اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیم‌های آموزش دیده برای برخورد با بدحجابی


در سال‌های اخیر هم با هنجارشكنان و كسانی كه مانكنی در جامعه حاضر می‌شوند، برخورد كردیم.

معاون اجتماعی ناجا گفت: بیش از 95 درصد از افرادی كه توسط گشت‌های امنیت اجتماعی به مراكز پلیس امنیت اخلاقی منتقل شده‌اند، به قوه قضاییه ارجاع داده نشده‌اند.

سردار بهمن كارگر، عضو شورای فرهنگ عمومی كشور در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با موضوع تدابیر ناجا در پاسداری از امنیت اخلاقی جامعه با بیان اینكه در بحث امنیت اخلاقی، اصل بر هدایت بوده نه پرونده‌سازی گفت: در نیروی انتظامی عملكرد گشت‌های ارشاد در دو سال گذشته را آسیب‌شناسی و معایب آن را اصلاح كردیم.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در همین راستا، سعی كردیم گشت‌های پلیس امنیت اخلاقی را آموزش دهیم و از خواهران برای برخورد با خانم‌ها استفاده كنیم.

وی با بیان اینكه از برخورد ماموران امنیت اخلاقی با شهروندان عكس‌برداری شده و مستندسازی شده است، خاطرنشان كرد: برخی مسوولان ادعا كردند كه این گشت‌ها با خانم محجبه برخورد كردند كه البته كسی آن را باور نكرد. اما ما با مستند‌سازی انجام شده، ساعت و محل برخورد را از فرد مدعی گرفتیم و مشخص شد كه چنین چیزی نبوده است.

كارگر با بیان اینكه در شعاری كه انتخاب كردیم، نام این افراد را عفاف‌ستیزان و هنجارشكنان گذاشتیم گفت: در سال‌های اخیر هم با هنجارشكنان و كسانی كه مانكنی در جامعه حاضر می‌شوند، برخورد كردیم.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در مورد گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در كشور در اواخر دوران ریاست جمهوری خاتمی، تصریح كرد: كارهایی در دولت قبل انجام شد تا اینكه این قانون در 14 شهریور ماه 85 تصویب و به وزیر فرهنگ وقت، آقای صفار هرندی ابلاغ شد كه بر اساس آن 26 دستگاه از جمله وزارت كشور، ناجا، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت بازرگانی، وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، صداوسیما، مجلس، بهزیستی، بسیج، قوه قضاییه... وظایفی ر بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینكه اولین سیاست در این طرح اولویت قرار دادن موضوع حجاب و عفاف در دستگاه‌ها برای مقابله با روند بدحجابی بود، اظهار كرد: بر اساس این طرح، یك سری از دستگاه‌ها وظایف ایجابی و یك سری دیگری وظایف سلبی را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینكه نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی است كه وظایف سلبی بر عهده آن است، گفت: نیروی انتظامی از آنجایی كه برخورد با ناهنجاری را وظیفه خودش می‌دانست اولین دستگاهی بود كه وارد كار شد كه البته با موج انتقادات شدید از طرف خودی‌ها و غیر خودی‌ها روبه‌رو شد.

به گفته معاون اجتماعی ناجا یكی از نمادهای جنگ نرم، ترویج زندگی غربی در بین مردم است.

كارگر هدف اصلی جنگ نرم را تغییر در باورها و رفتارها دانست و افزود: مقام معظم رهبری در آذرماه سال 68 تهاجم فرهنگی را به بمبی شیمیایی و نامحسوس تشبیه كرده‌اند و در جایی دیگر نیز از آن با تعبیر قتل عام فرهنگی یاد كرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینكه نیروی انتظامی از همان ابتدا تصویب طرح وارد كار شد و گفت: نیروی انتظامی معطل این موضوع نشد كه سایر دستگاه‌ها بروند كار ایجابی كنند و بعد ما وارد شویم چرا كه این كار همانند این است كه پلیس ببیند دزدی در حال دزدی از یك خانه است اما آن فرد را دستگیر نكنند و بگوید باید ابتدا كار ایجابی كرد.

 عضو شورای فرهنگ عمومی كشور افزود: شبكه‌ها و وسایت‌های خارجی مدعی بودند سال 86 در ایران بی‌حجابی می‌شود و بعد كه شكست خوردند گفتند سال 90، اما باز هم موفق نشدند.

