اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ثبت‌نام انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری آغاز شد



ثبت‌نام انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری

با اعلام وزیر کشور؛

ثبت‌نام انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری آغاز شد

با اعلام رسمی وزیر کشور پروسه ثبت‌نام انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری در وزارت کشور آغاز و روند برگزاری این انتخابات شکل جدی تری به خود گرفت.

ثبت نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از امروز سه شنبه مورخ 17/2/1392 تا روز شنبه مورخ 21/2/1392 ، به مدت پنج روزدر محل وزارت کشور انجام می پذیرد .

بر اساس اصل 115 قانون اساسی و ماده 35 قانون انتخابات ریاست جمهوری رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر می باشند از ساعت 8 صبح تا 18 بعد از ظهر می توانند در ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام حضور یابند.

1- ایرانی الاصل بودن

2- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

3- مدبر و مدیر بودن

4- داشتن حسن سابقه و امانت و تقوی

5- مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور

هم چنین این افراد می توانند شخصاً یا از طریق معرفی نماینده تام الاختیار خودجهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند ، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی ، ابتدای خیابان شهید گمنام ، تالار بزرگ کشور مراجعه فرمایند .

در این دوره نیز شرایط سنی و تحصیلی برای ثبت نام کنندگان درنظر گرفته نشده است و تنها بر اساس ماده ‌37 قانون مذکور کلیه افرادی که مسوولیت مستقیم در امر انتخابات ریاست جمهوری به صورت اجرا و یا نظارت دارند در صورتی می توانند داوطلب شوند که قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت شاغل نباشند.

انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24 خردادماه ، همزمان با سه انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ،میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری ، و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهدشد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان آغاز شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از 17 اردیبهشت 92



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از 17 اردیبهشت 92

وزیر کشور اعلام کرد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از 17/2/92 تا 21/2/92 به مدت 5 روز مهلت ثبت نام دارند.

به گزارش مهر ، مصطفی محمد نجار امروز شنبه در حاشیه همایش معاونین استانداریهای سراسر کشور با اعلام این خبر افزود : مهلت ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر نیز از 26/1/92 تا 1/2/92 به مدت هفت روز است.

انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر سال آینده همزمان در 24 خردادماه برگزار می شود./مهر