اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدیدترین اظهارات احمدی نژاد در در شب ارتحال امام خمینی (ره)



اخبار, محمود احمدی‌نژاد امشب در شب ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد حجت‌ بن الحسن(ع) مشهد


اخبار سیاسی - احمدی‌نژاد در مشهد:
امام و امت دو رکن اصلی انقلاب هستند

عضو مجمع تشخص مصحلت نظام گفت: امام و امت دو رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود احمدی‌نژاد امشب در شب ارتحال امام خمینی (ره) که در مسجد حجت‌ بن الحسن(ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که در یکی از بهترین ایام سال یعنی تولد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (ع) در خدمت مردم مشهد هستم.

وی ادامه داد:‌ رحلت امام خمینی (ره) که خودش تاریخی عظیم و بزرگ برای ملت ایران و همه ملت‌‌های جهان است را تسلیت عرض می‌‌کنم.

عضو مجمع تشخص مصحلت نظام خاطرنشان کرد: این انقلاب عظیم الهی با آن سابقه روی دو رکن استوار است که رکن اول امام و رکن دوم ملت یا امت است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ما و همه ملت‌ها در تحولی بزرگ قرار گرفته‌ایم، افزود: خدا انسان را خلق کرد تا در همین عالم به خداوند برسد و خودش را به اوج کمال برساند.

انسان‌ها در طول تاریخ کارهای بزرگی کردند و در مسیر روبه‌رشدی حرکت کردند اما انقلاب اسلامی یک گام بلند و یک انفجار بزرگ در مسیر تاریخی انسان‌ها بود که می‌توان آن را در راستای بعثت انبیا محسوب کرد و آینده آن نیز همانند بعثت انبیا است.

وی ادامه داد: انقلاب ما باعث ایجاد تحول در جهان شد و امروز به واسطه انقلاب اسلامی اندیشه و عواطف و همچنین نوع نگاه ملت‌ها در حال تغییر است و به فضل الهی آرمان‌های انقلاب اسلامی تبدیل به مطالبات همه ملت‌ها شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه این انقلاب عظیم الهی بر دو رکن استوار است، اضافه کرد:‌ رکن اول امام و رکن دوم امت است. اما اینکه امام خمینی (ره) چه کسی بود و چه کاری کرد باید ساعت‌ها در این خصوص صحبت کنیم اما امام بزرگترین تحول انسانی را بعد از پیامبر اسلام به وجود آورد و ایشان پرچم رهایی بشر را به اهتزاز در آوردند.

وی تصریح کرد: امام ما در همه زمینه‌ها برجسته بود اما سؤال این است امام چگونه این برجستگی‌ها را پرورش داد البته همه انسا‌ن‌ها می‌توانند به اوج کمال برسند که امام خمینی رسید اما علت اصلی آن همان است که امام بارها تکرار کردند که آن نکته که برگرفته از قرآن نیز است کار برای خداوند متعال است.

احمدی‌نژاد گفت:‌ کار برای خداوند انسان را رشد می‌دهد و عزت‌آفرین است و در نهایت نیز باعث پیروزی می‌شود و چقدر زیبا است که امام ما همه این ویژگی‌‌ها را در حد اعلا داشت و فقط برای خدا کار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ ملت ایران در طول تاریخ ملتی پیشرو بوده و همواره ملتی موحد، حق‌طلب، عدالت‌خواه، آزادی‌خواه و تمدن‌ساز با اندیشه‌های الهی و جهانی بوده است. ملت ایران همواره به دنبال آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و در راه آن تلاش کرده و جان خود را نیز اهدا کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی محصول امام و ملت بوده که باعث تحولی عظیم در جهان شده است و انقلاب اسلامی متعلق به همه بشریت است و با وجود همه اقدامات دشمن این انقلاب در حال پیشروی بوده و هیچ عاملی سبب اضمحلال انقلاب ما نخواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: انقلاب ما یک حرکت انسانی بزرگ در جهت ارتقای روح و روان ملت‌ها بود که هر روز دامنه آن گسترش می‌یابد و امروز نیز ملت بزرگ ایران آگاه‌تر و هوشمندتر و همچنین متحدتر در وسط صحنه انقلاب اسلامی ایستاده و از همه دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌کند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران پیشاپیش همه ملت‌ها با وحدت جهانی پرچم توحید و عشق را در قله جهان به اهتزاز درمی‌آورد.

