اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جدول قیمتی انواع مرغ و تخم‌مرغ



جدول قیمتی انواع مرغ و تخم‌مرغ

در عین حال هر کیلوگرم مرغ کامل منجمد بسته‌بندی شده نیز 3100 تومان است که باید تامین شرایط نگهداری و بهداشتی و برودتی برای آن رعایت شده باشد.

 

مهر: بعد از تعطیلات نوروزی، تغییرات جدیدی در قیمت مرغ در بازار صورت گرفته است و هم اکنون مغازه‌های سطح شهر، به هر نحوی که دلخواهشان باشد، هر روز اتیکت‌های قیمتی مرغ را در بازار تغییر می‌دهند.

 

بعد از تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران به خانه‌های خود، موج جدیدی از تقاضا به بازار کالاهای اساسی وارد شده است که توانسته تعادل میان عرضه و تقاضا را بر هم زده و شرایطی را فراهم کند که سودجویان نیز وارد بازار شده و دست به سوداگری بزنند.

در این میان، فارغ از درست انجام شدن یا نشدن نظارت‌ها بر بازار، به نظر می‌رسد که سودجویانی که در روزهای پایانی سال نتوانستند با عرضه کالاها به قیمت دلخواهشان، بازار را به دست بگیرند، اکنون وارد عمل شده و با سوءاستفاده از وضعیت خریدهای مردم و افزایش تقاضا برای آن، کنترل بازار را به دست گیرند.

 

تغییر روزانه اتیکت‌های قیمت مرغ

یکی از کالاهایی که در روزهای ابتدایی سال جدید، با نوسانات شدید قیمتی مواجه شده، مرغ است که قیمت آن روز به روز تغییر می‌کند و برخی از مغازه‌داران هر روز صبح که به اصطلاح، جلوی مغازه خود را آب و جارو می‌کنند، نگاهی هم به اتیکت قیمت می‌اندازند و 100 تومان هم که شده، بر روی قیمت می‌کشند. البته این در مورد تمامی مغازه‌ها صادق نیست و برخی ها نیز جانب انصاف را رعایت می‌کنند.

البته به نظر می‌رسد که نقش نظارت و بازرس بر این روزهای بازار بسیار حائز اهمیت به نظر می‌رسد، چراکه بازرسان هستند که می‌توانند کنترل‌ها را بر بازار به عهده بگیرند و با این سودجویان مقابله کنند، در حالی که هم اکنون به نظر می‌رسد که حیات خلوت امنی برای سودجویان در بازار مرغ به وجود آمده است و این مردم هستند که ضرر و زیان ناشی از این نبود نظارت بر بازار را باید متحمل شوند.

 

توقف عرضه ذخایر و گرانفروشی در بازار

این در شرایطی است که در روزهای پایانی سال، دولت با عرضه ذخایر گسترده مرغ در بازار شرایطی را فراهم کرد که به تمامی نیازهای مردم در این ایام پاسخ داده شود و به نوعی بازار با قیمت‌های مناسب، روزهای پایانی سال خود را سپری کند، اما هم اکنون این طور نیست و موجی از گرانفروشی بازار را در بر گرفته است.

 

قاسم نوده‌فراهانی، رئیس شورای اصناف کشور در روزهای پایانی سال اعلام کرد که بازار با هیچگونه کمبود کالایی مواجه نیست و به هر اندازه که نیاز بازار باشد، مرغ توزیع خواهد شد، در همان ایام بود که وی اعلام کرد که فروش مرغ بالاتر از نرخ 3800 تومان در بازار تخلف است.

اما هم اکنون قیمت مرغ در بازار به 4400 تومان هم رسیده است و البته در برخی از مناطق شرق تهران، قیمت در حدود 4200 تومان هم هست، در مقابل در برخی از مناطق شمالی و غربی تهران قیمت در حدود 4450 تومان هم رسیده است.

 

جزئیات قیمتی هر کیلوگرم مرغ و تخم‌مرغ تازه و منجمد در تهران

بررسی‌های میدانی مهر نشانگر این است که در حال حاضر، قیمت هر کیلوگرم مرغ کامل تازه بسته‌بندی شده 4450 تومان است که بر اساس ضوابط تعیین شده، کیسه محتوی لاشه باید کاملا از هوا تخلیه باشد و سپس درب بندی و یا کلیپس زده شود، ضمن اینکه بسته ها نیز باید سالم و به دور از پارگی باشد.

 

در عین حال هر کیلوگرم مرغ کامل منجمد بسته‌بندی شده نیز 3100 تومان است که باید تامین شرایط نگهداری و بهداشتی و برودتی برای آن رعایت شده باشد.

قیمت هر کیلوگرم مرغ کامل تازه بسته‌بندی بشقابی در بسته سینی، بشقاب یکبار مصرف و روکش نیز مطابق با استاندارد سازمان دامپزشکی 4480 تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم مرغ کامل تازه بسته‌بندی پاک شده نیز به قیمت هر کیلوگرم 5100 تومان عرضه می‌شود که البته مرغ‌های بسته بندی شده باید فاقد گردن، نوک بال، خونابه و آب بوده و محتویات شکم و امعاء و احشاء به طور کامل تخلیه شده باشد.

