اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جادوگر گاوصندوق‌ها در انتظار محاکمه



جادوگر گاوصندوق‌ها در انتظار محاکمه

جام جم آنلاین: رحمان جادوگر، پیرمرد افغانی كه سركرده یكی از مخوف‌ترین باند‌های سرقت مسلحانه پایتخت بود. به دلیل سرقت‌های متعدد و متفاوت مشهور شده بود.

ارتكاب جرایم او تاجایی پیش رفت که حكم قطع انگشتان دست در موردش اجرا شد اما او 10 روز بعد از اجرای حكم قطع ید به اتهام قتلی قدیمی بازداشت كه پرونده قتل او هنوز در جریان است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رحمان به دلیل تبحرش در بازكردن در گاوصندوق‌ها به جادوگر معروف شده بود و به دلیل جرایمی كه انجام داده بود علاوه بر حبس به قطع چهار انگشت دست راست نیز محكوم شد.

هماکنون او در حبس است و در انتظار محاكمه به اتهام قتلی که ماجرای آن به عصر یكی از روزهای اردیبهشت سال 83 باز می‌گردد.

در آن روز مأموران كلانتری 117 جوادیه از طریق مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ مطلع شدند افغانی پنجاه ساله‌ای به نام فیض الله بر اثر اصابت ضربات چاقو در ساختمانی نیمه‌كاره به قتل رسیده است.

به این ترتیب شهریاری، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران تحقیقات جنایی را آغاز كرد و مشخص شد چهار مرد جوان و میانسال در محل حضور داشتند كه مدعی‌ بودند عده‌ای با ورود به خانه فیض‌الله او را به قتل رسانده‌اند.

یكی از خواهرزاده‌های مقتول كه ماجرای قتل را اطلاع داده بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: صبح دیروز، دو مرد افغانی به خانه دایی‌ام آمدند كه پولشان را نزد او به امانت بگذارند؛ چرا كه آنها به علت نداشتن مدارك مورد نیاز، اما پس از صحبت از امانت گذاشتن پول خود پشیمان شدند.

عصر همان روز این دو نفر به همراه چهار مرد دیگر كه دو نفر آنها سلاح كلت داشتند و چهار نفرشان چاقو به خانه داییام آمدند.

سارقان پس از تهدید دست و پای ما را بستند، اما دایی من قصد مقاومت داشت كه یكی از مهاجمان او را مجروح كرد. بعد هم با سرقت 20 میلیون تومان كه همه آنها امانت بود، پا به فرار گذاشتند.

با این اطلاعات اندك تحقیقات برای شناسایی سارقان به بن‌بست رسید و سرانجام فردی به نام منصوری دستگیر و مشخص شد عضو یك باند سرقت به نام باند جادوگر است كه از منازل سرقت می‌كنند.

سردسته باند هم یك افغانی است. با وجود این اطلاعات منصوری عضویت در باند جادوگر را نپذیرفت، اما مدعی شد سردسته باند به نام رحمان ملقب به جادوگر به خانه یكی از هموطنانش رفته و از آنجا سرقت كرده و این فرد را نیز كشته است.

به این ترتیب مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری رحمان آغاز ‌كردند و نتایج تحقیقات نشان داد كه رحمان سردسته باند خشنی است كه دست به سرقت‌های مسلحانه در پایتخت می‌زند.

او و همدستانش پس از شناسایی خانه ثروتمندان، نیمه‌شب حمله می‌كردند و با ایجاد رعب و وحشت، پول و اموال با ارزش موجود در خانه‌ها را می‌دزدیدند.

آنها همچنین با استفاده از تاریكی شب به طلافروشی‌هایی كه در نقاط خلوت شهر قرار داشت، هجوم می‌بردند و با استفاده از تبحر رحمان جادوگر در باز‌كردن در گاوصندوق‌ها، طلا و جواهرات موجود را سرقت می‌كردند.

در این بین پلیس در سال 84 همه آنها را دستگیر كرد و رحمان علاوه بر حبس به قطع چهار انگشت دست راست نیز محكوم شد.

با وجود این اطلاعات بدست آمده هم راهگشای دستگیری رحمان جادوگر نشد تا این‌كه با گذشت پنج سال مردی به دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد كه كلید راز قتل فیض‌الله در دستان اوست.

این مرد گفت: چندی قبل در یك مهمانی خصوصی با مردی آشنا شدم كه به رحمان جادوگر معروف است و در آنجا از ماجرای جرایم مختلفش صحبت كرد، در این بین هم از قتلی پرده برداشت كه پنج سال قبل مرتكب شده بود.

به گفته این مرد، رحمان مدعی شد كه در جریان یكی جرایمش فردی را كه معتمد كارگران افغانی بود را به قتل رسانده و بعد از سرقت میلیونی متواری شده است.

بعد از اظهارات مرد جوان، پلیس و بازپرس جنایی كه خود را در یك قدمی كشف راز پنج ‌ساله می‌دیدند، بار دیگر تحقیقات برای شناسایی رحمان را شروع ‌كردند كه در نهایت تحقیقات جدید منجر به دستگیری رحمان جادوگر شد اما وقتی رحمان خود را در برابر اتهام قتل دید، این اتهام را رد كرد و گفت كه هیچ دخالتی در قتل نداشته است.

رحمان حتی حضور خود در مهمانی شبانه و صحبت‌كردن درباره جنایت را هم انكار كرد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
مستند پرونده های مخوف با دوبله فارسی - محاکمه جادوگر ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قدیمی ترین زندانی زن 20 تیر محاکمه می شود / 19 سال در انتظار حکم قطعی



قدیمی ترین زندانی زن که از 19 سال قبل در زندان منتظر صدور حکم قطعی برای خود است 20 تیرماه در دادگاه شهرری محاکمه می شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه متهم است تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.

 

فاطمه – 53 ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است.

 

در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.

 

چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند.

 

فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

 

قاضی دادگاه اظهارات فاطمه را قبول نکرد و با توجه به اعترافات اولیه این زن، برای او حکم قصاص صادر کرد. در این بین اولیای دم مقتول نیز که فاطمه را گناهکار می‌دانستند حاضر به اعلام گذشت نشدند. در حالی که فاطمه خود را در یک قدمی اعدام می دید خبر رسید دیوان‌عالی کشور حکم قصاص وی را تایید نکرده است.

 

در ادامه محاکمه او سه دور دیگر در دادگاه برگزار شد و هر بار دیوان عالی کشور به حکم مجازاتش نقض گرفت و آن را برگرداند. حتی او یک بار هم تبرئه شد که این حکم نیز از طرف دیوان عالی کشور نقض شد.

 

سرانجام دور پنجم محاکمه در شعبه 105 دادگاه شهرری به ریاست قاضی خردمند برگزار شد. در سه جلسه دادگاه به دلیل نیامدن شاهدان تجدید شد تا اینکه قاضی دوم خرداد را زمان جدید محاکمه اعلام و از شاهدان ماجرا خواست برای شهادت به دادگاه بیایند.

 

در حالی که دوم خرداد فاطمه برای محاکمه به دادگاه منتقل شده بود جلسه محاکمه به دلیل نیامدن قاضی برگزار نشد. در حالی که 19 سال از زندانی شدن متهم می گذرد قرار است او 20 تیرماه دوباره پای میز محاکمه قرار بگیرد.

 

منبع:mehrnews.com