و یا کارگردانش حرفی را زده است.»

وی ادامه داد: «برنامه هفت بهتر است شفاف سازی کند و آقای سلحشور را دعوت کند و با حضور ایشان این موضوعات را بررسی کند شاید اصلا ایشان اینطور نگفته​اند و شاید هم اظهارات ایشان بد منعکس شده. ضمن اینکه انتقاد ایشان به همه افراد نبوده بالاخره همه اهالی سینما که طاهر نیستند در قشر ما نیز در حوزه های علمیه نیز افرادی هستند که لباس روحانیت را دارند اما مشکلات و مسائلی هم دارند.»

رسایی ضمن دفاع ضمنی از اظهارات سلحشور درباره سینما و سینماگران زن ایران، به دو موضوع حاشیه​ای دیگر هم اشاره کرد و گفت:«چرا برنامه هفت به خودکشی دختر ۲۰ ساله​ای به خاطر بی​اخلاقی یکی از بازیگران مشهور سینمای ایران که خبرش را همه سایت​ها زدند، نمی​پردازد. و یا اصلا به خود خانه سینما که این خانم _ منظور مریلا زارعی _ خود در زیر مجموعه این نهاد است، اشاره نمی​شود که شاید از اساس خانه سینما و فعالیت​هایش مشکل قانونی داشته باشد...چرا دوستان در انجمن بازیگران از این خانم جوان حرفی نزدند و دفاع نکردند؟»

رسایی در خلال حرف​های خودش از جیرانی هم انتقاد کرد که چرا وقتی او در برنامه زنده حاضر نیست، این سخنان مطرح نمی​شود(!) و در خصوص انتقاد مسعود فراستی درباره آمار مطالعه و تیراژ کتاب که هفته قبل به او انتقاد کرده بود، گفت: اگر تخصص شما سینماست، اجازه بدهید در حوزه کتا من حرف بزنم که ۲۰ عدد کتاب دارم و کتابهایم حداقل به چاپ دوم رسیده است.

مجری برنامه هفت از حضور رسایی در برنامه هفت برای مناظره با مهدی عسگرپور سوال کرد که رسایی گفت: «من البته حاضرم حضور داشته باشم اما سینماگران و صاحب​نظران دیگری هم هستند که در این مناظره شرکت کنند از معاونت سینمایی چرا دعوت نمی​کنید و یا کارگردان​هایی که در این باره می​توانند بحث کنند بنده هم به عنوان ناظر یا حاضر در این برنامه خواهم آمد.»

بنابراین گزارش، بعد از اظهارات رسایی که بیش از ۳برار وقت مریلا زارعی آنتن را به خود اختصاص داد، مهناز افشار پیش از آنکه بحث قبلی را ادامه دهد، با هوشمندی یک نکته را به رسایی متذکر شد و گفت: «بد نیست آقای رسایی بدانند که انتقاد اگر همراه احترام باشد و بدون توهین و بی​حرمتی، ما هم آن را با فروتنی می​پذیریم نه اینکه همراه با تهمت و توهین باشد که اسمش دیگر انتقاد نیست.»

به گزارش «۲۴»، در ادامه برنامه هفت وقتی همایون اسعدیان و مازیار میری _ تهیه کننده و کارگردان فیلم سعادت آباد _ همراه با مسعود فراستی برای نقد فیلم «سعادت آباد» به استودیوی برنامه هفت آمدند، قبل از آغاز بحث، به حرف​های رسایی واکنش نشان دادند. اسعدیان گفت: «من به نوبه خودم وظیفه می​دانم از اظهارات خانم زارعی تشکر کنم که با متانت و ادب از نجابت سینمای ایران دفاع کردند.»

مازیار میری هم با انتقاد از رسایی گفت: «من هم از خانم زارعی تشکر می​کنم به خاطر دفاع از خانواده مظلوم سینما و متاسفم برای اینکه پیش خودم فکر می کردم اگر برای فعالیت​هایم مشکلی پیش بیاید باید خودم را به کمیسیون فرهنگی مجلس برسانم اما دیدم عضوی از این کمیسیون خود را پای مناظره​ درباره موضوعی می داند که اصلا هیچ حرفی درباره آن تا بحال در میان نبوده است. (به احتمال زیاد منظور وی در خصوص غیرقانونی اعلام شدن فعالیت خانه سینما از زبان رسایی بود.)

مسعود فراستی هم از این نماینده مجلس انتقاد کرد و گفت: «ماهیت برنامه هفت با برنامه نود متفاوت است و افتادن به دام افشاگری​ و پیگیری اخبار روزنامه​ها برای این برنامه و سینما سم است.»

همایون اسعدیان هم از رسانه​ای شدن خبر خودکشی دختر ۲۰ساله توسط این نماینده مجلس انتقاد کرد و آن را اقدام درستی ندانست و گفت: این خبر قبلا منتشر شده بود اما نه در این محدوده و این گستره.

وی همچنین یک پیشنهاد برای برنامه هفت داشت که چندبار آن را تکرار کرد؛ اینکه هر فیلمی نباید در برنامه هفت نقد و بررسی شود. که جیرانی نیز پذیرفت که چند برنامه​اش این اتفاق افتاده که فیلم​های غیراستاندارد و ضعیف به نقد و بررسی گذاشته شده است.../۲۴آنلاین