اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تکنولوژی جدید در ساخت تخته مدارها


یک مشکل بزرگ در کاشت ذرات نانو این بوده است که روند کاشت این ذرات روی ماده نیاز به گرمای بسیار بالایی دارد؛ در حالی که این گرما باعث تخریب مواد می‌شود.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: دانشمندان و محققان دانشگاه اورگان موفق به کشف راه تازه‌ای برای ترکیب ذرات نانو روی صفحاتی به نازکی و حساسیت یک ورق کاغذ شده‌اند. به این ترتیب می‌توان تخته‌مدارهایی به نازکی کاغذ ساخت. ساخت مواد با تکنولوژی ذرات نانو چیز تازه‌ای نیست و مدتی هست که در علم و صنعت از آن استفاده‌های مفید و متعددی می‌شود.

تکنولوژی نانو ساخت تخته مدارهایی به نازکی کاغذ را ممکن ساخت

دانشمندان هنوز هم در حال مطالعه‌‌ روی جنبه‌های مختلف این تکنولوژی هستند و دستاوردهای تازه‌ای از آن حاصل می‌شود. یک مشکل بزرگ در کاشت ذرات نانو این بود که روند کاشت این ذرات روی ماده نیاز به گرمای بسیار بالایی دارد؛ در حالی که این گرما باعث تخریب مواد می‌شد.

اخیرا شیوه‌ی تازه‌ای کشف شده که کاشت ذرات نانو را با هزینه و انرژی بسیار کم‌تری ممکن می‌سازد: «تف‌جوشی فوتونیک» (photonic sintering). در این روش کاشت ذرات نانو در سطح یک ماده و ترکیب آن‌ها با یکدیگر به واسطه‌ی یک منبع نوری انجام می‌شود.

اما این بار به جای یک منبع نوری شدید، از لامپ زنون استفاده می‌شود. نتیجه‌ی کار هم بسیار جالب توجه و بهتر از قبل است: سرعت روند دوبرابر شده و مقدار انرژی مصرفی برای پیش‌برد کار هم به یک دهم کاهش پیدا کرده است.

تکنولوژی نانو ساخت تخته مدارهایی به نازکی کاغذ را ممکن ساخت

«راجیو مالهوترا» (Rajiv Malhotra)، یکی از محققان فعال در این پروژه می‌گوید: "کلید واقعی کار در کاهش حرارت بود. با روش جدیدی که کشف شده ما می‌توانیم لایه‌های نازک نانو را با هزینه‌ی خیلی کم‌تری روی صفحه‌های کاغذ یا پلاستیک پرینت کنیم. ماده‌ای حاصل می‌شود در برابر حرارت مقاوم‌تر است. این کاغذ یا پلاستیک جدید در مقایسه با حالت قبلی خود، در دمای خیلی بالاتری می‌سوزد و ذوب می‌شود. ما حالا به این تکنولوژی و راه سودمند تولید آن دست پیدا کرده‌ایم؛ فقط باید روند تولید سریع و ارزان مناسب را هم پیدا کنیم، به طوری که تاثر منفی‌ای روی کیفیت محصول نداشته باشد.”


ویدیو مرتبط :
تخته استپ ، قیمت تخته استپ ورزشی ، خرید تخته استپ رزمی ، فروش تخته استپ 3 لایه ،

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکنولوژی ساخت خانه درختی مدرن + تصاویر



استفاده از فضای خالی بین درختان از ایده هایی است که در صنعت معماری به وجود آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران معماران آلمانی در یک کار ابتکاری خانه ای مدرن بالای درخت ساخته اند که از سه مسیر درختی به زمین راه دارد.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,ساخت خانه بالای درخت

 
این خانه به عنوان یک پناهگاهی است که به وسیله درختان احاطه شده است و میتواند وزن زیادی را تحمل نماید.

اخبار,اخبار گوناگون ,ساخت خانه بالای درخت

 
این خانه یک سیستم آویزان ثابت است که مساحتی حدود 16 متر مربع مساحت دارد و ایده اولیه این بوده است که از فضای خالی بین درختان استفاده بهینه ایی شود.

اخبار,اخبار گوناگون ,ساخت خانه بالای درخت

 
از این خانه میتوان به عنوان یک مکان زندگی یا خواب استفاده کرد که به وسیله یک نردبان به زمین وصل میشود.

 

اخبار,اخبار گوناگون ,ساخت خانه بالای درخت

 
اسکلت خانه از استیل گالوانیزه ساخته شده است، کف آن از چوب طبیعی است و از نرده های آهنی برای امنیت بیشتر در اطراف آن جایگذاری شده است.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران