اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جان باختن ۲۴ زائر ایرانی اهل سنت در فاجعه منا/۶۰حاجی ایرانی اهل تسنن مفقود شده اند



اخبار,اخبار اجتماعی,زائر ایرانی

یک منبع آگاه از جانباختن ۲۴ زائر ایرانی اهل تسنن در فاجعه منا خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۶۰ زائر ایرانی اهل سنت متشکل از ۳۱ زن و ۲۹ مرد مفقود هستند.

تعدادی از زائران ایرانی حاضر در مکه  با بیان اینکه در همایش‌ها مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت اعلام کرده‌اند دود 20 کانتینر پر از اجساد هنوز تخلیه نشده‌اند، گفتند: در مکه فضایی بسیار عاطفی بین حجاج ایرانی حاکم شده است.

یک منبع آگاه نیز گفت: مسئولان اظهار امیدواری می‌کنند تا فردا آمار نهایی را اعلام کنند.

این منبع آگاه اظهار داشت: از میان کاروان‌های اهل سنت، استان‌های گلستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و کردستان بیشترین جانباخته را داشتند.

وی افزود: خانمی با 3 برادرش از کاروان استان گلستان به حج آمده بود که در این فاجعه 3 برادرش کشته شدند.

این منبع آگاه ادامه داد: تاکنون 24 زائر اهل سنت ایرانی در میان کشته‌شدگان شناسایی شدند. این درحالی است که نام 60 زائر اهل تسنن ایرانی در میان مفقودان وجود دارد. این 60 زائر متشکل از 31 زائر خانم و 29 زائر آقا است.

وی تصریح کرد: در مجموع 50 نفر از زائران اهل تسنن ایرانی مجروح شدند که بسیاری از آنها از بیمارستان مرخص شدند.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
جان باختن چهار زائر غیر ایرانی در مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد مفقودان ایرانی اهل سنت در فاجعه منا


مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: 60 نفر از زائران اهل سنت همچنان مفقود هستند.

خبرگزاری ایسنا: مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری گفت: 60 نفر از زائران اهل سنت همچنان مفقود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اكبر عطاران در همایش علمی علما و روحانیون اهل سنت ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از زائران بیت الله الحرام در منا گفت: فاجعه روی داده در منا بسیار عمیق، دردآور و جانكاه است.

وی گفت: بعید است به این زودی ها عمق فاجعه منا را درك و لمس كنیم. عمق فاجعه منا به قدری بزرگ و دردناك است كه نه تنها ایران اسلامی بلكه همه جهان اسلام را متاثر كرده است. داغ این فاجعه بزرگ وقتی مشخص خواهد شد كه حاجیان به اوطان خود برگردند و خانواده ها سراغ عزیزانشان را بگیرند.

مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در ادامه به تعداد مفقودان و مصدومان كاروان های اهل سنت در حادثه منا اشاره كرد و گفت: در حادثه منا در میان كاروان های اهل سنت كاروان های استان گلستان، آذربایجان غربی، كردستان و خراسان رضوی بیشترین آسیب را دیده اند.

عطاران تاكید كرد: در این حادثه 24 زائر اهل سنت به رحمت خدا رفته و 60 زائر نیز جزء مفقودان هستند كه از این تعداد 31 نفر زائر خانم و 29 نفر زائر مرد هستند.

وی گفت: در حادثه منا 50 نفر از زائران اهل سنت نیز مجروح شده بودند كه خوشبختانه حال عمومی همه آنها خوب و عمدتا از بیمارستان ها مرخص شده اند.