اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت نام آزمون نیمه متمركز دكتری از امروز آغاز می شود



 

 

آزمون نیمه متمرکز دکتری

 

 

 

تهران - رییس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد، ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون نیمه متمركز دكتری از بعدازظهر امروز، سوم بهمن ماه از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می شود.

' محمدحسین سرورالدین ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: توزیع مدارك ثبت نام آزمون نیمه متمركز دكتری از ساعت هشت صبح امروز در باجه های پستی سراسر كشور آغاز شده و تا روز دهم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: داوطلبان پس از تهیه دفترچه راهنما و كارت اعتباری ثبت نام ، ضرورت دارد با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ، نسبت به تكمیل تقاضانامه الكترونیكی و انجام ثبت نام خود اقدام كنند.

سرورالدین ، زمان برگزاری اولین آزمون نیمه متمركز دكتری را 25 فروردین ماه 1390 ذكر كرد و گفت: این آزمون شبیه به آزمون اولیه دكتری رایج در كشورهای دنیا ( GRE) و بومی شده آن است كه در دو بخش سوالات زبان و استعداد تحصیلی به طور مشترك برای همه داوطلبان و سه درس تخصصی برای داوطلبان هر یك از رشته دانشگاهی برگزار می شود.

به گفته وی، نمره آزمون كتبی داوطلبان به میزان 80 درصد و معدل كارشناسی و كارشناسی ارشد آنان به میزان 20 درصد در پذیرش دانشجو تاثیر خواهد داشت كه البته سوابق تحصیلی داوطلبان با توجه به نوع دانشگاه محل تحصیل آنها به صورت تراز شده، اعمال خواهد شد.

معاون وزیر علوم با بیان اینكه استقلال دانشگاهها در پذیرش دانشجوی دكتری به شیوه نیمه متمركز حفظ خواهد شد خاطرنشان كرد: سازمان سنجش پس از برگزاری آزمون كتبی، داوطلبان رتبه های برتر را به میزان سه تا چهاربرابر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به آنها معرفی خواهد كرد كه دانشگاه ها این اختیار را دارند تا از میان معرفی شدگان چندبرابر در آزمون كتبی، داوطلبان نهایی را از طریق مصاحبه ، بررسی سوابق پژوهشی و یا تركیبی از آنها گزینش كنند.

ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری به شیوه نیمه متمركز، حدود شش هزار نفر اعلام شده است.../تحلیل:ایرنا

تهران - رییس سازمان سنجش آموزش كشور اعلام كرد، ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون نیمه متمركز دكتری


ویدیو مرتبط :
همه ی آنچه برای قبولی در آزمون دكتری لازم است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات دومین آزمون نیمه متمركز دكتری اعلام شد



 آزمون نیمه متمركز دكتری,زمان آزمون نیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

جزییات دومین آزمون نیمه متمركز دكتری اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ، از آغاز توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه این آزمون از روز دوشنبه 21 فرودین ماه خبر داد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری آزمون دكتری در روز جمعه 25 فروردین ماه، گفت: دومین آزمون دكتری با رقابت 178 هزار و 598 داوطلب در 285 كد رشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین آزمون دكتری در 9 گروه امتحانی، تصریح كرد: برخلاف آزمون سال گذشته، آزمون دروس اختصاصی در نوبت صبح و آزمون دروس عمومی در نوبت بعدازظهر برگزار می‌شود.

توكلی در خصوص ضرایب دروس امتحانی نیز، گفت: آزمون عمومی شامل دروس زبان با ضریب 2 و استعداد تحصیلی با ضریب یك است، همچنین مجموع دروس اختصاصی به عنوان یك ماده امتحانی با ضریب 4 در نظر گرفته شده است، همچنین ضرایب دروس اختصاصی داوطلبان گروه علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس بر اساس جدول شماره 11 مندرج در دفترچه راهنما ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینكه هنوز تعداد سوالات آزمون دكتری تخصصی مشخص نیست، خاطرنشان كرد: ولی با توجه به تغییری كه در ضرایب انجام شده ، تاثیر دروس تخصصی كاملا محسوس است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع كارت داوطلبان آزمون دكتری از 21 فرودین ماه، اظهار كرد: كارت شركت در این آزمون طی روزهای 21 تا 24 فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.

وی اعلام نتایج اولیه آزمون در سوم خرداد ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه آزمون به صورت كارنامه تنظیم و در سوم خرداد ماه 91 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی افزود: داوطلبانی كه بر اساس نتایج اولیه آزمون مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید از چهارم تا هفتم خرداد ماه 91 پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب كد رشته محل‌های مورد علاقه خود اقدام كنند.

توكلی از اعلام نتایج نهایی آزمون در 20 شهریور ماه خبر داد و اظهار كرد: قبول‌شدگان مرحله اول تا سه برابر ظرفیت بر اساس80 درصد نمره آزمون و20 درصد معدل دوره‌های كارشناسی و كارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند كه پس از اعلام نتایج مصاحبه، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در 20 شهریور ماه اعلام می‌شود./باشگاه خبرنگاران