اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت سفارش واردات خودرو متوقف شد



 

 

 

ثبت سفارش واردات خودرو متوقف شد

 

تا پایان شهریورماه که برخی از مدلها برای ورود به کشور مجاز اعلام شدند، ثبت سفارش واردات خودرو انجام شده اما از پایان شهریورماه به بعد هیچ ثبت سفارش خودرویی صورت نگرفته است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی در این راستا منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مهرماه تاکنون هیچگونه ثبت سفارشی برای خودرو انجام نشده و وزارت بازرگانی منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

حمید صافدل در گفتگو با مهر گفت: تا پایان شهریورماه که برخی از مدلها برای ورود به کشور مجاز اعلام شدند، ثبت سفارش واردات خودرو انجام شده اما از پایان شهریورماه به بعد هیچ ثبت سفارش خودرویی صورت نگرفته است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی در این راستا منتظر اعلام نظر کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد و کمیته خودرو وزارت صنایع و معادن آمادگی دارد تا نمایندگی هایی که شرایط 4 گانه اخذ نمایندگی در کشور را احراز کرده اند را بررسی کرده و در مورد صدور مجوز آنها اعلام نظر نهایی صورت دهد.

وی درباره واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی اظهارداشت: تصمیم ویژه‌ای برای معافیت مالیاتی و تخفیف در حقوق و عوارض گمرکی کالاهایی که از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سرزمین اصلی وارد می شوند، هنوز اتخاذ نشده است، البته ما موافق با در نظر گرفتن مشوقهایی برای واردات کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی مشروط به اینکه فرآیند ارزش افزوده بر روی آن صورت گرفته باشد، هستیم و معتقدیم که این امر باعث رونق در فعالیت مناطق آزاد خواهد شد.

به گفته صافدل، ورود کالا به مناطق آزاد تابع مقررات عمومی صادرات و واردات کشور نیست و ضوابط مخصوص خود را دارد، اما اگر کالا از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شود، آنگاه تابع مقررات عمومی کشور است و حکم همان کالایی را در اجرای مقررات دارد که از یک کشور بیگانه، به ایران وارد می شود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نبود ثبت سفارش یرای واردات شکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌ سفارش واردات خودرو متوقف نیست



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, واردات  خودرو

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت گفت: هیچ توقفی در ثبت‌ سفارش واردات خودرو انجام نشده است و واردات طبق روال قبلی انجام می‌پذیرد.

تقی محمدیان در گفتگو با مهر گفت: ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده و واردات طبق روال قبلی هم اکنون در حال انجام است. اگر قرار باشد که تغییراتی در ثبت سفارش یا واردات انواع خودرو ایجاد شود، حتما به صورت رسمی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هیچگونه تغییری در واردات خودرو از سوی وزارت صنعت اعمال نشده است و ثبت سفارش به روال قبلی ادامه دارد.