اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت نام بیش از 16 هزار نفر در رشته های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی



اخبار,اخبار فرهنگی,سازمان سنجش

مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش در رشته های تحصیلی کاردانی نظام جدید در ساعت 24 امشب (شنبه 30 آبان ماه) به پایان می رسد و داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند؛ می توانند در مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام 16 هزار و 429 نفر برای پذیرش در رشته های بدون آزمون کاردانی به کارشناسی تا ساعت 8 صبح امروز (شنبه) خبر داد.
 
حسین توکلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۴ برای موسسات آموزش عالی غیردولتی - غیر انتفاعی تا ساعت 24 امشب (شنبه 30 آبان ماه) تمدید شد.

وی افزود: داوطلبان دوره یادشده می توانند در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان قابل دسترسی است) و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه از امکان ویرایش اطلاعات خبر داد و گفت: داوطلبانی که قبلا فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، در صورت تمایل می توانند با مراجعه به بخش ویرایش، نسبت به ویرایش و یا اصلاح کدرشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.
 
امشب، پایان مهلت ثبت نام پذیرش در رشته های تحصیلی کاردانی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اتمام مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش در رشته های تحصیلی کاردانی نظام جدید در ساعت 24 امشب (شنبه 30 آبان ماه) خبر داد.

توکلی گفت: مهلت ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش در رشته های تحصیلی کاردانی نظام جدید در ساعت 24 امشب (شنبه 30 آبان ماه) به پایان می رسد و داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده اند؛ می توانند در مهلت باقی مانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی یادآور شد: آن دسته از داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند می توانند در این مهلت نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی و همچنین با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص کد رشته محل های جدید اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دوره مذکور 124 هزار و 401 نفر است افزود: تا ساعت 8 صبح امروز 7 هزار و 225 نفر نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.

 

اخبار دانشگاه - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آشنایی با رشته ها در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 180 هزار داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی،گفت: تمام شرکت‌کنندگان این آزمون می‌توانند از پنجم شهریور ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

جلال طباطبایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با تأکید براینکه آزمون کاردانی به کارشناسی بدون هیچ مشکلی در کمال آرامش برگزار شد، گفت: در این آزمون 424 هزار و 724 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی 179 هزار و 856 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال پذیرفته می‌شوند که 161 هزار و 751 نفر آنها از ترم مهر و 18 هزار و 105 نفر از ترم بهمن، تحصیل خود در این مقطع را آغاز می‌کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کمی فرصت برای توزیع کارنامه اولیه برای انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند از پنجم تا هشتم شهریور ماه برای انتخاب رشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته از چهارم شهریور ماه از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، گفت: در هفته دوم شهریورماه نتایج نهایی این آزمون اعلام می‌شود./فارس