اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جاعل چک را شناسایی کنید+عکس



جاعل چک, عکس جاعل چک

جاعل چک را شناسایی کنید+عکس

فردی که با یک چک یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی، مبلغ ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از بانک برداشت کرده، تحت تعقیب قرار گرفت.

سی‌ام اردیبهشت امسال نماینده حقوقی یکی از سازمان‌های خدماتی با مراجعه به دادسرای ناحیه 12 و طرح شکایتی اعلام کرد که مبلغ 49 میلیون و 700 هزار تومان از حساب بانکی متعلق به سازمان و با استفاده از چک مجعول، برداشت شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

جاعل چک, عکس جاعل چک

 
با ارجاع پرونده به پایگاه هفتم آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که شخصی به اداره مالی این سازمان مراجعه و طی درخواستی اعلام داشته است که مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال را به اشتباه به حساب این سازمان واریز و تقاضای استرداد آنرا دارد که با بررسی‌های انجام شده و تأیید اظهارات وی در خصوص اشتباه واریزی، یک فقره چک به شماره ... و به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان، در وجه بانک شعبه خیابان فردوسی صادر و تحویل می‌گردد اما مشخص می‌شود که چک مذکور به مبلغ 49 میلیون و 700 هزار تومان وصول شده است‌.

 

جاعل چک, عکس جاعل چک

 

جاعل چک, عکس جاعل چک


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با انتشار این خبر اعلام کرد: با بهره گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی، تصاویر وصول کننده چک در شعبه بانک خیابان فردوسی شناسایی، ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته بانکی جهت شناسایی متهم صادر شده است.

 

لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب پایگاه هفتم آگاهی شدند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت، محل سکونت و ... این شخص را از طریق شماره تماس 21864793 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
عکس العمل های پیتر چک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جاعل چک‌های بانکی را شناسایی کنید+ عکس



مردی که با جعل چک اقدام به دستبرد به حساب یک شهروند زده بود،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، فرودین ماه امسال فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 18 و طرح شکایت در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش عنوان داشت که چک بانکی را به مبلغ چهار میلیون و 200 هزار ریال صادر اما فرد یا افرادی با جعل و افزایش مبلغ چک ، اقدام به برداشت 28 میلیون ریال از حساب وی کرده اند.

 

اخبار,اخبار حوادث , سرقت

 
پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل» و به دستور شعبه هفتم دادیاری داسرای ناحیه 18 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت:«بنده یک فقره چک به مبلغ 420 هزار تومان بابت خرید برنج به شخصی بنام آقای «رمضان . ح» دادم و ایشان نیز چک را جهت وصول در شعبه گلستان رباط کریم به همسرش داده اما در زمان وصول چک، متوجه شدم که عوض مبلغ 420 هزار تومان؛ مبلغ دو میلیون و 800 هزار تومان از حساب برداشت شده و من از طریق پیامک بانک متوجه این موضوع شدم».

اظهارات رمضان و همسرش
«رمضان . ح» پس از حضور در پایگاه پنجم آگاهی به کارآگاهان گفت:بنده تأیید می کنم که مالباخته یک فقره چک به تاریخ 28 اسفند 1393 به مبلغ 420 هزار تومان به بنده داده است و من نیز چک را جهت وصول به همسرم تحویل داده اما ظاهرا در داخل شعبه بانک، شخص ناشناسی چک را از ایشان گرفته و مبلغ چک را به صورت نقدی به همسرم پرداخت کرده است.

در تحقیقات از همسر رمضان، وی نیز به کارآگاهان گفت: هشتم اسفند ماه سال گذشته، همسرم یک فقره چک متعلق به مالباخته را به من داد تا با مراجعه به بانک آنرا وصول کنم؛ وقتی به بانک شعبه سلطان آباد رفته و در نوبت بودم، فردی حدودا 40 ساله به بنده مراجعه و به بهانه شلوغی داخل بانک پیشنهاد کرد که چک را به وی تحویل دهم تا در حساب خودش بخواباند و به این بهانه، مبلغ چک (420 هزار تومان) را به صورت نقدی به من پرداخت کرد و بنده نیز چک را به ایشان تحویل داده و بعد از آن از هر کاری که روی چک انجام شده اطلاعی ندارم.

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر، اعلام کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی، تصویر فرد دریافت کننده چک شناسایی و مجددا تصویر همین شخص در زمان وصول چک مجعول در شعبه شعبه «رجاء» واقع در منطقه یافت آباد مورد شناسایی قرار گرفته است که در ادامه تحقیقات و به جهت شناسایی و دستگیری صاحب تصویر، دستور انتشار تصویر این شخص از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی صاحب تصویر شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات در خصوص هویت، مخفیگاه و یا محل های تردد این شخص را از طریق شماره تماس 51055317 و 51055459 در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

 

اخبار حوادث - جام جم