اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جایزه‌ نیم‌ میلیون‌ دلاری ‌برای بریدن ‌سر بشار



جایزه‌ نیم‌ میلیون‌ دلاری ‌برای بریدن ‌سر بشار

مهر: یک پایگاه عرب زبان با افشای تعیین جایزه 450 هزار دلاری از سوی وهابیون برای کشتن بشار اسد در ادامه سیاستهای تفرقه افکنانه و خشونت طلبانه آل سعود، مدعی تصمیم ریاض برای توقف ارسال کمکهای مالی برای مخالفان سوری شد.

همگان به خوبی از مواضع خصمانه عربستان علیه سوریه واقف هستند، زیرا سعودی ها علاوه بر به کار گرفتن همه تلاشهای دیپلماتیک خود برای فراهم آوردن زمینه دخالت خارجی در سوریه به طور آشکار و از زبان وزیر خارجه خود سعود الفیصل از کمک تسلیحاتی در سوریه حمایت به عمل آورده اند.

اما نکته ای که کمی مبهم است درخواستهای مسئولان سعودی از مبلغان سرشناس خود برای توقف جمع آوری کمکهای مالی برای مخالفان سوری است.

چند مبلغ سرشناس سعودی تلاش زیادی را برای جمع آوری کمک کردند و حتی یکی از آنها به نام علی الربیعی در پایگاه اجتماعی تویتر اعلام کرده است : "کسی که سر بشار اسد را از تن جدا کند، 450 هزار دلار پاداش می دهیم."

پایگاه القدس العربی با پرداختن به این موضوع آورده است : "ناصر بن یحیی لحنینی" کارشناس امور مذهب گفت : از من خواسته شده است که جمع آوری کمک را متوقف کنم.

دفتر شیخ عبدالعزیز الطریفی از دیگر مبلغان عربستانی هم از توقف جمع آوری کمک برای مخالفان سوری تا اطلاع بعدی خبر داد.علی عمر،محمد العریفی، حسن الحمید نیز اظهارات مشابهی مطرح کردند.

پایگاه مذکور می افزاید: دیدگاه مردم عربستان در قبال بحران سوریه سه نوع است؛ گروه اول خواستار سرنگونی نظام کنونی سوریه هستند،گروه دوم خواستار توقف خشونتها هستند و گروه سوم به عنوان یک موضوع طایفه ای به موضوع می نگرند.

رسانه های سعودی به ویژه شبکه العربیه به طور کامل از مخالفان سوری علیه نظام بشار اسد حمایت می کنند و خواستار دخالت خارجی مشابه آنچه در لیبی رخ داد هستند.

پایگاه فوق بیان کرد: تصمیم دولت عربستان برای توقف جمع آوری کمکهای از سوی مبلغان دینی این کشور با مواضع رسمی این کشور در تناقض است.

این پایگاه می نویسد: سه تحلیل در این باره وجود دارد یکی اینکه مقامات سعودی نگران هستند این کمکها به دست القاعده برسد، دیگر اینکه آنها نگران نابسامانی مالی در این زمینه هستند و  سوم به هشدارهای آمریکا مربوط می شود.

پایگاه مذکور می افزاید: مشکل اصلی به تردیدهای سیاستمداران سعودی در قبال بحران سوریه بر می گردد زیرا مشاهده می شود که آنها از اظهارات درباره کمک تسلیحاتی به مخالفان سوری عقب نشینی کرده اند و اظهار داشته اند که هدف اقدام مستقیم عربستان نبوده است، بلکه این کشور فقط دعوت به کمک تسلیحاتی کرده است.

همچنین سعودی ها نمی خواهند که آمریکا را خشمگین کنند. در برخی جلسات ویژه حتی مطرح شده است که اگر مقامات سعودی می دانستند که نظام بشار اسد بیش از یکسال در قدرت باقی می مانند در حمایت از مخالفان سوری تردید می کردند./مهر


ویدیو مرتبط :
لامبورگینی veneno چهار نیم میلیون دلاری...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار ایران درباره سرنگونی بشار اسد به بهانه داعش / اقدام عجیب و ضد داعشی امارات/مهلت داعش برای بریدن سر نظامیان لبنانی



اخبار,سرنگونی بشار اسد


اخبار بین الملل - هشدار ایران درباره سرنگونی بشار اسد به بهانه داعش

 

  معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: هر گونه شیطنت و رفتار خاص به بهانه مبارزه با داعش که باعث تحول بنیادین در سوریه شود، تبعات سخت برای ائتلاف، آمریکا و صهیونیست ها دارد.

به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» در نشست عراق و ائتلاف بین المللی علیه تروریسم که عصر پنج شنبه در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه برگزار شد، اظهار داشت: ما نمی خواهیم بشار اسد رییس جمهوری مادام العمر سوریه باشد اما اجازه هم نمی دهیم که دولت این کشور و محور مقاومت از طریق تروریست ها سرنگون شود.

 

----------------------------

 

اقدام عجیب و ضد داعشی امارات

دولت امارات ورود اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر ۴۰ سال را به خاک خود ممنوع و اعلام کرد که هدف از این تصمیم جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

دولت امارات ورود اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر ۴۰ سال را به خاک خود ممنوع و اعلام کرد که هدف از این تصمیم جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

به گزارش شبکه خبر به نقل از روزنامه الشروق، تصمیم دولت امارات مبنی بر ممنوعیت اعطای روادید به اتباع مصری، تونسی و الجزایری زیر 40 سال سبب بحران در روابط امارات با الجزایر شده است.
الجزایر در واکنش به این اقدام امارات، تهدید کرد که مقابله به مثل خواهد کرد.

