اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تیراندازی به شیوه گانگسترها در مشهد



اخبار حوادث - تیراندازی به شیوه گانگسترها در مشهد

چند جوان آدم ربا که به ادعای یکی از گروگان ها قصد اخاذی داشتند با شلیک گلوله به شیوه گانگسترها در چهارراه گاز مشهد، ۳ تن را راهی بیمارستان کردند.

به گزارش خراسان، حدود ساعت 22:30 شب یکشنبه گذشته چند جوان کنار یک دستگاه خودروی ۴۰۵ ایستاده بودند که ناگهان با فرار یکی از آنان، اقدام به شلیک گلوله با سلاح کلاشینکف کردند.

همزمان با شلیک های متعدد که به شیوه گانگسترهای غربی در مشهد رخ داد ۳ نفر که یکی رهگذر بود بر اثر اصابت گلوله مجروح و نقش بر زمین شدند. در این حال تعدادی از سرنشینان سواری ۴۰۵ پس از این اقدام هولناک و ایجاد رعب و وحشت در منطقه طبرسی جنوبی از محل گریختند. با اعلام ماجرای تیراندازی به پلیس ۱۱۰ توسط شهروندان، بلافاصله گروهی از مأموران کلانتری طبرسی جنوبی عازم محل درگیری شدند و به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی های پلیس بیانگر آن بود که در این درگیری یکی از افرادی که مدعی است گروگان آدم ربایان بوده است به همراه یک رهگذر عبوری و فرد دیگری که احتمال می رود از همدستان متهمان باشد مجروح شده اند.

این گزارش حاکی است: در حالی که تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت: فردی که مدعی است از چنگ گروگانگیران گریخته است خود را به مأموران کلانتری طبرسی جنوبی معرفی کرد و گفت: آن ها (گروگانگیران) قصد داشتند مبلغ ۲۰ میلیون تومان اخاذی کنند که برای دریافت پول کنار خودپرداز رفتند اما با فرار گروگان، اقدام به شلیک گلوله کردند.

همچنین با بررسی های انجام شده و طبق ادعاهای گروگان، متهمان وی را به بهانه تعمیر موتورسیکلت به باغی در روستای معین آباد برده اند و قصد اخاذی داشتند.

این در حالی است که بررسی های پلیس نشان می دهد آن ها با یکدیگر از قبل اختلاف داشته اند و این احتمال وجود دارد که ماجرای انتقام در میان باشد.

بنابراین گزارش، مأموران انتظامی تاکنون مالک باغ و یکی دیگر از افرادی را که احتمال می رود در این ماجرا نقش داشته باشد دستگیر کرده اند و تلاش برای کشف زوایای پنهان پرونده شلیک به شیوه گانگسترها در مشهد ادامه دارد تا درستی و نادرستی ادعاهای مذکور مشخص شود. 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
گانگسترها...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل «شلیک به شیوه گانگسترها»



اخبار حوادث - دستگیری عامل «شلیک به شیوه گانگسترها»

یکی از عاملان اصلی و فراری پرونده گروگانگیران مسلحی که با شلیک به شیوه گانگسترهای مشهد ۳ تن را مجروح کرده بودند، با رصدهای اطلاعاتی ماموران معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) در یکی از شهرهای شمالی کشور به دام افتاد.

به گزارش خراسان، ساعت 22:30 هفتم تیر، ناگهان صدای شلیک گلوله های متعددی که از اسلحه کلاشینکف خارج می شد، رهگذران را در چهارراه گاز مشهد میخکوب کرد.

برخی شهروندان وحشت زده به سویی می گریختند و برخی نیز هراسان با پلیس تماس می گرفتند. بر اثر شلیک های متعددی که به شیوه گانگسترهای غربی رخ داد ۳ تن مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دقایقی بعد با حضور نیروهای انتظامی در محل حادثه، بررسی ها در این باره آغاز و مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودروی ۴۰۵ پس از تیراندازی از محل گریخته اند. این در حالی بود که ساعتی بعد فردی که ادعا می کرد توسط سرنشینان پژو ۴۰۵ به گروگان گرفته شده بود و پس از وقوع تیراندازی از چنگ آنان گریخته است به ماموران کلانتری طبرسی جنوبی مراجعه کرد و پرده از ماجرای گروگانگیری مسلحانه برداشت.

 او گفت: یکی از آشنایانش که «ه» نام دارد توسط سرنشینان ۴۰۵ به گروگان گرفته شده بود و آن ها قصد داشتند ده ها میلیون تومان از وی اخاذی کنند اما او هنگامی که قصد داشت از دستگاه خودپرداز مبلغی به حساب گروگانگیران واریز کند اقدام به فرار کرد که آن ها هم بلافاصله تیراندازی کردند.

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین برخوردهای قاطع دستگاه قضایی مشهد با هرگونه شرارت و ناامنی، بلافاصله دادستان مشهد دستور داد تا این  پرونده به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

در پی دستور صریح «قاضی غلامعلی صادقی» گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی و اطلاعات و امنیت خراسان رضوی، عملیات شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی را در دستور کار قرار دادند و پس از چند روز فعالیت اطلاعاتی مخفیگاه برخی از عوامل مرتبط با گروگانگیری را شناسایی کردند و آن مکان را به محاصره درآوردند.در این عملیات مسلحانه صدای شلیک گلوله از مخفیگاه تیراندازان به گوش رسید که پس از بررسی ها مشخص شد فردی به ضرب گلوله کشته شده است. یکی دیگر از افراد نیز هنگام فرار از چنگ ماموران و با شلیک گلوله مجروح شد و افراد دیگر نیز دستگیر شدند.

بنابراین گزارش، ادامه تحقیقات و دستگیری دیگر افراد فراری این پرونده، با صدور دستوری از سوی مقام قضایی و در راستای وظایف ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به معاونت اطلاعات سپاه امام رضا(ع) محول شد و آنان نیز پس از ۴۸ ساعت عملیات اطلاعاتی و غیرمحسوس، یکی از عوامل اصلی و مسلح این پرونده را در جاده خلق آباد مشهد به محاصره درآوردند که در این درگیری مسلحانه نیز، یکی از عوامل اصلی گروگانگیری به نام «ح» مجروح و به همراه یک زن دستگیر شد.

 ماموران معاونت اطلاعات سپاه سپس در ادامه رصدهای اطلاعاتی خود، برای دستگیری دیگر عامل فراری این پرونده به سرنخ هایی دست یافتند که مشخص شد این فرد که ۳۵سال دارد به شهرهای شمالی کشور گریخته است بنابراین آن ها با استفاده از شیوه های تخصصی و فنی او را به منزلی در شمال کشور کشاندند و سه شنبه گذشته در یک عملیات غافلگیرانه وی را در حالی دستگیر کردند که از حضور نیروهای نظامی در مخفیگاهش به شدت شوکه شده بود.

 این متهم ۲۵ گلوله در محل وقوع حادثه شلیک کرده بود که ۷ گلوله به یکی از گروگان ها اصابت کرده و او را بین مرگ و زندگی قرار داده بود.

گزارش خراسان حاکی است: با معرفی عامل فراری گروگانگیران مسلح به شعبه ۹۰۴ دادسرای انقلاب اسلامی مشهد، تحقیقات درباره زوایای پنهان دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.
اخبار حوادث - خراسان