اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران...



 

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران

 

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل برای حمله به نیروگاه اتمی بوشهر تنها هشت روز وقت دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون دیروز سه شنبه اظهار داشت: در غیر این صورت، اسرائیل فرصت حمله به این تاسیسات هسته ای را از دست می دهد زیرا حمله به نیروگاه بوشهر پس از آغاز به کار آن، منجر به آلودگی رادیواکتیوی می شود.

این چهره افراطی حزب جمهوری خواه آمریکا اضافه کرد: اسرائیل می بایست تا قبل از کار گذاشتن سوخت هسته ای در نیروگاه بوشهر، به این تاسیسات حمله کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران نیز گفت: از این نگرانم که اسرائیل فرصت چنین اقدامی را از دست داده باشد.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: به محض اینکه سوخت هسته ای در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته شود ؛ حمله به این نیروگاه به معنی نشت و آلودگی رادیواکتیوی است .

وی در عین حال گفت: اگر اسرائیل می خواهد به نیروگاه اتمی بوشهر حمله کند تنها چند روز فرصت دارد.

بولتون تاکید کرد: در صورت حمله نکردن اسرائیل به ایران ، این یعنی اینکه ایران پیشرفتی را رقم زده که هیچ دشمن دیگر اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه آن را انجام نداده است و این پیشرفت ، فعال کردن نیروگاه اتمی است.

وی همچنین با انتقاد از نقش روسیه در توسعه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: روس ها همیشه با دو طرف بازی می کنند.

براساس اعلام مقامات ایران و روسیه، سوخت هسته ای در روز 21 ماه اوت جاری در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته می شود و نیروگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.../عصر ایران



ویدیو مرتبط :
حمله ایران به اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بولتون: اسرائیل باید تصمیم مهمی درباره حمله به ایران اتخاذ کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بولتون: اسرائیل باید تصمیم مهمی درباره حمله به ایران اتخاذ کند

سفیر جنگ‌طلب سابق آمریکا در سازمان ملل در یک مصاحبه رادیویی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی وقت زیادی درباره اتخاذ یک تصمیم مهم در زمینه حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بولتون» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو آمریکایی‌ « WABC» تصریح کرد که اسرائیل زمان زیادی برای اتخاذ یک «تصمیم مهم» در خصوص حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران ندارد.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم، هم‌اکنون اسرائیل با تصمیم‌ مهمی روبرو است که آیا قصد دارد اجازه دهد ایران تسلیحاتی شود و تهدیدی برای موجودیتش به وجود آورد یا اینکه همچون دو مرتبه قبلی که برنامه‌ هسته‌ای کشورهای خاصم را هدف گرفت، اینبار نیز برنامه هسته‌ای ایران را هدف می‌گیرد.

بولتون ادامه داد: فکر نمی‌کنم اسرائیل زمان زیادی داشته باشد. در حقیقت، آنها باید خیلی سال قبل چنین تصمیمی می‌گرفتند زیرا همه ما می‌دانیم که اطلاعات ناقص است و ایران احتمالاً قابلیت (هسته‌ای) بیشتری بیش از آنچه که ما درباره آن می‌دانیم، گسترش داده است و شاید در همکاری با کره شمالی باشد.

این اظهارات سفیر جنگ‌طلب سابق آمریکا در سازمان ملل در حالی مطرح شده است که ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) برای برگزاری مذاکرات در 16 و 17 آبانماه در ژنو آماده می‌شوند.

بولتون در واکنش به اظهارات «لئون پانتا» وزیر دفاع سابق آمریکا که روز گذشته تأکید کرد که شاید آمریکا مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران شود، گفت: اگر هنوز کسی  وجود دارد که فکر می‌کند آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران از نیروی نظامی استفاده می‌کند، واقعا نیاز است که این افراد ارزش‌های اساسی را مورد بررسی مجدد قرار دهند. چنین رخدادی در دولت اوباما رخ نمی‌دهد. دوباره تکرار می‌کنم. چنین چیزی رخ نمی‌دهد.

/فارس