اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم المپیاد نجوم ایران، قهرمان جهان شد



تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب مقام قهرمانی جهان در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک شد.

به گزارش ایسنا، دانش‌پژوهان المپیاد نجوم ایران در نهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، با کسب سه مدال طلا، چهار مدال نقره و سه مدال برنز به مقام قهرمانی جهان دست یافتند.

در این دوره از مسابقات که از چهارم تا ۱۳ مردادماه با شرکت ۴۱ کشور جهان در اندونزی برگزار شد، آرمان وثیق زاده انصاری، فاطمه زرگرباشی، علی زارع به مدال طلا، سعید حجتی نژاد، سید مرتضی سادات، محمدهادی ستوده، علیرضا ارجمند شکوری به مدال نقره و علی چگینی، پارسا نوروزی و سید علی هادیان امرئی به مدال برنز دست یافتند.

سعید حجتی نژاد، سید مرتضی سادات و محمد هادی ستوده از تهران و فاطمه زرگریاشی از شیراز و آرمان وثیق زاده انصاری از اصفهان تشکیل می‌دهند. اعضای تیم دوم ایران را هم علیرضا ارجمند شکوری، علی چگینی، علی زارع و سید علی هادیان امرئی از استان تهران و پارسا نوروزی از استان گلستان تشکیل می‌دهند.

در این دوره از مسابقات آرمان وثیق‌زاده انصاری جایزه ویژه بهترین نمره تحلیل داده، فاطمه زرگرباشی جایزه ویژه بهترین دانش آموز خلاق و علی زارع جایزه ویژه بهترین نمره تئوری را نیز از آن خود کردند.

 

اخبار,اخباراجتماعی  ,المپیاد نجوم

بر اساس این گزارش، اعضای تیم شماره الف ایران را در این دوره از مسابقات سعید حجتی نژاد، سید مرتضی سادات و محمد هادی ستوده از تهران و فاطمه زرگریاشی از شیراز و آرمان وثیق زاده انصاری از اصفهان تشکیل دادند. اعضای تیم دوم ایران نیز متشکل از علیرضا ارجمند شکوری، علی چگینی، علی زارع و سید علی هادیان امرئی از استان تهران و پارسا نوروزی از استان گلستان بود.

دکتر مهدی خاکیان، دکتر حسین حقی و دکتر اکرم حسنی به عنوان سرپرستان و دکتر حبیب خسرو شاهی، علی اکبر کاوئی و شهاب الدین محین نیز به عنوان ناظران علمی این تیم را همراهی کردند.

اعضای تیم ملی المپیاد دانش‌آموزی نجوم و اختر فیزیک، بامداد روز جمعه ۱۶ مرداد ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شوند.


 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیلم های آموزشی المپیاد نجوم آوا استار - نجوم کروی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران قهرمان جهان شد



 

 

 

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران قهرمان جهان شد

 

 

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران با غلبه بر ترکیه عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.برنا: در دیدار فینال مسابقات جهانی فوتسال ناشنوایان كه در سوئد برگزار شد، تیم ملی ایران با نتیجه چهار بر دو ترکیه را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

 

مصطفی حیدری، مظاهر شیرزاد، علی اکبر احمدوند و علی اصغر محبوبی گلهای ایران را در این دیدار به ثمر رساندند.

ملی پوشان ناشنوایان ایران که اولین حضور خود درمسابقات جهانی را تجربه می کردند، شگفتی ساز بزرگ این دوره ازرقابت ها لقب گرفتند.

گفتنی است در بازی رده بندی نیز روسیه پنج بر دو بلغارستان را شكست داد و عنوان سومی جهان را از آن خود كرد .

اسامی تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران به شرح زیر است:

علی اصغر محبوبی جوقان، رضا رجائی نژاد، علی اكبر احمدوند، رضا سلیمی هیزجی، مظاهر شیرزاد سیبنی، مصطفی رحیم فردوسی نژاد، مرتضی عباسی، سیاوش زینل‌وند، احمد رضا رضائی، مصطفی حیدری بندرآبادی، اکبر صادقی سروکلائی، ایمان محبی آبكنار .

سرپرست کاروان اعزامی: دکتر کاظم نظم ده

مدیر فنی: حسین شمس

سرمربی: داود عزیزی

مربیان: محمد پرگر، جبرئیل یوسفی پور...../برنا