اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین تغییرات رشته های کنکور ارشد پزشکی سال 1393



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تغییرات رشته های کنکور ارشد پزشکی

 

اخبار دانشگاه - جدیدترین تغییرات رشته های کنکور ارشد پزشکی اعلام شد

مرکز سنجش آموزش پزشکی جدیدترین تغییرات مربوط به رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد پزشکی سال 93 را اعلام کرد.

به گزارش مهر، بر اساس این تغییرات رشته امتحانی علوم تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه در آزمون كارشناسی ارشد سال 93 علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله هم پذیرش خواهد داشت.

همچنین منابع آزمون رشته امتحانی مدیریت دارو (MBA) در آزمون كارشناسی ارشد سال 93 تغییر کرده است و داوطلبان می توانند برای اطلاع از آن به سایت مرکز سنجش مراجعه کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 93 وزارت بهداشت، در روزهای 22 و 23 خرداد 93 برگزار می شود و کلید اولیه 31 خردادماه و نتایج نهایی نیز 5 شهریورماه 93 اعلام می شود.
اخبار دانشگاه -  مهر

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته امتحانی و رشته شناور در کنکور ارشد 95

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی تغییر کرد/ رقابت حدود 80 هزار داوطلب



اخبار ,اخبار دانشگاه ,شرایط انتخاب رشته کنکور ارشد

 

اخبار دانشگاه - رئیس مرکز سنجش خبر داد:
شرایط انتخاب رشته کنکور ارشد پزشکی تغییر کرد/ رقابت حدود 80 هزار داوطلب

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به تغییرات آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی گفت: بر اساس این تغییر داوطلبان پس از برگزاری آزمون و مشاهده کارنامه اولیه، نسبت به انتخاب رشته - محل خود اقدام خواهند کرد.

دکتر محمدحسین پورکاظمی در گفتگو بامهر افزود: پیش از این داوطلبان قبل از آزمون، رشته - محل خود را انتخاب می کردند که با تغییر بوجود آمده، ابتدا آزمون برگزار می شود و پس از انتشار کارنامه اولیه، داوطلبان با آگاهی از نمره آزمون خود رشته - محل خود را انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: بعد از برگزاری آزمون کارنامه اولیه که نشان دهنده نمره علمی و رتبه داوطلب در بین داوطلبان آن رشته است، منتشر می شود و داوطلب با توجه به جدول ظرفیتی که متعاقباً از طریق سایت مرکز سنجش اعلام می شود می توانند انتخاب رشته محل خود را انجام دهند.

پورکاظمی یادآور شد: 79 هزار و 663 نفر در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال 93 شرکت کرده اند که از این میان 74.5 درصد داوطلبان را زنان و 25.5 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: آزمون در 71 رشته و 31 شهر در روزهای 22 و 23 خردادماه جاری برگزار می شود.
اخبار دانشگاه - مهر