احمدی‌‌نژاد با بیان اینکه پیوندهای امام و امت ناگسستنی است، افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند کوچکترین خللی بر این پیوند وارد کند البته دشمنان ما خیال‌های زیادی دارند اما آنها اسلام و انقلاب ما را نشناخته‌اند اما باید بدانند ملت ایران تا آخر از انقلاب اسلامی دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهور سابق کشورمان افزود: راه غلبه بر دشمنان اعتماد به ملت و ایستادگی بر روی ارزش‌ها بوده و راهی که امام به ما نشان داد ملت ایران تا آخر در این راه استوار خواهند ماند و جمهوری اسلامی یادگار بزرگ امام راحل تا آخر پایدار خواهد ماند.
اخبار سیاسی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد در کلام امام خمینی (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قصه بی پایان نمایش های سیاسی در حرم امام (ره) و قطع سخنرانی سید حسن خمینی و احمدی نژاد / لاقل حرمت حرم امام (ره) را نگه دارید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازیگردانی این گروه قلیل از سوی چه کسانی است؟

قصه بی پایان نمایش های سیاسی در حرم امام (ره) و قطع سخنرانی سید حسن خمینی و احمدی نژاد / لاقل حرمت حرم امام (ره) را نگه دارید

سید حسن که دیگر با این قبیل رفتارها آشنا شده،در میان همهمه گروهی قلیل، سخنانش را تا انتها ادامه داد...

انتخاب : ظاهراً این قصه ی پرغصه ی قطع سخنرانی ها، از جمله "سر دادن شعار، حین اظهارات نوه امام (ره)" پایانی ندارد، دو سال پیش در چنین روزی ، محمود احمدی نژاد (در حالی که سخنران پس از او سید حسن بود) اعلام کرد که "گوش جان می سپاریم به سخنان رهبر معظم انقلاب" ... نوه امام ، به جایگاه آمد و شعارها شروع شد، نمی گذاشتند کلام او منعقد شود و تنها این جمله از او (در واکنش به شعارها) شنیده شد: "تا بوده همین بوده"... لحظاتی بعد، رهبری معظم به جایگاه آمدند، نوه امام (ره) را به آغوش کشیدند و تلویحاً نسبت به "رواج بی اخلاقی ها" انتقاد کردند.

به گزارش انتخاب اما ظاهراً این قبیل بی اخلاقی ها ادامه دارد، سال گذشته، محمود احمدی نژاد به شکلی جنجالی گرفتار همین رفتار شد (همان روزها نیز خطاب به احمدی نژاد نوشتیم که "خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم") و امسال نیز، دوباره همان اتفاق، به شکلی نرم تر، تکرار شد و البته واکنش او نیز ، تکراری بود: نوبت شما هم می رسد آقای رییس!

 

سید حسن خمینی، یادگار امام (ره) امروز نیز سخنران مراسم بزرگداشت امام امت بود. او که دیگر با این قبیل رفتارها آشنا شده، در میان همهمه ی گروهی قلیل ، سخنانش را تا انتها ادامه داد و حرفهایش را زد، اما مردم حاضر در این مراسم، از طرز برخورد این گروه قلیل شگفت زده شده و ناخرسندی خود از اقدامات این گروه خودسر را پس از سخنان سید حسن ابراز داشتند.

 

نکته ی آزاردهنده اما، تقلیل بزرگداشت امام خمینی (ره) به یک نمایش سیاسی و جنجال های مصنوعی و سخیف، است که قطعاً باید از سوی مسئولین امر پیگیر شده تا چنین اتفاقی، بار دیگر در مراسمی چنین دیده نشود، شاید بهتر باشد ترتیب دهندگان چنین نمایشی، بازی خود را به محل و فضایی ببرند تا در شان همان بازی های سیاسی باشد، نه حریم حرم امام (ره) که روح او نیز، قطعاً از وقوع چنین اتفاقاتی، آزرده خاطر و دل شکسته است.