معاون اجتماعی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه از نظر امنیتی و اطلاعاتی نیز با گروه‌های فاسد و مظاهر فساد كه بعضا در دید مردم هم نبودند، برخورد كردیم گفت: گاهی به صلاح نمی‌دانیم كه این موارد را به صورت خبری به اطلاع مردم برسانیم.

كارگر با تاكید بر اینكه اسیر تبلیغات نمی‌شویم تصریح كرد: در نیروی انتظامی شك نداریم كه باید به وظایف خودمان عمل كنیم.

به گفته كارگر، پلیس باید با جرم مشهود برخورد كند و ناهنجاری نیز نوعی جرم مشهود است.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی ناجا با بیان اینكه چرا از دستگاه‌هایی كه وظایفشان را انجام ندادند انتقاد نمی‌شود، اظهار كرد: دانشجویان، دانش‌آموزان، كارمندان، كارگران و... از افرادی هستند كه بیشترین تردد را در جامعه دارند بنابراین اگر آموزش و پرورش، ادارات،‌ دانشگاه‌ها و... كنترل لازم را به مراجعین و پرسنل خود داشته باشند، بسیاری از مشكلات حل می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی با تاكید بر اینكه سیاه‌نمایی عده‌ای در مورد بدتر شدن وضعیت جامعه را قبول نداریم، تصریح كرد: ریزش‌هایی داشته‌ایم، اما در مقابل رویش‌های خوبی نیز داشته‌ایم.

كارگر با بیان اینكه وضعیت مردم در ماه رمضان و محرم امسال به مراتب بهتر از سال گذشته بود، گفت: اعتقاد ندارم كه وضعیت جامعه بدتر شده، چرا كه خودم در دانشگاه تدریس می‌كنم و می‌بینم كه وضع دانشجوها بدتر نشده است.

به گفته كارگر، در عین حال همین مقدار ناهنجاری نیز زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

كارگر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه ما نمی‌گوییم در ناجا اشكال و ایرادی نداریم، گفت: اشكال داریم و آن را می‌پذیریم،‌ اما بیایند و بحث كنند كه در این 26 دستگاه كدام یك به اندازه نیروی انتظامی به وظیفه‌اش در خصوص عفاف و حجاب عمل كرده است.

وی با اشاره به اینكه از بعضی دستگاه‌ها خواهش كردیم كه با ما همكاری كنند، گفت: كار ایجابی هزینه می‌خواهد و باید دید كه افرادی كه با این وضع بیرون می‌آیند در كجا تولید می‌شوند.

 معاون اجتماعی ناجا افزود: ما حتی در ناجا هم كارهای ایجابی می‌كنیم و آنقدر كه راهنمایی و رانندگی سرمایه گذاشتیم و هزینه كردیم سایر دستگاه‌ها نكردند.

كارگر ادامه داد: وقتی با خانواده شهدا،‌ جانبازان و... روبه‌رو می‌شویم نمی‌توان گفت كار ایجابی و سلبی بلكه باید گفت چشم.

به گفته وی اگر دستگاه‌ها از همان ابتدای تصویب طرح عفاف و حجاب راهكارها و وظایف خود را در این خصوص انجام می‌دادند، امروز دیگر مشكلی نداشتیم.

كارگر با اشاره به یكی از نظرسنجی‌های انجام شده اظهار كرد: در این نظرسنجی نزدیك به 99 درصد خانم‌ها معتقد به حجاب هستند.

 معاون اجتماعی ناجا با بیان اینكه جوانان ما، جوانان بسیار خوبی هستند گفت: باید به جوانان اعتماد كرد چرا كه آنان سالمند.

كارگر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان كرد: هیچ سازمان و ارگانی نمی‌تواند بگوید كه در 9 دی من مردم را جمع كردم، چرا كه این افراد آمدند و از حیثیت نظام و رهبری دفاع كردند.

معاون اجتماعی ناجا در ابتدای این نشست ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع)، موفقیت جمهوری اسلامی در فرود هواپیمای فوق مدرن جاسوسی ایالات متحده را تبریك گفت آن را یكی از هنرهای جمهوری اسلامی خواند.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
برخورد با بدحجابی در دیدگاه مقام معظم رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ برخورد با بدحجابی در برج میلاد (2)


دومین روز طرح تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن ها/ برج میلاد