اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثروتمندترین پادشاه دنیا کیست و چقدر ثروت دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , ثروتمندترین پادشاه دنیا

 

اخبار اقتصادی - ثروتمندترین پادشاه دنیا کیست؟

نشریه فوربس طی یک ارزیابی ثروتمندترین پادشاه دنیا و میزان ثروتش را معرفی کرده است

به گزارش فارس به نقل از ایتارتاس، بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند ثروتمندترین رهبر جهان محسوب می شود.

بنا به ارزیابی فوربس، پادشاه تایلند ثروتی معادل 30 میلیارد دلار در اختیار دارد و از این نظر از تمام رهبران جهان ثروتمندتر است.

نام این شخصیت به عنوان ثروتمندترین رهبر سیاسی جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
‫مصاحبه با ثروتمندترین مرد جهان در گروه مدار ثروت‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنها پادشاه بی سواد دنیا کیست؟


در كشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی كه قرار است مناصب حكومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به كار می رود و حاكمان هر كشور سعی می كنند افراد با كفایت را برای پست های مهم و كلیدی انتخاب كنند.

شیعه نیوز: در كشور های پیشرفته جهان معمولا برای انتخاب افرادی كه قرار است مناصب حكومتی مهم را عهده دار شوند، دقت و حساسیت بیشتری به كار می رود و حاكمان هر كشور سعی می كنند افراد با كفایت را برای پست های مهم و كلیدی انتخاب كنند.

 اما به نظر می رسد این موضوع در عربستان سعودی چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. یكی از سایت های خبر عربی در یك افشاگری به مدارك تحصیلی پادشاه سعودی و بسیاری از افراد زیر دست او كه پست های كلیدی را عهده دار هستند پرداخته است.




در بخشی از این خبر آمده است: "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی فردی امی و بی سواد است، "سلمان بن عبدالعزیز" ولیعهد و وزیر دفاع و برادر پادشاه، فقط در مدرسه "امرای ریاض" درس خوانده است. "سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز" برادران دیگر پادشاه و ولی عهدهای سابق نیز هر دو بی سواد بودند. مدرك " فیصل بن عبدالله بن محمد"  وزیر آموزش این كشور و خواهر زاده پادشاه، كاملا نامشخص است و.... .

البته برخی از مسئولان دارای مدارك لیسانس و یا كارشناسی ارشد و ... هستند كه در مناصب حكومتی پایین تر و بعضا غیر مرتبط با رشته  تحصیلی مشغول كار هستند.

با این اوضاع، طبیعی است كه بیشتر امور عربستان سعودی از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریكا مدیریت شود  و هر آنچه كه افسران اطلاعاتی و مقامات آمریكا اراده كنند، به سرعت به صورت بخشنامه در این كشور در می‌آید.