اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی: ظاهرا حضرت جبرئیل هر شب بریک نفر تکلیف می کند که کاندیدا شود!



احمدتوکلی,انتخابات ریاست جمهوری

احمدتوکلی: ظاهرا حضرت جبرئیل هر شب بریک نفر تکلیف می کند که کاندیدا شود!

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می گوید در حال حاضر هیچ کدام از کاندیدا حتی برنامه های اقتصادی خود را هم نمی گویند.

احمدی توکلی در برنامه تلویزیونی شناسنامه در واکنش به حضور پرشمار کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: یکی از دوستان از من سوال کرد چرا شما کاندیدا نمی شوید و من به شوخی به او گفتم ظاهرا حضرت جبرئیل هر شب بریک نفر تکلیف می کند که کاندیدا شود و وقت به بنده نمی رسد.

او ادامه داد: 20 تا 30 نفری که تاکنون به صورت جدی اعلام کرده اند کاندیدا می شوند باید وزرای فرابخشی را معرفی کنند. به طور نمونه آنها باید بگویند چه کسی وزیراقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی وزیر صنعت و حتی وزارت خانه هایی مانند کشور و امور خارجه می شود. در این شرایط مردم می توانند تصمیم بگیرند ولی در حال حاضر هیچ کدام حتی برنامه های اقتصادی خود را هم نمی گویند./خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
سه میلیارد نفر(به مرگ به ظاهرا طبیعی)از بین خواهند رفت٤

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم شب عروسی حضرت زهرا (ع)



 

مراسم شب عروسی حضرت زهرا (ع)

 

مراسم شب عروسی حضرت زهرا علیها السلام

در شب عروسی علی و فاطمه علیها السلام، وقتی آفتاب غروب کرد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم دستور داد فاطمه علیها السلام را برای رفتن به خانه شوهر آماده کنند و به زنان مهاجر و انصار و دختران عبدالمطلب فرمود او را همراهی کنند و با خوشحالی شعر بخوانند و تکبیر بگویند، ولی چیزی را که موجب ناخشنودی خداوند است به زبان نیاورند.
فاطمه علیها السلام را سوار ناقه‏ای کردند و زمام آن را سلمان در دست گرفت.
رسول خدا و حمزه و عقیل و جعفر و افراد دیگری از اهل بیت به دنبال ناقه عروس به راه افتادند. در این هنگام جبرئیل و میکائیل و اسرافیل با جمع زیادی از ملائکه به زمین نازل شدند.
جبرئیل تکبیری سر داد. میکائیل و اسرافیل، و سپس همه ملائکه تکبیر گفتند.
رسول خدا هم تکبیر گفت و سلمان هم پس از او تکبیر گفت، و به این ترتیب، تکبیر گفتن در شب عروسی « سنت » شد.
وقتی به خانه علی علیه السلام رسیدند، رسول خدا چادر را از صورت زیبای زهرا علیها السلام کنار زد و دست او را گرفت و در دست علی علیه السلام گذاشت و فرمود:«خداوند به تو مبارک گرداند. ای علی، فاطمه برای تو همسری خوب است و ای فاطمه، علی هم برای تو خوب شوهری است.»

*****************************************


جهیزیه ی حضرت فاطمه علیها السلام

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام پس از خواستگاری از فاطمه زهرا علیها السلام و شنیدن پاسخ مثبت از بانوی اسلام، زره خود را فروخت و پولش را نزد رسول خدا برد. پیامبر هیچ سؤالی از مقدار پول‌ها نفرمود.
فقط مشتی از آن پول را برداشت و به بلال حبشی داد و فرمود:
« برای فاطمه عطر بخر.»
سپس با دو دست خود مشتی دیگر برداشت و به ابوبکر داد و فرمود:
« برای فاطمه لباس و اثاث منزل تهیه کن.»
و عمار یاسر و چند نفر دیگر را برای کمک به او روانه فرمود.


صورت جهیزیه فاطمه علیها السلام عبارت بود از:

پیراهن به هفت درهم
روسری به چهار درهم
حوله خیبری
تختی از برگ خرما
دو فرش کرباس
چهار متکای پوستی
پرده پشمی
حصیر
آسیاب دستی
طشت مسی
مشک چرمی
قدح شیر
مشک کوچک
کوزه سفالی دهن گشاد
دو کوزه گِلی
سفره چرمی.

وقتی جهیزیه را نزد رسول خدا آوردند، پیامبر نگاهی به آن کرد و اشک در چشمان مبارکش حلقه زد. آن‌گاه سر خود را به آسمان بلند کرد و عرضه داشت:« خداوندا به این قوم که بیشتر ظروفشان گِلی است، برکت عنایت فرما.»

منبع:daneshnameh.roshd.ir