برخی منابع دلیل توقف اعطای روادید به اتباع الجزایری، تونسی و مصری را با مسائل و ملاحظات امنیتی مرتبط دانستند و از توضیح بیشتر در این باره خودداری و تلاش کردند که این اقدام را این طور توجیه کنند که هدف از آن جلوگیری از ملحق شدن اتباع این سه کشور به گروه‌های تروریست در عراق و سوریه است.

این توضیح در حالی ارائه شده است که بیشترین کسانی که به تروریست ها در عراق و سوریه ملحق می شوند، با عبور از مرز ترکیه است.

 

----------------------------

 

مهلت داعش برای بریدن سر نظامیان لبنانی

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره با برخی از خانواده های نظامیان ربوده شده لبنانی تماس برقرار و تهدید کرده اند که اگر مطابق دستور آنها عمل نکنند، فرزندانشان را سر می برند.

به گزارش ایرنا، رسانه های لبنانی روز پنجنشنبه به نقل از اعضای خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی، اعلام کردند که داعش و جبهه النصره برای آنها مهلت هایی بین یک تا 3 روز تعیین کرده اند.

گروه های تروریستی تکفیری، خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی را تحت فشار گذاشته تا در میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت و مقابل ساختمان های دولت و مجلس با نصب چادر بطور شبانه روزی تحصن کنند.

این گروه ها همچنین تاکید کرده اند که خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی باید مقابل زندان رومیه بیروت هم دست به تحصن 24 ساعته بزنند.

خروج حزب الله از سوریه ، مبادله نظامیان ربوده شده با تکفیری های موجود در زندان رومیه ( هر نظامی در مقابل 15 زندانی) ، دریافت پول ، باز شدن گذرگاه هایی برای ورود و خروج آنها به شهرک عرسال در شمال شرق لبنان از جمله درخواست های گروه های تروریستی تکفیری است.

اکنون مذاکرات غیرمستقیمی بین دولت لبنان و گروه های تروریستی تکفیری از طریق میانجی قطری ادامه دارد تا نظامیان ربوده شده لبنانی نجات پیدا کنند.

دولت لبنان اعلام کرده است که برخی از مطالبات تروریست های تکفیری غیرقابل اجرا هستند.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره یازدهم مرداد ماه گذشته به شهرک عرسال حمله و این شهرک را برای 5 روز اشغال کردند.

داعش و جبهه النصره تعدادی از نیروهای ارتش و امنیت داخلی لبنان را ربوده و تاکنون « علی السید»،« عباس مدلج» و « محمد حمیه» را سربریده اند.

پدر «محمد یوسف» از نظامیان ربوده شده لبنانی گفت که ربایندگان 3 روز به او مهلت داده و گفته اند که اگر به مطالبات آنها پاسخ داده نشود، سر یوسف را می برند.

خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی چند روز گذشته جاده اصلی بیروت – دمشق که شرق لبنان ( منطقه بقاع ) را به پایتخت وصل می کند و جاده بیروت – طرابلس (شمال لبنان) را بستند که موجب نارضایتی و اعتراض مردم منطقه شد.

این خانواده ها اعلام کرده اند که گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در تماس های تلفنی که به نظر می رسد از داخل شهرک عرسال است از آنها می خواهند دست به چه اقداماتی بزنند که مصاحبه علیه دولت، ارتش و حزب الله و بستن راه ها از جمله آنها است.

خانواده نظامیان ربوده شده سرانجام راه های بیروت به شرق و شمال لبنان را باز کردند و از صبح امروز در میدن ریاض الصلح در مرکز بیروت با نصب چادر تحصن مفتوح خود را شروع کردند.

نیروهای امنیتی لبنان همه جاده های منتهی به میدان ریاض الصلح و کاخ نخست وزیر و ساختمان مجلس لبنان را بسته و تنها از مسیر « الجامع العمری» امکان تردد خودروها وجود دارد.

پدر یوسف تاکید کرد: ربایندگان خواستار تحصن در مقابل زندان رومیه شدند اما به آنها گفتم که امکان ندارد زیرا بشدت مراقبت و کنترل می شود.

خانواده نظامیان ربوده شده تاکید می کنند لهجه اغلب اعضای داعش و جبهه النصره با آنها تماس می گیرند، سوری و یا لبنانی نیست و بیشترخارجی هستند و از ما می خواهند که برای نجات فرزندانمان عجله کنیم و دولت را تحت فشار قرار دهیم.

گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره خانواده « ابراهیم مغیط» سرباز ربوده شده را تهدید کرده اند که فرزندشان را در 24 ساعت آینده سر می برند اگر تحرکات علیه دولت را افزایش ندهند.

ربایندگان برای وادار کردن خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی مدعی می شوند که هیچ طرفی برای نجات فرزندانشان با آنها مذاکره نمی کند و باید برای شروع مذاکرات دولت را تحت فشار قرار دهند.

« وائل ابوفاعور» وزیر بهداشت لبنان بعداز ملاقات با خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی در میدان ریاض الصلح بیروت خطاب به گروه های تروریستی تکفیری تاکید کرد: بریدن سر نظامیان ربوده شده فقط روند مذاکرات را تخریب و تلاش ها برای حل این پرونده را با شکست مواجه می کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت در گفت وگوها و پیگیری پرونده تا حل نهایی جدی است و تلاش می شود تا « حلقه مفقوده» در این پرونده بزودی پیدا شود.
اخبار بین الملل -