اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی:رئیس جمهور مدت​هاست که در حال تحمیل هزینه به کشور است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش توکلی به نامه رئیسجمهور به وزیر علوم؛

رئیس جمهور مدتهاست که در حال تحمیل هزینه به کشور است

نماینده تهران دستور رئیسجمهور برای عزل دو رئیس دانشگاه را مصداق وارد کردن هزینه به کشور خواند و گفت: خدا کند این هزینهها به مرحله جبران ناپذیری نرسد. احمد توکلی نماینده تهران در مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین، تحلیلش از نامه رئیس جمهور به وزیر علوم درباره برکناری روسای دانشگاه های تهران و تربیت مدرس و رسانه ای شدن آن را اینگونه عنوان کرد:« نامه اخیر آقای احمدی نژاد یکی از مصادیق تحمیل هزینه بر کشور است و ممکن است هر چه به انتهای این دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، این هزینه ها بیشتر شود.»

سایت روزنامه ایران خبر از نامه ای داد که در آن رئیس جمهور خواستار برکناری رییس دانشگاه تهران و تربیت مدرس شده است.در این نامه آمده است: «متاسفانه و بر اساس اطلاعات دقیق در دو دانشگاه مهم، دانشگاه تهران که مادر دانشگاه های کشور و پرافتخار ترین آن است و دانشگاه تربیت مدرس که تنها مرکز رسمی تربیت مدرسین کشور است فضای عمومی به گونه ی دیگری مدیریت می شود که نه تنها سازنده نیست، بلکه تا حدودی در نقطه مقابل حرکت عمومی ملت و شئون دانشگاه و دانشگاهیان است».

در این نامه تاکید شده است: رویکرد «سیاست زده» و غیرعلمی و یا احیانا «امنیتی» توسط مدیران در محیط اجتماعی ناکارآمد و تخریب کننده و در محیط دانشگاهی ناکارآمدتر و مخرب تر است.متن کامل نامه را اینجا ببینید. توکلی که می گفت «خدا کند این هزینه ها به مرحله جبران ناپذیر نرسد»، توضیحی درباره مرحله جبران ناپذیری این هزینه ها نداد.

در واکنش به این نامه همچنین محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم در گفت وگو با خبرآنلاین اظهار داشت: «انتشار این نامه از سوی دولت یعنی رییس جمهور به وزیر دستور داده و وزیر از اجرای آن تمرد کرده است و به همین دلیل رسانه ای شده است.»

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هنوز خبری در این زمینه منتشر نکرده است.جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات هم در خصوص اینکه چرا وزیر علوم این برکناری را اعلام نکرده و خود رئیس جمهور نامه نوشته است؟، گفت: «احتمالا در این زمینه بین رئیس جمهور و وزیر علوم اختلاف نظر بوده است»./الف

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سئوال از احمدی نژاد به نفع کشور تمام نشد/اظهارات رئیس جمهور باعث وهن جمهوری اسلامی شد



نماینده اصولگرا , سوال از رئیس جمهور , دولتمردان

 

7 نماینده اصولگرای مجلس به دنبال بررسی سوال از رئیس جمهور در صحن علنی با صدور بیانیه ای نسبت به مباحثی که از سوی رئیس جمهور در مجلس طرح شد موضع گیری کرده و اعلام کردند: آنچه در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه وهن جمهوری اسلامی گردید و موجبات کدورت و اختلاف و کشمکش جدیدی را فراهم ساخت و سرمایۀ با ارزشی را بدون منفعت درخور به هدر دادیم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، پس از برگزاری جلسه بررسی طرح سوال از رئیس جمهور 7 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به اظهارات و نوع پاسخگویی رئیس جمهور به سوالات مطرح، موضع گیری کردند.

متن این بیانیه به این شرح است:

امروز مجلس شورای اسلامی پس از حدود 32 سال شاهد طرح اولین سئوال نمایندگان از رئیس جمهور بود. عده ای این رویداد را تاریخی و نشانۀ آزادی و تحکیم مردمسالاری قلمداد می کنند که به حق چنین بود. اما اگر ادعا شود نتیجۀ این اقدام موجب اقتدار مجلس و به نفع و صلاح کشور و ملت گشت باید آن را به دور از واقعیت دانست.

ما پیش از این یادآور شده بودیم که استفاده از این حق قانونی، در بستر نامساعد، ابتر و عبث خواهد بود و همچنین نگران تبعات و خسارات منفی آن بودیم و نسبت به ایجاد چالشی جدید بین مجلس و دولت هشدار داده بودیم؛ اما متاسفانه چنان شد که از آن پرهیز داشتیم. ما معتقدیم آنچه امروز در مجلس در مقام پاسخ مطرح شد نه تنها باعث وهن مجلس بلکه وهن دولت و قوۀ قضائیه و خلاصه  وهن جمهوری اسلامی گردید و موجبات کدورت و اختلاف و کشمکش جدیدی را  فراهم ساخت و سرمایۀ با ارزشی را بدون منفعت درخور به هدر دادیم.

بدیهی است که دود این آتش تنها به چشم مردم خواهد رفت و نتیجه این قبیل فرافکنی ها غفلت از مشکلاتی مثل گرانی افسارگسیخته و بیکاری و اعتیاد و آلودگی محیط زیست و مفاسد مالی خواهد بود و راه همکاری دولت و مجلس را برای اداره معقول و قانونمند کشور ناهموارتر خواهد نمود.

احمد توکلی- حسین نجابت- پرویز سروری- الیاس نادران- حسین فدایی- زهره الهیان- علی زاکانی

این 7 نماینده روز یکشنبه 21 اسفند ماه در بیانیه ای درخصوص سئوال از رئیس جمهور پیشنهاد کردند که به جای طرح سوال، در همین هفته احمدی نژاد به مجلس دعوت شود و نمایندگان با دولتمردان به گفتگو نشینند و با تعاملی دو جانبه برای چاره جویی مشکلات واقعی ،اهتمام ورزند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده بود: سوال از رئیس جمهور محترم و پاسخ ایشان علی القاعده می تواند در شفافیت مسایل و ابهام زدایی مفید باشد اما نگرانی ما آن است که چنین نشود و خواسته و ناخواسته به رغم اهتمام و دقت خوبی که نمایندگان و رئیس جمهور دارند، از حاشیه ها به اغراض متعارف سیاسی، آلوده شود؛ که در این صورت از طرفی فایده ای برای کشور و ملت نخواهد داشت بلکه به تعامل سازنده و قانونمند و گره گشای مجلس و دولت آسیب می رساند و فضا را احتمالا نا شفاف تر می سازد؛  به ویژه در شکل فعلی با وقت نامتوازن اختصاص یافته به پرسش و پاسخ. و از سوی دیگر مستمسکی در اختیار دشمنان قسم خورده ملت ایران قرار می دهد تا از گیجی ناشی از سیلی محکم انتخابات 12 اسفند ماه خارج شوند و تیر های زهر آگین خود را به سوی مجلس و دولت رها کنند و بکوشند شیرینی  ناشی از حماسه انتخابات اخیر را در کام مردم تلخ نمایند.

رئیس جمهور روز چهارشنبه با حضور در صحن علنی مجلس در پاسخ به طرح سوال 79 نماینده مجلس اظهاراتی را بیان کرد که خود از آن به شوخی یاد کرد اما عده زیادی از نمایندگان آن را توهین به خود و جایگاه مجلس تلقی کردند و در قالب بیان تذکرات مختلف در صحن علنی مجلس، نسبت به این اظهارات واکنش نشان دادند.../انتخاب