 

همچنین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ تازه فله غیر بسته بندی شده نیز که به صورت غیر سردخانه‌ای، سالم، بدون شکستگی و آلودگی ظاهری باشد نیز، 2490 تومان است. ضمن اینکه تخم مرغ شناسنامه دار غیربسته بندی که دارای نام تجاری، تاریخ تولید و تاریخ انقضا است نیز به ازای هر کیلوگرم، 2570 تومان عرضه می‌شود. در عین حال تخم‌مرغ شناسنامه دار بسته‌بندی شده نیز که در هر بسته آن 25 تا 30 عدد باشد، به ازای هر کیلوگرم 2690 تومان عرضه می‌شود.

 

جدول قیمتی فرآورده‌های مختلف مرغ

گزارش میدانی مهر نشانگر این است که قیمتی فرآورده‌های مختلف مرغ نیز در روزهای گذشته با نوساناتی همراه بوده است و عموما از 400 تا 600 تومان به نرخ آنها اضافه شده است./فردانیوز

 

ردیف نام محصول نرخ(تومان)
1 ران مرغ با پوست بدون چربی و سرساق 5200
2 ران مرغ بدون پوست، چربی و سرساق 6100
3 مغز ران با پوست 7000
4 مغز ران بدون پوست 7450
5 ساق مرغ با پوست و بدون سرساق 7000
6 ساق مرغ بدون پوست و سرساق 7650
7 سینه مرغ با پوست، بدون گردن و بال 6350
8 سینه مرغ بدون پوست، گردن و بال 7000
9 ران و سینه با پوست، بدون گردن و بال 5750
10 ران و سینه بدون پوست، گردن و بال 6550
11 بال کبابی ساده 4550
12 بال کبابی زعفرانی 4550
13 بازوی کبابی 5200
14 بازوی کبابی زعفرانی 5200
15 مخلوط بال و بازو کبابی ساده 4300
16 مخلوط بال و بازو کبابی زعفرانی 4300
17 مرغ خرده شده 4 تا 8 تکه 5200
18 فیله مرغ 10700
19 فیله مرغ زعفرانی 10700
20 گردن مرغ بدون پوست 2750
21 شنیسل بدون آرد 9000
22 شنیسل با آرد 7900
23 جوجه چینی 9200
24 پاچینی 10 عدد 5650
25 جوجه کباب بدون استخوان و بازوی ساده 9900
26 جوجه کباب بدون استخوان و بدون بازوی زعفرانی 9900
27 جوجه کباب با استخوان ساده 7000
28 جوجه کباب با استخوان زعفرانی 7000
29 مرغ کنتاکی 5650
30 سینه مرغ سوخاری 5650
31 دل مرغ پاک کرده 4550
32 جگر مرغ 2750
33 سنگدان مرغ 2750

 


ویدیو مرتبط :
دستگاهی جالب برای پخت متفاوت تخم مرغ (تخم مرغ لول شده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیر توسعه بورس كالا خبر داد: عرضه تخم مرغ از فردا با قیمتی پایین تر از دیروز



 

 


تخم مرغ

 

 

مدیرتوسعه شركت بورس كالای ایران از احتمال عرضه تخم مرغ با قیمتی پایین‌تر از آنچه دیروز اعلام شده است خبر داد.

عباس بنازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: كارگزاری سینا و میهن فردا تخم مرغ را در تابلو وارد می كنند تا در صورت توافق بر قیمت معامله این كالا در بورس آغاز شود.

او با بیان اینكه در روز گذشته كه به عنوان اولین روز عرضه تخم مرغ اعلام شده بود بر سر قیمت این كالا برای معامله توافقی بین عرضه كننده و متقاضی صورت نگرفت گفت: تخم مرغ به قمیت هر كیلو1550 تومان و در حجم 20 تن از سوی كارگزاری بانك ملی عرضه شد، در حالیكه تقاضا برای خرید1400 تومان برای هر كیلو بود و به این دلیل معامله‌ای صورت نگرفت.

وی تاكید كرد: در جریان روز كاری گذشته مدیرعامل كارگزاری عرضه كننده حضور نداشت كه اگر بود شاید با توافق بر سر قیمت معامله تخم مرغ آغاز می شد. اما این كالا فردا از سوی سه كارگزاری و با توافق بر سر قیمت عرضه خواهد شد كه ممكن است به كاهش آن بینجامد.

به گزارش ایسنا، در حالی كه 85 روز از پذیرش تخم‌مرغ برای عرضه در بورس كالا می گذرد، متقاضیان خرید منتظر مشخص شدن قیمت برای معامله این كالا هستند كه قرار بود روز گذشته برای اولین بار عرضه و معامله شود. امروز تخم مرغ استان قم بر روی تابلوی بورس كالا قرار گرفت.

این كالا به صورت كارتن‌های12 كیلویی عرضه می‌شود..../تحلیل:ایسنا