سخن از "فاصله ی عمیق سیاسی و اخلاقی سید حسن خمینی و محمود احمدی نژاد" نیست و نمی توان قطع هر دو سخنرانی را به دلایل مشابه فرض کرد، اما حفظ حرمت بیت و همچنین حرم امام (ره) برای موثرین و بازیگران سیاسی، از اوجب واجبات است و بایستی لااقل این حرمت، در حرم امام حفظ شود.

 

شعارها چه بود؟

در حین سخنرانی سیدحسن خمینی، جمعی از حاضران بارها شعارهایی از قبیل "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "خونی كه در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "ما اهل كوفه نیستیم امام تنها بماند" و "این همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده" سر دادند و سخنرانی نوه امام (ره) چندین بار به همین دلیل قطع شد.

 

سخنان یادگار امام (ره)

در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) كه با حضور شخصیت‌های لشكری و كشوری و میهمانان خارجی برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام(ره) با اشاره به آیه‌ای از قران كریم گفت: طبق آیه‌ای از قرآن كریم، حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد كه او را جزو صالحین قرار دهد و لسان صدق به او عطا كند و نام نیك او را در میان آیندگان باقی بگذارد.

 

وی با تفسیر این آیه قرآن افزود: امام خمینی(ره) یكی از مصداق‌های این آیه است؛ چراكه امروز در 14 خرداد با وجود اینكه امام در میان ما نیست، اما بی‌شك دعای حضرت ابراهیم در مورد ایشان صدق می‌كند و خداوند او را جزو صالحین قرار داده و نام نیك او را در میان آیندگان باقی گذاشته است و حرف‌ها و اندیشه‌های امام در میان نسل‌های بعد از او باقی مانده و خواهد ماند.

نوه امام(ره) با بیان اینكه "امام خمینی(ره) خط بطلانی بر اندیشه‌های ماتریالیستی كشید"، تصریح كرد: دین قبل از انقلاب در جامعه ظهور و بروزی نداشت اما یكی از كارهای امام این بود كه دین را در اجتماع و حكومت دخالت داد و این اندیشه متعالی امام(ره) در آن دوران درخشید.

 

سیدحسن خمینی با اشاره به آیه دیگری از قرآن كریم مبنی بر اینكه حكومت به دست صالحان خواهد رسید، خاطرنشان كرد: اگر خداوند بخواهد كسی را ذلیل كند، كسی نمی‌تواند به او عزت دهد و اگر به كسی عزت دهد، كسی نمی‌تواند او را خوار كند. امام همواره نزد بسیاری عزیز بوده، هست و خواهد بود و نام نیك او در میان آیندگان باقی خواهد ماند؛ كما اینكه فریادش باقی مانده است.

 

وی با طرح این پرسش كه "چرا باید حكومت به دست صالحان برسد؟" گفت: "مستضعف" یكی از واژه‌‌های هویت‌دار در فرهنگ سیاسی ماست و مستضعف یعنی كسی كه دچار ضعف شده و جامعه موظف است به او یاری برساند. استضعاف تنها یك واژه در حوزه اقتصادی نیست بلكه در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و تربیتی نیز معنا دارد. بنابراین در فرهنگ دینی این صالحانند كه باید تلاش كنند تا استضعاف ریشه‌كن شود و جامعه باید مشكلات پیش آمده را برطرف كند و این با حضور صالحان در مسند حكومت امكان‌پذیر است.

 

سیدحسن خمینی در پایان، از حضور گسترده مردم كه از سراسر كشور در سالروز ارتحال امام (ره) حضور داشتند و نیز از حضور مسئولان لشكری و كشوری و میهمانان خارجی تقدیر و تشكر كرد./انتخاب